۰۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۱
کد خبر: ۶۴۵۷۳۳

آمریکا رکورددار بیشترین موارد ثبت شده کرونا در جهان شد

آمریکا رکورددار بیشترین موارد ثبت شده کرونا در جهان شد
آمریکا اکنون با ۸۲ هزار و ۴۰۴ مورد ابتلا به ویروس کرونا از نظر آمار بیماری در صدر جهان قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاري رسا، آمریکا اکنون با ۸۲ هزار و ۴۰۴ مورد ابتلا به ویروس کرونا از نظر آمار بیماری در صدر جهان قرار گرفته است.

براساس آماری که دانشگاه جانز هاپکینز ارائه کرده آمریکا از چین (۸۱۷۹۲ مورد) و ایتالیا (۸۰۵۸۹ مورد) پیشی گرفته است.

این رقم در حالی منتشر می شود که گزارش ها نشان می دهد ۳.۳ میلیون نفر در این کشور کار خود را از دست داده اند و دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا پیش بینی کرده فعالیت های اقتصادی "به زودی" از سر گرفته شود.

بیش از ۱۱۰۰ نفر در آمریکا در اثر ابتلا به این بیماری مرده اند.

خبرگزاری رویترز از احتمال کشته شدند 81 هزار نفر در چهار ماه آینده خبر داده و د راین باره نوشته است: بر اساس تحقیقی که از سوی دانشگاه واشنگتن انجام شده، طی چهار ماه آینده ممکن است بیش از ۸۱ هزار نفر در آمریکا جان خود را در اثر کرونا از دست بدهند.

در حالی ویروس مرگبار کرونا با سرعت بسیار بالا در حال تاخت و تاز در آمریکاست که ترامپ در کنفرانس خبری بعد از ظهر پنجشنبه در کاخ سفید گفت: "آنها باید سر کار برگردند، کشور ما باید برگردد، این اصل و اساس کشور ماست و به نظر من به زودی اتفاق خواهد افتاد."

او گفت این کار با کمک گرفتن از بخش هایی از کشور که زیاد تحت تاثیر قرار نگرفته اند انجام خواهد شد.

او افزود: "وقتی می گویم برمی گردیم خیلی ها حرف من را اشتباه تعبیر می کنند، آنها (کسانی که سر کار برمی گردند) تا جای ممکن فاصله اجتماعی را رعایت خواهند کرد، و دستانشان را خواهند شست و با کسی دست نخواهند داد و همه این چیزها که گفته شده."

درحالی که آمریکا در زمینه آمار ابتلا از چین پیشی گرفته، ترامپ ارقام منتشر شده از سوی پکن را زیر سوال برد و به خبرنگاران گفت "نمی شود دانست که آمار (واقعی) در چین چقدر است."

افزایش آمار بیکاری در آمریکا

آمارهای نشان می دهد که فقط ظرف یک هفته ۳.۳ میلیون آمریکایی کار خود را از دست داده اند.

این بدترین آمار هفتگی بیکاری در تاریخ این کشور است و رکورد قبلی مربوط به سال ۱۹۸۲ زمانی که ۶۹۵ هزار نفر در یک هفته بیکار شدند را می شکند.

به گفته سمیرا حسین خبرنگار اقتصادی بی بی سی در نیویورک برای مقایسه سه هفته پیش کمتر از ۲۰۰ هزار آمریکایی درخواست مزایای بیکاری کرده بودند. به عقیده کارشناسان این تازه ترین نشانه آثار ویرانگر ویروس کرونا بر اقتصاد آمریکاست.

احتمال ابتلای میلیون ها آمریکا به کرونا

روز گذشته نشریه آمریکایی فوربز از بتلای کارمندان آمازون به ویروس کرونا خبر داد و در این باره نوشت: تست کرونا کارمندان آمازون در ۱۰ انبار آمریکا مثبت بوده است. این یعنی میلیون‌ها نفر آمریکایی که از فروشگاه اینترنتی آمازون هم خرید کرده‌اند هم اکنون در خطر ابتلا به کرونا هستند./1360/

منبع:جام نیوز

ارسال نظرات