۱۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۵
کد خبر: ۶۴۶۲۰۹
فرمانده سپاه خراسان شمالی:

سپاه خراسان شمالی ۱۲ هزار بسته بهداشتی در روستا‌های بجنورد توزیع کرد

سپاه خراسان شمالی ۱۲ هزار بسته بهداشتی در روستا‌های بجنورد توزیع کرد
فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان شمالی از توزیع بیش از ۱۲ هزار بسته بهداشتی در روستا‌های بجنورد با هدف پیشگیری از گسترش کرونا خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، سردار ابوالقاسم چمن، فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان شمالی، امروز در نشست استانی مبارزه با ویروس کرونا از توزیع 12 هزار بسته بهداشتی در روستاهای شهرستان بجنورد خبر داد و اظهار داشت: 12 هزار بسته اقلام بهداشتی بین 40 روستای توابع شهرستان بجنورد توزیع شد.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف بسیج توزیع اقلام بهداشتی رایگان بین خانواده‌های روستایی است افزود: تا به الآن بیش از 16 هزار بسته بین تمام خانواده‌های روستایی شهرستان فاروج توسط نیروهای بسیجی توزیع شده و امروز نیز این مهم در شهرستان‌های گرمه و جاجرم ادامه می‌یابد.

فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان شمالی در ادامه با تأکید بر اینکه هیچ‌گونه کمبودی در بحث نیروی انسانی نداریم خاطرنشان کرد: در حال حاضر در تمام ایستگاه‌های غربالگری مستقر در نقاط مختلف استان نیروهای بسیجی در شیفت‌های مختلف حضور داشته و هیچ‌گونه محدودیتی درزمینهٔ نیروی انسانی نداریم.

وی در پایان از اعلام آمادگی بسیج جهت حضور سه شیفت در مراکز بهداشت و بیمارستان‌های استان خبر داد و اضافه کرد: با موافقت دانشگاه علوم پزشکی استان این آمادگی را داریم که نیروهای خود را به صورت سه شیفت در بیمارستان‌ها و مجموعه‌های بهداشتی استان سازمان‌دهی کنیم.

سید احمد هاشمی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی هم گفت: شمار مبتلایان کرونا در این استان تا روز دوشنبه، یازدهم فروردین به ۳۳۷ نفر و آمار فوتی‌های این بیماری نیز به ۳۶ نفر رسیده است.

وی در خصوص تفکیک شهرستانی بیماران، اظهار داشت: در شهرستان بجنورد ۱۶۰ نفر، اسفراین ۷۴ نفر، شیروان ۲۸ نفر، فاروج ۱۹ نفر، مانه و سملقان ۱۷ نفر، جاجرم ۱۶ نفر، گرمه ۱۷ نفر و راز و جرگلان ۶ نفر به بیماری کووید ۱۹ دچار شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون ۱۷۳ نفر از مبتلایان به این بیماری بهبود یافته و از مراکز درمانی استان مرخص شده‌اند.

وی افزود: آزمایش ۴۳۸ نفر از موارد مشکوک نیز منفی گزارش شده است و هم‌اکنون ۱۵۷ بیمار مشکوک به ابتلا به کووید ۱۹ بستری هستند./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات