۱۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۶
کد خبر: ۶۴۶۳۱۷
مسؤول شورای تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

بیانیه گام دوم انقلاب ترسیم کننده صورت و سیرت جمهوری اسلامی است

بیانیه گام دوم انقلاب ترسیم کننده صورت و سیرت جمهوری اسلامی است
مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: یکی از زوایای بازخوانی بیانیه گام دوم، بازشناسی صورت و سیرت جمهوری اسلامی از بین گزاره‌های این بیانیه نورانی است.

حجت‌الاسلام محمدعلی سالاری، مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با گرامیداشت دوازدهم فروردین‌ماه، روز جمهوری اسلامی، به تبیین جمهوری اسلامی در بـیانیه گام دوم پرداخت.

وی اظهار کرد: در آخرین سال قرن سیزدهم شمسی، در چهل‌ویکمین یوم‌الله ۱۲ فروردین و در اولین سال دهه پنجم حیات طیبه جمهوری اسلامی، یکی از زوایای بازخوانی بیانیه گام دوم، بازشناسی صورت و سیرت جمهوری اسلامی از بین گزاره‌های این بیانیه نورانی است.

حجت‌الاسلام سالاری ادامه داد: حضرت امام خامنه‌ای مقطع زمانی ما را آغاز فصل جدیدی از زندگی جمهوری اسلامی می‌دانند که ظرفیت جهادِ بزرگ برای ساختنِ ایرانِ اسلامیِ بزرگ را دارد.

وی با اشاره به ویژگی‌های جمهوری اسلامی در منطق بیانیه گام دوم، افزود: ترکیب جمهوریت و اسلامیت نخستین درخشش انقلاب بوده و اولین نکته قابل‌توجه، تکون جمهوری اسلامی است که به فرمایش رهبر معظم انقلاب ترکیب جمهوریت و اسلامیت و ابزارهای تشکیل و پیشرفت آن، جز با هدایت الهی و قلب نورانی و اندیشهٔ بزرگ امام خمینی، به دست نیامد و این نخستین درخشش انقلاب بود.

حجت‌الاسلام سالاری خاطرنشان کرد: این بیان گویای این حقیقت است که علل مُبقیه حیات طیبه آن، همان علل موجده و عوامل مُحدِثِه است؛ چراکه حرکت جوهری، همان علت مبقیه است.

وی تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی به‌عنوان یک نظام زنده و پوینده و رو به رشد و تأثیرگذار در سرنوشت تمام اقوام و ملل جهان هرگز یک پدیده تصادفی و بی‌ریشه و بدون علت نیست بلکه دارای علت‌ها و ریشه‌های بسیار قوی و مقدس و ارزشمندی است و در یک کلمه می‌توان گفت علل موجده و مبقیه، همین ترکیب جمهوریت و اسلامیت است.

حجت‌الاسلام سالاری اظهار کرد: جالب اینجاست که معظم له یکی از اصلی‌ترین رموز جذابیت جمهوری اسلامی را همین ترکیب معرفی می‌کنند و تصریح می‌نمایند: رویکرد دینی و اخلاقی در جمهوری اسلامی، دل‌های مستعد و نورانی به‌ویژه جوانان را مجذوب کرد و فضا به سود دین و اخلاق دگرگون شد.

مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در خاتمه با تبریک و گرامیداشت یوم‌الله دوازدهم فروردین‌ماه سالروز استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی و اعیاد شعبانیه، گفت: از حق‌تعالی سربلندی و توفیق همه خدمتگزاران به‌ نظام جمهوری اسلامی به‌ویژه خادمان عرصه سلامت را خواستاریم./9314/ت310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات