۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۷
کد خبر: ۶۴۴۱۰۶
برای سومین روز متوالی؛

آمار مبتلایان جدید به ویروس کرونا در چهارمحال و بختیاری صفر شد

آمار مبتلایان جدید به ویروس کرونا در چهارمحال و بختیاری صفر شد
شیرانی گفت: به لطف الهی و با همراهی مردم برای سومین روز متوالی آمار مبتلایان جدید به ویروس کرونا در استان چهارمحال و بختیاری صفر شد.
مجید شیرانی، رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهرکرد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، با اشاره به آمادگی کامل استان بیرای مقابله با شیوع ویروس کرونا در بین مردم خاطرنشان کرد: به لطف الهی و با همراهی مردم برای سومین روز متوالی آمار مبتلایان جدید به ویروس کرونا در استان چهارمحال و بختیاری صفر شد.

وی با بیان اینکه تاکنون ۲۱ مبتلا قطعی به کرونا با حال عمومی مساعد از مراکز درمانی چهارمحال و بختیاری ترخیص شدند، گفت: از ابتدای شیوع همه گیری کرونا در کشور تاکنون ۲۶۲ نفر بیمار مشکوک به این بیماری در مراکز درمانی استان بستری و تحت مراقبت قرار گرفتند.

شیرانی با اشاره به اینکه تاکنون آزمایشات ۴۹ نفر در استان مثبت قطعی اعلام شده است، ابراز کرد: متأسفانه در مجموع نیز ۷ نفر جان خود را در اثر ابتلا به این بیماری از دست داده اند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۷۰ بیمار در مراکز درمانی استان تحت مراقبت قرار دارند که تعدادی از آن‌ها در انتظار پاسخ آزمایشاتشان هستند، تصریح کرد: به یقین ثابت ماندن وضعیت شیوع در استان به واسطه همراهی مردم در رعایت نکات بهداشتی است؛ ضمن اینکه ادامه این روند نیازمند خودداری مردم از تردد‌های غیر ضروری و عدم حضور در اماکن تجمعی و پرهیز از تشکیل تجمعات در روز‌های پایانی سال است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با تأکید بر اینکه طرح ملی مبارزه با کرونا از چند روز قبل در محور‌های مختلف در استان آغاز شده است، افزود: برای کنترل شرایط و پیشگیری از پیک مجدد بیماری رعایت نکته کلیدی در خانه ماندن و پرهیز از سفر‌های نوروزی و دید بازدید‌های ایام نوروز ضروری است.

شیرانی با اشاره به اینکه عملیات الکترونیک از سوی نیرو‌های بهداشت و درمان در پایگاه ها، مراکز بهداشت و درمان و مراکز خدمات جامع سلامت استان به عنوان نخستین محور انجام شده است، اظهار کرد: بسیج ملی اطلاع رسانی به عنوان محور سوم طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا در راستای آگاهی بخشی به مردم استان مشغول فعالیت است. /۹۴۵۷/ت310/ب1
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات