۰۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۰
کد خبر: ۶۴۵۸۲۶

خدمت بی‌منت سپاه فجر استان فارس به مردم سیستان و بلوچستان‌

خدمت بی‌منت سپاه فجر استان فارس به مردم سیستان و بلوچستان‌
رئیس قرارگاه دیده‌بان مردم سپاه فجر استان فارس از سال گذشته تاکنون همچنان در سیستان و بلوچستان مشغول خدمت در نقاط محروم این استان هستند.

به گزارش خبرگزاری رسا، بارش‌ باران در روزهای ابتدایی فروردین ماه باز هم سیل را در برخی از استان‌ها جاری کرد. استان سیستان و بلوچستان یکی از این استان‌هاست در حالی که هنوز رد پای سیل ماه‌های پایانی 98 در نقاط محروم این استان دیده می‌شود.

قرارگاه دیده‌بان مردم به همت بسیجیان و سپاه فجر استان فارس از همان سال گذشته در سیستان و بلوچستان مستقر شده و گروه‌های جهادی را از سراسر کشور برای ارائه خدمت ساماندهی می‌کند.

در روزهای ابتدایی فروردین ماه بارش شدید باران منجر به جاری شدن دوباره سیل در این استان شد و خدمات گروه‌های جهادی نیز همچون دیگر ایام ادامه یافت.

محمدعلی پورمتقیان، رئیس قرارگاه دیده‌بان مردم سپاه فجر استان فارس درباره فعالیت‌های انجام شده از سوی این قرارگاه اظهار داشت: از لحظات اولیه بروز سیل در فروردین ماه بسیجیان و گروه‌های جهادی مستقر در قرارگاه اقدام به تخلیه خانه‌ها کرده و همچنان امدادرسانی ادامه دارد.

وی با بیان اینکه امروز 3 کامیون حمام و سرویس بهداشتی سیار در نقاط سیل‌زده سیستان و بلوچستان از سوی سپاه قدس مستقر می‌شود، گفت: امشب در میان تمامی منازل پک ارزاق، موکت، پتو و چادر و آب معدنی توزیع می‌شود و فرش‌های همه منازل نیز به قالیشویی داده شده است.

رئیس قرارگاه دیده‌بان مردم سپاه فجر استان فارس بیان کرد: 25 نفر از نیروهای قرارگاه هم برای یاری‌رسانی به سیل کرمان به این استان اعزام می‌شوند.

پورمتقیان با بیان اینکه سیل در سیستان و بلوچستان سبب تخریب بخشی از زیرساخت‌ها شده است، گفت: مردم این مناطق به 175 باب حمام و سرویس بهداشتی دارند که برای احداث آنها نیاز به مصالح ساختمانی داریم که همت خیرین را می‌طلبد.

وی با تشکر از سپاه ناحیه شهرستان لارستان و بسیج اصناف استان فارس که همکاری خوبی با قرارگاه داشتند، از کمک‌های این قرارگاه برای مقابله با کرونا نیز خبر داد و عنوان کرد: ضدعفونی تمامی محلات سیستان و بلوچستان توسط گروه‌های جهادی در 3 بازه زمانی انجام می‌شود.

پورمتقیان تصریح کرد: غیر از بحث ضدعفونی محلات به مبلغ یک میلیارد و 270 میلیون تومان پک‌های بهداشتی، الکل دست، الکل دام، الکل خاک و مواد ضدعفونی‌کننده منازل در نقاط محروم استان سیستان و بلوچستان توزیع شده است.

وی با اشاره به دیگر اقدامات قرارگاه به ساخت یک مدرسه اشاره و بیان کرد: مدرسه که شروع به ساخت کرده بودیم اکنون روی پایه سقف‌زنی رسیده و اگر خیرین کمک کنند به اتمام می‌رسد

رئیس قرارگاه دیده‌بان مردم سپاه فجر استان فارس همچنین با اشاره به اعزام بیماران نقاط محروم سیستان و بلوچستان به شیراز برای درمان گفت: اعزام بیمارانی که قرار بود برای درمان به شیراز بیایند به دلیل شرایط کنونی و شیوع بیماری کرونا کنسل شده اما به محض مهیا شدن شرایط به شیراز برای درمان اعزام می‌شوند.

پورمتقیان از علی علی‌جانی رئیس قرارگاه کشوری دیده‌بان مردم و محمدرضا خداکریمی جانشین وی به جهت همکاری و هماهنگی برای فعالیت گروه‌های جهادی در استان سیستان و بلوچستان تشکر کرد و گفت: خیرین برای کمک به مردم محروم استان سیستان و بلوچستان می‌توانند به دفتر قرارگاه در شیراز واقع در بلوار پاسداران، باشگاه فجر مراجعه کنند.

وی افزود: همچنین مردم می‌توانند به شماره 09059201582 برای کسب اطلاعات بیشتر تماس بگیرند و شماره حساب برای واریز کمک‌های خود دریافت کنند.

در این قرارگاه سپاه فجر استان فارس، بسیج اصناف استان فارس، سپاه ناحیه لارستان، بانیان و خیران تبریز، قزوین، بیمارستان مسلمین شیراز و سپاه تهران همکاری دارند./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات