۱۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۰
کد خبر: ۶۴۶۱۷۶

دلیل خودداری آمریکا از ورود به تقابل مستقیم با محور مقاومت

دلیل خودداری آمریکا از ورود به تقابل مستقیم با محور مقاومت
آمریکا پس از ارتکاب جنایت ترور سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» و «ابومهدی المهندس» و پیامدهای آن، قادر به ضربه زدن به محور مقاومت منطقه نیست.

به گزارش خبرگزاری رسا، آمریکا که بعد از جنایت ترور سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» و «ابومهدی المهندس» مجبور به عقب‌نشینی و خروج نظامیانش از منطقه و در وهله اول از عراق شده به چند دلیل اصلی نمی‌تواند به دنبال راه‌اندازی یک جنگ علیه محور مقاومت منطقه باشد.

البته در این میان یک دلیل محکم برای عقب‌نشینی آمریکا از چنین جنگی کفایت می‌کند و آن هم سیلی محکمی بود که آمریکا در اولین واکنش ایران به جنایت واشنگتن در ترور سردار سلیمانی٬ با حملات موشکی این کشور علیه بزرگترین پایگاه نظامی آمریکا در عراق ( عین الاسد) دریافت کرد و نتوانست چه از نظر نظامی و چه از نظر اقتصادی و سیاسی پاسخی به آن بدهد.

سوالی که در این میان مطرح می‌شود آن است که چرا آمریکا برای حفظ آبرو و هیبت خود نتوانست پاسخ ایران را داده و سرش را پایین انداخت؟

ناگفته نماند که آمریکا نسبت به گذشته از نظر نظامی ضعیف‌تر شده و حضور نظامی آن در پایگاه‌های منطقه‌ایش به شکلی شده که نیروهای محور مقاومت منطقه و در راس آنها ایران قادرند تا این پایگاه‌ها را شخم بزنند.

دلیل دیگری که موجب می‌شود تا آمریکا به فکر حمله به محور مقاومت نباشد این است که شاید ایالات متحده بتواند چنین جنگی را آغاز کند٬ اما نمی‌تواند آن را به پایان برساند، زیرا واشنگتن در دوره اخیر پس از شکست و ناکامی‌هایش به دنبال راهی برای حفظ آبروی خود است؛ پس آیا منطقی به نظر می‌رسد که «دونالد ترامپ» و دولت وی به ویژه در سایه گسترش وحشتناک ویروس کرونا در این کشور از یک سو و نزدیکی به زمان انتخابات ریاست‌جمهوری از سوی دیگر٬ خود را وارد یک باتلاق و آبروریزی دیگر کنند؟

ترامپ هیچگاه با کشتار نظامیانش و یک شکست نظامی در برابر محور مقاومت که در بسیاری از موارد نسبت به آمریکا برتری دارد و نمونه بارز آن انهدام پهپاد ایالات متحده توسط موشک‌های ساخت ایران در سال گذشته در خاک این کشور بود٬ موقعیت خود را در آستانه انتخابات به خطر نمی اندازد و این کاملا منطقی است که آمریکا هرگز وارد تقابل نظامی مستقیم علیه گروه‌های مقاومت نمی‌شود./983/ب

منبع: تسنیم

ارسال نظرات