۱۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰
کد خبر: ۶۴۵۸۴۸
فواد ایزدی، کارشناس مطالعات آمریکا مطرح کرد؛

معلولین ذهنی در آمریکا اولویت درمان کرونا نیستند!

معلولین ذهنی در آمریکا اولویت درمان کرونا نیستند!
به دلیل شیوع گسترده کرونا و کمبود تجهیزات پزشکی در برخی از ایالت‌های آمریکا طبق دستورالعمل‌های صادره جدید افراد دچار کم توان ذهنی از اولویت درمان خارج شده اند.

به گزارش خبرگزاري رسا، ویروس کرونا که شیوع آن از اواسط ماه دسامبر در چین گزارش شد حالا خود را به ۱۹۹ کشور جهان رسانده است. ویروسی که تاکنون نزدیک به ۶۰۰ هزار تن در جهان را آلوده کرده و جان بیش از ۲۷ هزار تن را گرفته است. در حال حاضر آمریکا با بیش از ۱۰۰ هزار مبتلا به کرونا در صدر کشور‌های دارای بیشترین مبتلایان به این ویروس قرار گرفته است. بیش از ۱۷۰۰ آمریکایی جان خود را از دست داده اند و این کشور به سمت بحرانی غیرقابل تصور پیش می‌رود.

با شیوع گسترده کرونا در آمریکا زنگ هشدار در برخی از ایالت‌ها به صدا درآمده و فرماندار نیویورک تعداد مبتلایان به کرونا را بیشتر از تعدادی دانسته که در رسانه‌ها منتشر می‌شود. ترامپ گارد ملی این کشور را که تنها در شرایط اضطراری مورد استفاده قرار می‌گیرد فراخوانده تا برای مهار لجام گسیخته کرونا در آمریکا وارد عمل شوند. او حتی از کره جنوبی نیز درخواست کمک کرده است.

تعداد بالای مبتلایان و کمبود تجهیزات پزشکی این نگرانی را افزایش داده که دولت این کشور نتواند اوضاع را کنترل کند. به تازگی طبق دستورالعمل‌های صادره جدید در برخی ایالت‌های آمریکا افراد کم توان ذهنی از اولویت خدمات درمانی خارج شده اند. این مسئله حالا جان حدود ۷ میلیون شهروند آمریکایی دچار کم توانی ذهنی را با خطر مواجه کرده است.

موضوعی که فواد ایزدی، کارشناس مطالعات آمریکا با انتشار توئیتی به آن اشاره کرد. ایزدی در این توئیت نوشت: «با توجه به کمبود تجهیزات پزشکی در آمریکا بعضی ایالت‌ها دستورالعمل صادر کرده‌اند که افراد دچار کم‌توانی ذهنی در اولویت درمان کرونا نیستند: بعضی گروه‌های پیگیر امور این قشر از جامعه هم اعتراض کردند. هفت میلیون نفر در آمریکا دچار کم‌توانی ذهنی هستند.»

هفت میلیون بیمار کم توان ذهنی آمریکایی در معرض خطر مرگ!

/1360/

ارسال نظرات