۰۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۶۴۴۸۸۷
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد:

تعداد مبتلایان قطعی به کرونا در چهارمحال و بختیاری به ۶۶ نفر رسید

تعداد مبتلایان قطعی به کرونا در چهارمحال و بختیاری به ۶۶ نفر رسید
شیرانی از اعلام نتایج آزمایشات ۲ نفر دیگر از موارد مشکوک به کرونا خبر داد و گفت: در مجموع مبتلایان قطعی کووید ۱۹ در استان از ابتدای شیوع بیماری به ۶۶ نفر رسید.
مجید شیرانی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، از اعلام نتایج آزمایشات ۲ نفر دیگر از موارد مشکوک به کرونا خبر داد و افزود: با مثبت شدن این ۲نمونه، مجموع مبتلایان قطعی کووید ۱۹ در استان از ابتدای شیوع بیماری به ۶۶ نفر رسید.

به گفته وی، هم اکنون تست اولیه ۲۰ بیمار بستری در بیمارستان‌های استان مثبت اعلام شده است که به علت تراکم بالای نمونه‌های ارسالی به آزمایشگاه مرجع در انتظار پاسخ قطعی هستند.

شیرانی خاطرنشان کرد: از ابتدای شیوع بیماری در کشور تا کنون ۳۵۵ نفر با علایم بالینی مشکوک در مراکز درمانی استان تحت مداوا و مراقبت قرار گرفتند.

وی در ادامه از بهبودی و ترخیص ۴۷ بیمار مبتلا به کرونا از مراکز درمانی استان طی مدت شیوع بیماری خبر داد و افزود: هم اکنون ۶۰ بیمار مثبت قطعی و مشکوک به کرونا در بیمارستان‌ها بستری و تحت درمان و مراقبت هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری، تعداد فوتی‌های ناشی از ابتلا به کرونا را ۹ نفر در استان اعلام کرد و گفت: اگر چه بیماری نو پدید کووید ۱۹ آنچنان قابل پیش بینی و دارای رفتاری تحت کنترل نیست، اما بر اساس مدل سازی‌های از قبل انجام شده پیک بیماری هفته اول فروردین ماه است که اگر از سوی مردم همکاری نشود، مهار آن سخت خواهد شد.

وی با بیان اینکه در صورت عدم رعایت نکات بهداشتی وضعیت شیوع بیماری پایدار نخواهد ماند و شاهد پیک ثانویه آن در روز‌های پایانی تعطیلات خواهیم بود، اظهار کرد: توجه به نکات بهداشتی، توصیه در خانه ماندن، خود مراقبتی و پرهیز از حضور در تجمعات موجب خواهد شد تا از گردنه سخت گذر این بیماری به سلامت عبور نمائیم.

شیرانی با تأکید بر اینکه در چهارمحال و بختیاری هیچ‌گونه خدماتی از نظر گردشگری و اسکان به مسافران نوروزی ارائه نمی‌شود، تصریح کرد: مسافران غیربومی از سوی نیرو‌های مستقر در پست کنترل و غربالگری ویروس کرونا در ورودی‌های استان راهنمایی و با تکریم برگشت داده می‌شوند. /۹۴۵۷/ت310/ب1
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات