۲۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۲
کد خبر: ۶۴۳۵۷۵
به همت قرارگاه فرهنگی بانوان چهارمحال و بختیاری؛

روزانه بیش از ۳ هزار ماسک بهداشتی رایگان در شهرکرد تولید می‌شود

روزانه بیش از ۳ هزار ماسک بهداشتی رایگان در شهرکرد تولید می‌شود
اسکندری با اشاره به راه اندازی کارگاه تولید ماسک در شهرکرد زیر نظر قرارگاه فرهنگی بانوان استان، گفت: در حال حاضر روزانه بیش از ۳ هزار ماسک در این قرارگاه تولید می‌شود.
خانم فاطمه اسکندری، معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، با اشاره به راه اندازی کارگاه تولید ماسک در شهرکرد زیر نظر قرارگاه فرهنگی بانوان استان، گفت: این قرارگاه متشکل از طلاب و دانشجویان بسیجی خواهر است که مهمترین رسالت آن در انجام کار‌های فرهنگی و جهادی خلاصه می‌شود.

وی با بیان اینکه با شیوع بیماری ویروس کرونا در کشور و گسترش آن به استان این قرارگاه برای جبران کمبود ماسک وارد میدان عمل شد، اظهار کرد: از دو هفته گذشته تولید ماسک را در برنامه خود به صورت دو شیفت صبح و عصر قرار دادیم که به لطف الهی در حال حاضر روزانه بیش از ۳ هزار ماسک در این قرارگاه تولید می‌شود.

خانم اسکندری با اشاره به اینکه این قرارگاه با حمایت سازمان تبلیغات استان راه اندازی شده است، ابراز کرد: مواد اولیه مورد نیاز ما از طریق بسیج دانشجویی و قرارگاه سازندگی سپاه قمر بنی هاشم (ع) استان تأمین می‌شود و تولیدات قبل از توزیع به شبکه بهداشت استان به منظور استریلیزه کردن و پرتودهی ارسال و با نظارت مستقیم کارشناسان مجرب در سطح استان توزیع می‌شوند.

وی با بیان اینکه در ابتدای این طرح ۱۰۰ نفر اعلام آمادگی کردند که از این تعداد روزانه ۲۴ نفر در دو نوبت صبح و عصر مشغول به فعالیت هستند، افزود: به دنبال افزایش چرخ‌های خیاطی به ۳۰ عدد هستیم که ان شاءالله اگر محقق شود تولید ما هم افزایش پیدا خواهد کرد.

مسؤول قرارگاه فرهنگی بانوان استان چهارمحال و بختیاری، رعایت اصول و نکات بهداشتی در کارگاه را بسیار ضروری دانست و گفت: روزانه کارگاه توسط افراد متخصص ضدعفونی و از خواهران مشغول به فعالیت هم قبل از ورود به کارگاه تست سلامت گرفته می‌شود.

خانم اسکندری با بیان اینکه در همه شهرستان‌ها چنین قرارگاهی وجود دارد، تصریح کرد: در همه این قرارگاه‌ها برای تولید ماسک طلاب خواهر از جان و دل مایه می‌گذارند که این حرکت جهادی در نوع خود بی سابقه است./۹۴۵۷/ت210/ب1
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات