۰۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۷
کد خبر: ۶۴۵۴۳۰
شیرانی خبر داد؛

شهادت یکی از پرسنل بهداشت و درمان چهارمحال و بختیاری

شهادت یکی از پرسنل بهداشت و درمان چهارمحال و بختیاری
شیرانی گفت: تاکنون ۱۱ نفر در استان بر اثر ویروس کرونا جان خود را از دست داده اند که از این تعداد یک نفر جزء پرسنل کادر بهداشت بوده و شهید راه خدمت به مردم شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، مجید شیرانی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری، عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به آمار کلی بیماری کرونا در استان تا به امروز خاطرنشان کرد: از شروع خطر اپیدمی تاکنون ۴۳۶ نفر با علائم حاد تنفسی مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری شده اند.

وی با بیان اینکه از تمامی افراد بستری به دلیل مشکوک بودن به کرونا در مراکز درمانی استان نمونه گیری بعمل آمده است، گفت: تعداد ترخیص شدگان که به صورت قطعی به کرونا مبتلا شده و بهبود یافته اند ۵۵ نفر است.

شیرانی با اشاره به اینکه تعداد افراد بستری فعلی در مراکز درمانی استان ۷۰ نفر است، افزود: کل موارد مبتلا از آغاز شیوع بیماری در کشور با مثبت شدن نتایج آزمایشات ۸ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته در استان به ۸۳ نفر رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با بیان اینکه تعداد افراد بستری که به طور قطعی در استان به کرونا مبتلا هستند ۱۷ نفر و مابقی مشکوک و در انتظار پاسخ نتایج آزمایشاتشان هستند، خاطرنشان کرد: تاکنون ۱۱ نفر در استان بر اثر ویروس کرونا جان خود را از دست داده اند که از این تعداد یک نفر جزء پرسنل کادر بهداشت و درمان استان بوده و شهید راه خدمت به مردم شد.

وی با اشاره به اینکه جمعیت غربالگری شده در استان ۷۷۳ هزار نفر معادل ۸۰ درصد کل جمعیت استان است، ادامه داد: از این تعداد ۱۴ هزار نفر بر اساس اظهارات یا سؤالات مطرح شده از سوی کارشناسان به مراکز بهداشتی و درمانی ارجاع و خدمات دریافت نموده اند.

شیرانی با بیان اینکه بیشتر موارد فوتی و بیماران با وضعیت وخیم در بخش‌های ویژه، افراد مسنی هستند که به واسطه شیوع کووید ۱۹، خودشان کمتر از منزل خارج شده اند، گفت: افراد جوان از سر زدن به بزرگتر‌ها و مواجهه نزدیک با این عزیزان شدیدا خودداری کنند چرا که می‌توانند ناقل بیماری بوده و بدون ایجاد مشکل جدی برای خودشان، سلامت و جان افراد مسن را در معرض خطر قرار دهند.

وی با تأکید بر اینکه مسأله نگران کننده دیگر مسمومیت‌های شدید با الکل و مسمومیت ریوی با مواد شوینده است، خاطرنشان کرد: اگر چه در استان کمتر، اما در سایر نقاط کشور موارد متعددی از مسمومیت با الکل گزارش شده تا جایی که طی روز‌های اخیر ترکیب مواد شوینده و سفید کننده موجب مسمومیت‌های ریوی و حتی وقوع مرگ در افراد شده است. /۹۴۵۷/پ310/ب1
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۲
رحمه الله علیه
0
0