۰۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۴
کد خبر: ۶۴۵۶۰۹
نماینده منتخب شیروان در مجلس:

تحقق جهش تولید در کشور درگرو مشارکت همگانی جامعه است

تحقق جهش تولید در کشور درگرو مشارکت همگانی جامعه است
نماینده منتخب مردم شیروان در مجلس یازدهم گفت: تحقق جهش تولید در کشور نیازمند مشارکت و فعالیت همه مردم در کنار نظام و حاکمیت است.

علی جدی، نماینده منتخب مردم شیروان در مجلس یازدهم، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، اظهار داشت: هر چند سال گذشته اقداماتی از سوی دولت در راستای رونق تولید انجام شد اما این دسته از اقدامات رضایت بخش نبود به طوری که مردم تاثیر مستقیم آن را در زندگی خود احساس نکردند.

وی با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری به نام جهش تولید ملی افزود: آنچه که به نظر می‌رسد مدنظر مقام معظم رهبری در راستای رونق تولید و جهش تولید ملی است این است که مردم تاثیرات حمایت از تولید و رونق را در زندگی خود به طور کاملاً ملموس احساس کنند.

نماینده منتخب مردم شیروان در مجلس یازدهم شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نباید حمایت از رونق تولید صرفاً در ارائه تسهیلات خلاصه شود تصریح کرد: متاسفانه در دو سال اخیر دولت تدبیر و امید بیش از 16 هزار میلیارد تومان تسهیلات در راستای حمایت از تولید ارائه کرده که به اهداف رونق تولید دست پیدا نکرده و باید مورد تحلیل کارشناسان قرار بگیرد.

جدی در ادامه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری و با تاکید بر اینکه رونق و جهش تولید ملی تنها بر عهده دولت و مجلس نیست، خاطرنشان کرد: در راستای تحقق اهداف جهش تولید ملی همه و همه از جمله عموم مردم، افراد و مسئولان باید به وظایف خود در این حوزه به خوبی عمل کنند.

وی با ارائه موارد دوازده گانه لازم‌الاجرا در راستای جهش تولید ادامه داد: تسهیلات برای تولیدکنندگان به منظور حمایت از تولید و جهش ملی باید با هدف گذاری صحیح و نظارتی درست انجام شود به طوری که تسهیلات نباید بانک‌ها را چاق تر و صنایع و تولیدکنندگان را لاغر کند در حالی که تا گذشته این گونه بوده است.

منتخب مردم شیروان در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اولویت بندی صنایع و تولیدکنندگان گفت: تسهیلاتی که می‌بایست در اختیار تولیدکنندگان و صنایع قرار بگیرد باید با رعایت اولویت بندی انجام شود به طوری که باید در مرحله اول از صنایعی حمایت شود که صادرات محور بوده، بهره‌وری تولید را مدنظر داشته و در مرحله دوم در مدار خودکفایی حرکت داشته باشند.

جدی رفع موانع تولید را یکی دیگر از اقدامات موثر در راستای جهت تولید ملی عنوان کرد و بیان داشت: متاسفانه در حال حاضر بسیاری از تولیدکنندگان صنایع مختلف در کشور با موانع متعددی مواجه هستند که مجلس باید در راستای شناسایی موانع تولید و قوانین مزاحم گام بردارد و نسبت به روان کردن قوانین اقدام کند.

وی با تاکید بر اینکه سیاست‌های بازرگانی باید در راستای تولید تعریف شود، خاطرنشان کرد: متاسفانه در شرایط فعلی تولید در میدان بازرگانی و تجارت ایفای نقش می‌کند در صورتی که باید میدان بازرگانی و تجارت در خدمت تولید بوده تا بهره‌وری تولید بیش از پیش ملموس باشد.

نماینده مردم استان در مجلس آینده شورای اسلامی با اشاره به قاچاق واردات کالا و رقم قابل توجه آن در سال گفت: متاسفانه قاچاق واردات کالا رقم بسیار بالایی است به طوری که در سال گذشته این رقم به 24 میلیارد دلار رسیده بود اما در حال حاضر قاچاق کالا به 16 میلیارد دلار کاهش پیدا کرده که ما می‌توانیم با جلوگیری از واردات قاچاق کالا حمایت از تولید را به طوز نامحسوس انجام دهیم.

جدی در ادامه با ابراز گلایه از اینکه بار مالی بانک‌ها بر دوش تولید کنندگان است، بیان داشت: سیاستگذاری کشور باید به گونه‌ای باشد که بانک‌ها در خدمت تولید باشند نه اینکه بانک‌های ما بار مالی خود را بر دوش تولیدکنندگان گذاشته و نیاز خود را مرتفع کنند.

نماینده مردم شیروان در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه جانمایی صنایع در کشور عادلانه نیست گفت: متاسفانه برخی از استان‌ها در کشور قطب صنعت شناخته شده اما در استانی دیگر حداقل صنایع جانمایی شده است به طوری که خراسان شمالی در کشور کمترین بهره را از صنایع می‌برد لذا برقراری عدالت در جانمایی صنایع می تواند در راستای جهش تولید ملی بسیار موثر باشد.

ایجاد رقابت سالم بین تولیدکنندگان، تعریف مشوق‌های لازم برای تولید کنندگان و نقش مردم در راستای جهش تولید و حمایت از مصرف داخلی از دیگر مواردی بود که جدی به آن اشاره داشت و در پایان اضافه کرد: تولید کنندگان و سرمایه‌گذاران داخلی باید در امنیت روانی کامل به سر ببرند و مسئولان نیز در استفاده از ظرفیت و توان داخل اهتمام ویژه بورزند تا در این راستا از استعداد جوانان داخلی نیز استفاده لازم برده شود./9314/ت310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات