۱۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۱
کد خبر: ۶۴۶۱۸۱

هندی داعشی عامل حمله به عبادتگاه سیک‌ها در کابل بود

هندی داعشی عامل حمله به عبادتگاه سیک‌ها در کابل بود
یکی از عوامل اصلی حمله گذشته به معبد سیک‌ها در کابل، یک عضو هندی گروه تروریستی داعش بود.

به گزارش خبرگزاری رسا، روزنامه ایندین اکسپرس هند روز دوشنبه گزارش داد که یکی از عوامل اصلی حمله چهارشنبه گذشته به معبد سیک‌ها در کابل، یک عضو هندی گروه تروریستی داعش بود.

این گزارش با استناد به اطلاعات منابع امنیتی هند از خانواده این عامل هندی نوشت که فرزندشان محمد محسن در سال ۲۰۱۸ از کرالای هند به ولایت ننگرهار افغانستان رفته بود و بعد از پیوستن به گروه تروریستی داعش و اخذ نام مستعار "ابوخالد الهندی" در فعالیت‌های این گروه ترویستی نقش ایفا می‌کرد.  

براساس این گزارش، مادر محمد محسن به تازگی اقرار کرد که چند روز قبل پیامی را از طرف داعش دریافت کرده بود مبنی بر اینکه فرزندش در حمله به معبد سیک‌ها موسوم به «دارام‌شالا» در منطقه شوربازار در ناحیهٔ قدیمی کابل که به انتقام کشته شدگان منطقه کشمیر انجام شده بود کشته شده است، اما وی از بیم عواقب خطرناک این پیام برای خانواده‌اشآنرا حذف کرد.  

این در حالی است که سازمان اطلاعات هند پیشتر در سال ۲۰۱۶ گزارش داده بود که حدود ۲۰ نفر از کرالای هند به ننگرهار رفته و به گروه داعش پیوسته‌اند.  

با این وجود این سازمان بعد از حمله چهارشنبه گذشته تروریست‌های داعش به این معبد سیک‌ها که در آن بیش از ۲۵ نفر جان باخته بودند، ضمن اشاره به نام ابوخالد الهندی به عنوان یکی از عوامل اصلی آن حمله تروریستی اعلا کرد که این فرد (ابوخالد الهندی) یک مغازه دار ۲۹ ساله بود که دو سال بعد از گروه ۲۰ نفره اول در سال ۲۰۱۶ به گروه تروریستی داعش پیوسته بود.  /983/ب

منبع: ایرنا

ارسال نظرات