۱۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۴
کد خبر: ۶۴۶۲۸۲
در سالروز ۱۲ فروردین؛

بازخوانی نکته‌های پیام رهبر کبیر انقلاب

بازخوانی نکته‌های پیام رهبر کبیر انقلاب
صبحگاه ۱۲ فروردین - که روز نخستین حکومت الله است - از بزرگترین اعیاد مذهبی و ملی ماست. ملت ما باید این روز را عید بگیرند و زنده نگه دارند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، امروز دوازدهم فروردین، سالروز اعلام رسمی نظر مردم برای پذیرش نظام جمهوری اسلامی است و حضرت امام خمینی (ره)، بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در ۱۲ فروردین ۱۳۵۸ با اعلام رسمی جمهوری اسلامی ایران و برای تشکر از آرای قاطع ملت ایران به الگوی حکومت جمهوری اسلامی، پیامی صادر فرمودند که در این نوشته به بررسی مطالب آن پرداخته ایم:

۱- این واقعه لطف و منت الهی برای مردم ایران و این روز مبارک، روز امامت امت و روز فتح و ظفر ملت است

«من به ملت بزرگ ایران که در طول تاریخ شاهنشاهی، که با استکبار خود آنان را خفیف شمردند و بر آنان کردند آنچه کردند، صمیمانه تبریک می‌گویم. خداوند تعالی بر ما منت نهاد و رژیم استکبار را با دست توانای خود که قدرت مستضعفین است در هم پیچید و ملت عظیم ما را ائمه و پیشوای ملت‌های مستضعف نمود، و با برقراری جمهوری اسلامی، وراثت حقه را بدانان ارزانی داشت. من در این روز مبارک، روز امامت امت و روز فتح و ظفر ملت، جمهوری اسلامی ایران را اعلام می‌کنم. به دنیا اعلام می‌کنم که در تاریخ ایران چنین رفراندمی سابقه ندارد که سرتاسر مملکت با شوق و شعف و عشق و علاقه به صندوق‌ها هجوم آورده و رای مثبت خود را در آن ریخته و رژیم طاغوتی را برای همیشه در زباله‌دان تاریخ دفن کنند».

۲- ۱۲ فروردین، روز از پای درآوردن فرعون زمان و اعلام حکومت عدل الهی

«مبارک باد بر شما روزی که پس از شهادت جوانان برومند و داغ دل مادران و پدران و رنج‌های طاقت‌فرسا، دشمن غول صفت و فرعون زمان را از پای درآوردید، و با رای قاطع به جمهوری اسلامی، حکومت عدل الهی را اعلام نمودید».

۳- ایشان در این پیام چهار بار کلمه "عدالت" و یک بارکلمه "دادگستری" را به کار برده‌اند که نشان دهنده اهمیت این مسئله از نظر عقیدتی ایشان است. همچنین ایشان درباره ویژگی‌های حکومت عدل نیز به برابری و برادری همگانی و رسیدن همگان به حق خود اشاره کرده، می‌فرمایند:

«حکومتی که در آن، جمیع اقشار ملت با یک چشم دیده می‌شوند و نور عدالت الهی بر همه و همه به یک طور می‌تابد، و باران رحمت قرآن و سنت بر همه کس به یکسان می‌بارد. مبارک باد شما را چنین حکومتی که در آن اختلاف نژاد و سیاه و سفید و ترک و فارس و لر و کرد و بلوچ مطرح نیست. همه برادر و برابرند؛ فقط و فقط کرامت در پناه تقوا و برتری و به اخلاق فاضله و اعمال صالحه است. مبارک باد بر شما روزی که در آن تمام اقشار ملت به حقوق خود می‌رسند، فرقی بین زن و مرد و اقلیت‌های مذهبی و دیگران در اجرای عدالت نیست».

۴- دوازدهم فروردین، روز رهایی کشور از چنگال دشمن‌های داخلی و خارجی و چپاولگران و غارت پیشگان

«طاغوت دفن شد و طغیان و سرکشی به دنبال او دفن می‌شود، و کشور از چنگال دشمن‌های داخلی و خارجی و چپاولگران و غارت پیشگان نجات یافت».

۵- تقدیر از همبستگی و رشد سیاسی و اجتماعی مردم

«من از این همبستگی که جز مشتی ماجراجو و بیخبر از خدا، همه و همه به ندای آسمانی «واعتصموا بحبل الله جمیعا» لبیک گفتند، و با تقریبا اتفاق آرا به جمهوری اسلامی رای مثبت دادند و رشد سیاسی و اجتماعی خود را به شرق و غرب ثابت کردند، تقدیر می‌کنم».

۶- اشاره به وظیفه شخصی و اجتماعی مردم برای حفظ این نظام

«اینک شما ملت شجاع، پاسداری جمهوری اسلامی هستید. اینک شما هستید که باید این اثر الهی را با قدرت و قاطعیت حفظ کنید و نگذارید بقایای رژیم متعفن که در کمین نشسته‌اند و طرفداران دزدان بین‌المللی و نفت‌خواران مفتخوار در بین صفوف فشرده شما رخنه کنند.

اینک شمایید که باید مقدرات خود را به دست بگیرید و مجال به فرصت طلبان ندهید، و با قدرت الهی که مظهر آن جماعت است، قدم‌های بعدی را بردارید، و با فرستادن طبقه فاضله و امنای خود در مجلس موسسان، قانون اساسی جمهوری اسلامی را به تصویب برسانید، و همان طور که با عشق و علاقه به جمهوری اسلامی رای دادید، به امنای امت رای دهید تا مجالی برای بداندیشان نماند».

«هان!‌ای ملت عزیز که با خون جوانان خود حق خود را به دست آوردید، این حق را عزیز بشمرید و از آن پاسداری کنید، و در تحت لوای اسلام و پرچم قرآن، عدالت الهی را با پشتیبانی خود اجرا نمایید. من با تمام قوا در خدمت شما که خدمت به اسلام است، این چند روز آخر عمر را می‌گذرانم، و از ملت انتظار آن داریم که با تمام قوا از اسلام و جمهوری اسلامی پاسداری کنند».

۷- ۱۲ فروردین، روز نخستین حکومت الله و از بزرگترین اعیاد مذهبی و ملی ما

«صبحگاه ۱۲ فروردین - که روز نخستین حکومت الله است - از بزرگترین اعیاد مذهبی و ملی ماست. ملت ما باید این روز را عید بگیرند و زنده نگه دارند. روزی که کنگره‌های قصر ۲۵۰۰ سال حکومت طاغوتی فرو ریخت، و سلطه شیطانی برای همیشه رخت بربست و حکومت مستضعفین که حکومت خداست به جای آن نشست».

۸- پیام منطقه‌ای و جهانی: پاکسازی کشور‌ها از رژیم‌های طاغوتی و دوری از غربزدگی و تلاش برای عدالت اجتماعی و استقلال فرهنگی و اقتصادی و سیاسی

«من از دولت‌ها می‌خواهم که بدون وحشت از غرب و شرق، با استقلال فکر و اراده، باقیمانده رژیم طاغوتی را که آثارش در تمام شئون کشور ریشه دارد پاکسازی کنند، و فرهنگ و دادگستری و سایر وزارتخانه‌ها و ادارات که با فرم غربی و غربزدگی به پا شده است به شکل اسلامی متحول کنند، و به دنیا عدالت اجتماعی و استقلال فرهنگی و اقتصادی و سیاسی را نشان دهند» [۱].

اما پرسش اصلی اکنون این است که آیا ما نیز به وظایفی که رهبر کبیر انقلاب به آن‌ها سفارش فرمودند و هچنین به سفارش‌های کنونی رهبر معظم انقلاب برای حفظ و حراست از انقلاب و دستاورد‌های آن پایبند هستیم؟

آیا اکنون به موضوع عدالت گستری که رهبر کبیر انقلاب در این پیام و سخنرانی‌های دیگر خود بر آن سفارش می‌کردند و اکنون نیز رهبر معظم انقلاب بر آن بسیار تأکید دارند، توجه کافی می‌شود؟

آیا اکنون وزارتخانه‌ها و ادارات ما از فرم غربی و غربزدگی به شکل اسلامی درآمده‌اند و عدالت اجتماعی و استقلال فرهنگی و اقتصادی و سیاسی ما تأمین شده است و یا اینکه هنوز باید بسیار تلاش شود تا به این خواسته‌های ایشان و رهبر معظم انقلاب جامه عمل پوشانده شود؟

ظاهرا با وجود حقوق‌های نجومی، اختلاس‌های چند میلیاردی، مشکلات ساختاری دستگاه‌های مختلف اجرایی و ... ما باید بسیار بکوشیم و همت کنیم تا ان شا الله در آینده نزدیک به اهداف گفته شده در پیام رهبر کبیر انقلاب و خواسته‌های رهبر معظم انقلاب دست یابیم؛ ایدون باد!


[۱]. متن پیام برگرفته از: صحیفه امام (ره)، جلد ششم، ص ۴۵۲-۴۵۴.
ارسال نظرات