۰۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۰
کد خبر: ۶۴۴۹۸۰
به همت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی؛

نسخه الکترونیکی کتاب «تاسوکی» منتشر شد

نسخه الکترونیکی کتاب «تاسوکی» منتشر شد
اثر حاضر، روایت پنج ماه اسارت نویسنده و هم دردانش در دست گروهی است که دست به کشتار 22 تن از مردم بی دفاع زده و با مجروح کردن گروهی دیگر، هفت نفر را نیز به اسارت بردند.
محمد پهلوانی در گفتگو با خبرنگار سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا با اشاره به آماده سازی نسخه الکترونیکی کتاب «تاسوکی» اظهار داشت: خواننده فهیم خاطرات این اثر، پس از مطالعه حتما درخواهد یافت که این مباحث، صرفا یادکرد حوادث آن شام گاه و رخ داد‌های پس از آن شب سهمگین و درد و رنج ۱۵۰ روز در بند تروریست‌ها نیست، بلکه در آن، مطالب و معارفی به نگارش درآمده که می‌توان در پس آن به تحلیل اقدامات تروریستی دست کم دو سال اخیر، در استان سیستان و بلوچستان و ایران پرداخت و مطمئن شد که چنین حوادثی ضمن این که ریشه اقتصادی و سیاسی و فرهنگی دارد و به بیگانگان و دشمنان ایران اسلامی متصل می‌شود، از سویی پیوندی عمیق با برخی اعتقادات نادرست دارد و از افکار کج اندیش ذهن‌های ناتوانی برخاسته که سلاحی جز خشونت نمی‌شناسند.

وی گفت: اثر حاضر، روایت پنج ماه اسارت نویسنده و هم دردانش در دست گروهی است که دست به کشتار ۲۲ تن از مردم بی گناه و بی دفاع زده و با مجروح کردن گروهی دیگر، هفت نفر را نیز به اسارت برده که وقیحانه این اقدام را جهاد می‌نامند.

مدیر فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: متأسفانه از این هفت نفر، محمد شاهبازی، در ایامی که در اسارت تروریست‌ها بود، به شهادت رسید و شش نفر دیگر نیز در طی هفت ماه به تدریج از اسارت رهایی یافته و دیگرباره جام آزادی را سرکشیدند و طعم آن را چشیدند. البته رضا در این مدت با گروگان‌های دیگری نیز همراه بوده که در مقاطع دیگری تروریست‌ها آن‌ها را گروگان گرفته و از آنان نیز سخن گفته است. به ویژه در این میان به خوبی از شهید حمیدرضا کاوه و شهید احمد زاهد شیخی یاد شده و نام و یاد آنان زنده نگاه داشته شده است.

پهلوانی به معرفی کتاب «تاسوکی» پرداخت و اظهار داشت: این اثر به همت رضا لک زایی تألیف شده که در مؤسسه بوستان کتاب تهیه و در انتشارات این مؤسسه منتشر شده است.

وی گفت: کتاب «تاسوکی» با ۳۱۸ صفحه در سال ۱۳۹۳ منتشر شده و اداره فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی این اثر را به صورت کتاب الکترونیکی منتشر کرده است.

مدیر فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: این اثر در کتابخوان همراه پژوهان با قابلیت اجرا در سیستم عامل اندروید، ویندوز و iOS قابل دسترسی است.

وی درباره خرید نسخه الکترونیکی این کتاب خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان برای دریافت این اپلیکیشن می‌توانند به نشانی www.pajoohaan.ir مراجعه کنند و با خرید نسخه الکترونیکی این کتاب، از مطالب آن بهره‌مند شوند. /۸۲۲/ن ت ۳۰۳/ش
مهدی فلاحی
ارسال نظرات