۰۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۸
کد خبر: ۶۴۵۰۲۵
حجت الاسلام والمسلمین مجدهاشمی:

دعا و توسل به پروردگار از راه‌های عبور از بلایا است

دعا و توسل به پروردگار از راه‌های عبور از بلایا است
استاد حوزه علمیه از راه‌های عبور از بلا را دعا و توسل به خداوند متعال دانست و گفت: استقامت و شکیبایی در عبور از بحران کروناویروس ضروری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مجدهاشمی استاد حوزه علمیه، شب گذشته در مسجدجامع غدیرخم گفت: مبعث از اعیاد بزرگ اسلام است.

وی با بیان اینکه هدایت بزرگ‌ترین نعمت الهی بود که در روز مبعث به بشریت عنایت شد، ادامه داد: این هدایت نیازمند یک هدایتگر بود و آن هدایتگر بزرگ‌ترین هادی بشریت پیامبراکرم(ص) هستند.

حجت الاسلام والمسلمین مجدهاشمی با اشاره به اینکه بعثت پیامبراکرم(ص) بالاترین، جامع‌ترین و کامل‌ترین نعمت و عنایت خاص الهی به بشر محسوب می شود، ابراز کرد: خداوند در سوره آل عمران اشاره به این نعمت عظیم می کند و آن را منت عظیم الهی بر مومنان می داند؛ خداوند نسبت به عطای هیچ نعمتی غیر از بعثت نبی اکرم(ص) بر انسان منت نگذاشته است.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه هدایت به واسطه نعمت رسالت و ولایت محقق می شود، اظهار داشت: خداوند متعال به واسطه وجود پیامبراکرم(ص) نعمت رسالت و ولایت را به بشریت ارزانی فرمود.

وی افزود: پیامبراکرم(ص) در پرتوی معرفت و شناخت خداوند متعال انسان ها را به سوی حق دعوت و هدایت می کنند، ایشان با رواج و پیاده سازی توحید توانستند بشریت را به سوی هدایت و کمال دعوت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین مجدهاشمی یکی دیگر از رسالت های پیامبراکرم(ص) را در راستای هدایت بشریت دعوت انسان ها به تزکیه نفس بیان کرد و گفت: هدف حضرت حق از بعثت نبی اکرم(ص) نجات بشریت از آلودگی ها و زشتی ها بود؛ پیامبراکرم(ص) هادی بشریت به سوی کمال هستند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: پیامبراکرم(ص) مبعوث شدند تا بشریت را به سوی علم و آگاهی هدایت کنند و انسان ها را از جهل و نادانی نجات دهند. مردم قبل از بعثت در گمراهی و جهالت عمیقی فرو رفته بودند اما همین مردم به واسطه پیامبراکرم(ص) از ضلالت و گمراهی نجات و برخی به بالاترین مراتب انسانی دست یافتند و این نشان می دهد که اگر کسی به وجود مقدس پیامبراکرم(ص) تمسک بجوید نجات می یابد.

وی افزود: استقامت و شکیبایی در مسیر کمال لازم و ضروری است و امروز که جامعه بشری گرفتار بلای فراگیر کرونا ویروس شده مردم باید علاوه بر توکل به خداوند و توسل به اهل بیت(ع) اهل استقامت و شکیبایی باشند تا بتوانند از این بحران عبور کنند./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات