۱۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۶۴۶۳۱۳
امام جمعه بجنورد:

عدالت باید گوهر بی همتا بر تارک نظام جمهوری اسلامی باشد

عدالت باید گوهر بی همتا بر تارک نظام جمهوری اسلامی باشد
امام جمعه بجنورد با بیان اینکه در زمینه عدالت هنوز با آنچه شایسته و بایسته نظام است فاصله داریم، گفت: عدالت باید گوهر بی همتا بر تارک نظام جمهوری اسلامی باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با گرامیداشت دوازدهم فروردین‌ماه، روز جمهوری اسلامی، اظهار کرد: از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون عدالت یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های جمهوری اسلامی بوده است.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب در این زمینه می‌فرمایند: ارزش والای کارکرد عدالت در کشور باید گوهر بی‌همتا بر تارک نظام جمهوری اسلامی باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: مقام معظم رهبری در خصوص این دغدغه و در عین حال یکی از گله‌مندی‌های مهم خود فرموده‌اند که عدالت در صدر هدف‌های اولیه همه بعثت‌های الهی است و در جمهوری اسلامی نیز دارای همان شأن و جایگاه است.

وی تصریح کرد: عدالت کلمه‌ای مقدس در همه زمان‌ها و سرزمین‌ها است و به‌صورت کامل، جز در حکومت حضرت ولی‌عصر (ارواحنافداه) میسر نخواهد شد ولی به‌صورت نسبی، همه جا و همه وقت ممکن و فریضه‌ای بر عهده همه، به‌ویژه حاکمان و قدرتمندان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه مبارزه با فساد، اصلی‌ترین لازمه استقرار عدالت است، خاطرنشان کرد: فساد زلزله ویرانگر و ضربه‌زننده به مشروعیت حکومت‌ها بوده و بنا به تعبیر رهبری معظم انقلاب برای نظامی چون جمهوری اسلامی که نیازمند مشروعیتی فراتر از مشروعیت‌های مرسوم و مبنایی‌تر از مقبولیت اجتماعی است، بسیار جدی‌تر و بنیانی‌تر از دیگر نظام‌ها است.

امام‌جمعه بجنورد با اشاره به گلایه رهبر معظم انقلاب درزمینهٔ بسط عدالت در کشور، اظهار کرد: هرچند روح کلی فرمایشات معظم له سرشار از امید و بشارت است ولی چون واقع‌بینی از ارکان منطق و سیره ایشان است، این گلایه را مطرح می‌کنند.

وی افزود: امام خامنه‌ای با یادآوری این راهبرد مهم که برای برداشتن گام‌های استوار در آینده، باید گذشته را درست شناخت و از تجربه‌ها درس گرفت ناظر به واقعیت میدان و حقایق تاریخی شکوه و گلایه مهم را خاطرنشان می‌نمایند تا جمهوری اسلامی در ادامه مسیر، دچار انحراف و التقاط نگردد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: عدم کارکرد عدالتِ موردِ انتظار در جمهوری اسلامی که مایل است پیرو حکومت علوی شناخته شود ازجمله گله‌های رهبر معظم انقلاب است که باید به‌صورت ویژه موردتوجه و اهتمام مسئولان و مدیران باشد تا در آینده شاهد گسترش و بسط بیش از پیش عدالت در جامعه اسلامی باشیم./9314/ت210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات