۰۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۴
کد خبر: ۶۴۵۴۱۹

توصیه های بهداشتی و معنوی علمای لرستان در مقابله با کرونا

توصیه های بهداشتی و معنوی علمای لرستان در مقابله با کرونا
با توجه به جدی بودن تهدید ویروس کرونا، مهم ترین توصیه علمای لرستان به مردم برای مقابله و کنترل این ویروس، ماندن در خانه و همکاری برای قطع زنجیره انتقال کرونا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، ویروس کرونا امروز مردم دنیا را درگیر خود کرده است و در کشور همچنان شاهد سیر صعودی امار مبتلایان و قربانیان این ویروس منحوس هستیم، در استان لرستان نیز شیوع ویروس کرونا سبب تعطیلی بسیاری از کسب و کارها، اماکن مذهبی و گردشگری شده است.

تنها راه مقابله با ویروس کرونا و مهار آن ماندن خانه و کمک به مهار ویروس کرونا است، باید از قرنطینه خانگی استقبال کرد و با لغو هرگون تجمع، دورهمی و رفت و آمد در مکان های شلوغ جلوی انتشار این ویروس منحوس و مهمان ناخوانده گرفته شود.

در ادامه گفت و گویی با علمای استان لرستان در زمینه مقابله با ویروس کرونا ارائه می شود.

 

همه باید تلاش کنیم تا زنجیره بیماری کرونا قطع شود

حجت الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد،  بیان داشت: اهمیت توجه مردم به توصیه های بهداشتی برای مقابله با ویروس کرونا ضروری است.

وی با بیان اینکه رعایت بهداشت و پرهیز از حضور در تجمع ها مهم ترین راه کنترل و مهار ویروس کرونا است، افزود: همه با هم باید تلاش کنیم تا زنجیره بیماری کرونا قطع شود.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی اظهار داشت: ویروس کرونا در سایه مشارکت مردم کنترل خواهد شد و مردم باید نقش خحود را در مهار ویروس کرونا ایفا نمایند تا دوباره و هرچه زودتر به زندگی و مناسبات گذشته خویش بازگردیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: اگر مردم به توصیه ها عمل نکنند و عدم رعایت توصیه ها و نکات بهداشتی سبب طولانی شدن فرآیند قطع زنجیره کرونا می شود و صدمات اقتصادی و سلامتی مردم بیشتر خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در لرستان با درخواست از مردم که در خانه بمانند، در اجتماعات حضور نیابند و تلاش کنند که دید و بازدیدها را از طریق تلفن و فضای مجازی صورت گیرد، افزود: امید است در سایه همکاری و مشارکت مردم به زودی ویروس کرونا کنترل و مهار شود.

 

قرائت ادعیه و سوره های قرآنی برای رهایی از بلایا

حجت الاسلام سیدمحمدباقرموسوی، سرپرست حوزه علمیه لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری را در خرم آباد، بیان داشت: این روزها با توجه به فرصتی که قرنطینه خانگی برای در امان ماندن مردم از شر ویروس کرونا فراهم کرده است، توصیه می شود مردم در سبک زندگی خویش نگرشی تازه داشته باشند.

وی افزود: می طلبد همگی برای رهایی از شر ویروس کرونا به توبه و استغاثه همگان به درگاه الهی از گناهان گذشته و طلب عفو بخشش نماییم.     

حجت الاسلام موسوی بیان کرد: خواندن برخی از ادعیه و سوره های قرآنی سفارش شده از جمله دعای سلامتی امام زمان(عج)، آیه الکرسی، دعای هفتم صحیفه سجادیه و تلاوت مکرر سوره فیل مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به درگیر بودن جهان بشریت با بیماری کرونا خاطرنشان کرد: بیماری کرونا امروزه حیات بشریت را فلج کرده است و جان انسان ها را تهدید می کند و در این شرایط به همگان توصیه می شود توصیه های بهداشتی و پزشکی را رعایت نمایند.

سرپرست حوزه علمیه لرستان در ادامه تصریح کرد: برای رفع بلا و مصیبت از کشور به گفته علما و بزرگان دین، انجام قربانی(هزینه قربانی ولو ناچیز باشد) نیز در همه شهرها و روستاها به نیت سلامتی امام زمان(عج) و سلامتی خانواده ها توصیه می شود.

 

قرائت زیارت عاشورا و قرائت دعای هفتم صحیفه سجادیه  فراموش نشود

حجت الاسلام ابراهیم طهماسبی، امام جمعه کوهدشت، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد،  بیان داشت: برای شکست ویروس کرونا همه باید باهم هم صدا شویم و با توسل به اهل بیت(ع)، قرائت ادعیه و ذکر و یاد خدا برای سلامتی همه مسلمانان دست به دعا شویم.

وی با تأکید بر اینکه در این ایام نباید معنویات دعا و ذکر فراموش شود، همانطور که ولی امر مسلمین رهبرمعظم انقلاب توصیه نمودند به قرائت زیارت عاشورا و قرائت دعای هفتم صحیفه سجادیه ما نیز باید در جهت معنویات تلاش های خود را بنماییم.

امام جمعه کوهدشت تصریح کرد: مردم باید از سفر کردن پرهیز نمایند و در خانه بمانند تا بتوان بیماری کرونا را کنترل کرد و تعداد قربانیان ویروس کرونا کاهش یاد.

 

رعایت نکات بهداشتی برای حفظ حق الناس ضروری است

حجت الاسلام سعید مهدوی، مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با تأکید بر ضرورت توجه مردم به توصیه های پزشکی و عمل به رعایت نکا بهداشتی، خاطرنشان کرد: رعایت نکات بهداشتی برای حفظ سلامتی خود و هموطنانمان ضروری است.

وی اظهار داشت: با توجه به شیوه انتقال ویوس کرونا حق الناس در این زمینه بر گردن همه قرار دارد، احاد مردم با رعایت نکات بهداشتی و عمل به توصیه ها باید حق الناس را رعایت کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان در بخش دیگری از سخنان خویش بیان داشت: بی توجهی به رعایت نکات بهداشتی و حضور در تجمعات و حضور در مکان های شلوغ سبب گسترش و سرعت بخشیدن به انتقال ویروس کرونا می شود و تهدیدی جدی برای همگان است.

 

بهترین راه پیشگیری و جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا ماندن در خانه است

حجت الاسلام سیدمحسن حسینی، امام جمعه پلدختر، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت:

وی از مردم خواست علاوه بر رعایت اصول بهداشتی، آن را جدی بگیرند و تا آنجا که ممکن است در خانه بمانند از دعا، توسل و ارتباط با خدا غافل نشوند زیرا دعا برای پیشگیری، درمان و رفع گرفتاری ها و مشکلات اثر بخش است.

امام جمعه پلدختر با اشاره به ضرورت همکاری برای قطع زنجیره ویروس کرونا گفت: با توجه به تعطیلی مراکز اقامتی و گردشگری از مسافران نوروزی تقاضا داریم که از سفر کردن پرهیز کنند تا هرچه زودتر زنجیره انتقال ویروس کرونا قطع شود.

حجت الاسلام موسوی تأکید کرد: بهترین راه برای پیشگیری و جلوگیری برای الوده شدن به ویروس کرونا ماندن در خانه است.

وی بیان کرد: از همه گروه های جهادی، طلاب و روحانیان  در زمینه گندزدایی و ضدعفونی سطح شهر، اماکن وخیابان ها و تلاش مدافعان سلامت که در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا هستند قدردانی می کنم.  

 

خودمراقبتی اولویت مردم قرار گیرد

حجت الاسلام سیدسجاد موسوی، امام جمعه و رییس حوزه علمیه الشتر، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، از زحمات مدافعان عرصه سلامت که در خط اول مقابله با ویروس پنهان کرونا هستند قدردانی کرد.

وی افزود: خودمراقبتی اولویت امروز مردم بوده و آحاد مردم باید در خانه بمانند و خودمراقبتی را مورد توجه قرار دهند، چراکه این مراقبت مهم ترین عصر موفقیت اخلاقی و رفتاری انسان است.

امام جمعه الشتر تأکید کرد: مردم باید کمتر در اجتماعات حاضر شوند و با فرصتی که در زمینه در خانه ماندن در اختیار دارند، ذکر را در تمام لحظات بر زبان جاری نمایند و خدمت به خانواده و در کنار خانواده بودن را فراموش نکنند.

 

مردم از آگاهی لازم مبارزه با ویروس کرونا برخوردار هستند

حجت الاسلام احمدرضا غلامی، معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: در رابطه با مقابله با ویروس کرونا خوشبختانه در زمینه رعایت برنامه های بهداشتی مردم از آگاهی بالایی برخوردار هستند.

وی اظهار داشت: مردم همچنان باید ویروس کرونا را جدی بگیرند و با رعایت اصول بهداشتی به صورت مداوم به مبارزه با ویروس منحوس کرونا بپردازند.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی لرستان اذعان داشت: نظافت جزیی از ایمان ما است، دستورالعمل دین رعایت مسائل بهداشتی است و افراد مبتلا باید رعایت کنند تا دیگران را نیز درگیر ویروس کرونا نکنند.

حجت الاسلام غلامی یادآور شد: پرستاران و پزشکان فرشته های نجات بشریت هستند و زحمات این رزمندگان خط مقدم مبارزه با ویروس و جنگ بیولوژیک ستودنی است.

 

ذکر صلوات فراموش نشود

حجت الاسلام سیدعلی حسینی، امام جمعه بروجرد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: در راستای مقابله با ویروس کرونا از ذکر و یاد خدا غافل نشویم.

وی با تأکید بر ذکر صلوات اذعان داشت: صلوات فرستادن تنها دعایی است که قطعا مستجاب می شود.

امام جمعه بروجرد تأکید کرد: در زمان دعا با شک و تردید دعا نکنیم، یقین به جابت را همواره مورد توجه قرار دهیم و برای سلامتی همه مردم و مسلمانان و کم شدن شر ویروس کرونا از سر ملت ایران دست به دعا شویم.

 

فعالیت روحانیون در امید بخشی به جامعه مؤثر است

حجت الاسلام محمد ولی پور، معاون تبلیغ حوزه علمیه لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: در جامعه امروز ویروس کرونا در کنار گرفتن قربانیانی که بر اثر مبتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست می دهند، بر روح و روان جامعه نیز تأثیر گذاشته است.

وی خاطرنشان کرد: امروزه طلاب و روحانیان به صورت جهادی در حال امید بخشی و تقویت روحیه در جامعه هستند و از هر فرصت و ظرفیتی در این زمینه استفاده می کنند.

حجت الاسلام ولی پور عنوان داشت: قرائت دعا، ذکر و یاد خدا سبب آرامش روح و روان می شود و بهترین عامل برای رهایی از مشکلات و بالا است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه لرستان خاطرنشان کرد: دعای نور، قرائت زیارت عاشورا، انجام اعمال ام داوود، آیه الکرسی، دعای فرج و دعا برای سلامتی امام زمان(عج) دعای هفتم صحیفه سجادیه و توسل به اهل بیت عصمت و طهارت توصیه می شود./9451//202/خ

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۰
تصاویر این علما رو در میانه متن قرار دهید.
0
0