۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۸
کد خبر: ۶۴۴۳۷۷
در قالب کتابخوان همراه پژوهان؛

نسخه الکترونیکی کتاب «وابستگی جهان به امام زمان» منتشر شد

نسخه الکترونیکی کتاب «وابستگی جهان به امام زمان» منتشر شد
نسخه الکترونیکی کتاب «وابستگی جهان به امام زمان(عج)» به همت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در قالب کتابخوان همراه پژوهان منتشر شد.
محمد پهلوانی در گفتگو با خبرنگار سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا با اشاره به آماده سازی نسخه الکترونیکی کتاب «وابستگی جهان به امام زمان (عج)»  اظهار داشت: باید توجه داشت که اصل وابستگی سایر ممکنات به وجود امام (ع) و چگونگی آن و مسائل مشابه آن را، دانشمندان و علمای حکمت و عرفان با دلایل عقلی و فلسفی و عرفانی اثبات کرده‌اند.

وی گفت: چنان‌که به‌وسیلة وحی و خبر آنان‌که با عالم غیب ارتباط و اتصال دارند و از غیب عالم و علم کتاب و روابط نهانی و پنهانی ممکنات با یکدیگر، باذن‌الله تعالی و به عنایت و لطف او، مطلع می‌باشند نیز ثابت است و طبق همین اطلاعاتی که ایشان به ما می‌دهند، فرضاً دلیل عقلی مستقل هم نباشد، به آنچه خبر می‌دهند اعتقاد پیدا می‌کنیم.

مدیر فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد:، زیرا برای تحقیق این‌گونه موضوعات ـ به‌خصوص تفاصیل آن ـ راهی مطمئن‌تر و باوربخش‌تر از وحی و اخبار انبیا و اوصیای آن‌ها نیست؛ چنان‌که وجود ملائکه و اصناف آن‌ها و مأموریت‌ها و مداخلاتشان در عالم و تصرفات و ارتباطاتی که با تنظیم عالم دارند، برحسب قرآن مجید و احادیث شریفه، ثابت و مسلم است و هرکس به نبوّت و وحی و قرآن مجید و رسالت حضرت رسول اکرم ص مؤمن باشد، به آن نیز ایمان دارد، زیرا ایمان به صدق انبیا و وحی و انباء و اخبار آنها، قابل تبعیض نیست؛ بنابراین در این موضوع نیز این راه شناخت، مورد استناد و کمال اعتماد و یقین‌آور و اطمینان‌بخش است.

وی افزود: برحسب روایاتی که در تفسیر بعضی از آیات قرآن مجید وارد شده و همچنین روایاتی که مستقلاً روایت شده، وابستگی جهان به وجود امام ع ثابت است و هرچند بعضی از این روایات به وابستگی بعضی از این عالم مثل زمین، بیشتر دلالت نداشته باشد، اما بعضی دیگر بر وابستگی کل دلالت دارد. مضافاً اینکه بعضی از معیار‌ها و ملاک‌ها که این وابستگی را تأیید می‌نماید عام است و وابستگی کل عالم را اثبات می‌کند.

پهلوانی به معرفی کتاب «وابستگی جهان به امام زمان (عج)» پرداخت و اظهار داشت: این اثر به همت لطف الله صافی گلپایگانی تألیف شده که در دفتر تنظیم و نشر آثار حضرت آیت الله صافی گلپایگانی تهیه و منتشر شده است.

وی گفت: کتاب «وابستگی جهان به امام زمان (عج)» با ۸۷ صفحه در سال ۱۳۹۳ منتشر شده و اداره فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی این اثر را به صورت کتاب الکترونیکی منتشر شده است.

مدیر فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: این اثر در کتابخوان همراه پژوهان با قابلیت اجرا در سیستم عامل اندروید، ویندوز و iOS قابل دسترسی است.

وی درباره خرید نسخه الکترونیکی این کتاب خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان برای دریافت این اپلیکیشن می‌توانند به نشانی www.pajoohaan.ir مراجعه کنند و با خرید نسخه الکترونیکی این کتاب، از مطالب آن بهره‌مند شوند. /۸۲۲/ت ۳۰۳/ش
مهدی فلاحی
ارسال نظرات