۲۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۳
کد خبر: ۶۴۶۴۰۶
عضو انجمن اقتصاد اسلامی حوزه علمیه قم مطرح کرد؛

لزوم حذف واسطه گری و دلالی ها جهت تحقق جهش تولید

لزوم حذف واسطه گری و دلالی ها جهت تحقق جهش تولید
سالمی با بیان این که تحقق جهش تولید بدون ایجاد رغبت و تقاضای در بین مردم ممکن نیست، گفت: ایجاد تقاضا نیز با افزایش کیفیت کالاها و پایین آمدن قیمت ها میسر می‌شود.

علی سالمی نجف آبادی عضو انجمن اقتصاد اسلامی حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به تحریم های اقتصادی علیه ایران بر ضرورت اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی تأکید کرد و اظهار داشت: در این راستا موضوع «جهش تولید» نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی با بیان این که مردم باید علاقه به خرید کالای خارجی نداشته باشند، گفت: البته این مسأله به همت مسؤولان و تولید کنندگان احتیاج دارد که از یک طرف قیمت تولید را پایین بیاورند و محصول با قیمت تمام شده کمتری به دست مشتری برسد و از طرف دیگر کیفیت کالا افزایش پیدا کند.

این پژوهشگر اقتصاد اسلامی تأکید کرد: برای بسیاری از ما کیفیت بالای محصول و کالایی که می خواهیم بخریم اهمیت دارد، پس چرا در بازار کالای ایرانی یک سال ضمانت و کالای خارجی بعضا تا 10 سال ضمانت دارد؟ بنابراین وقتی کیفیت را بالا نمی بریم نباید توقع رغبت مردم به کالاها را داشته باشیم.

سالمی نجف آبادی حذف واسطه گری ها و دلالی های بین تولید و مصرف را یکی دیگر از مؤلفه های اصلی در اقتصاد دانست و تأکید کرد: خیلی از اوقات این واسطه گری ها موجب تقلب در معاملات شده و همین مسأله نیز موجب بی میل شدن مردم به خرید کالای ایرانی می‌شود.

وی عنوان کرد: مسؤولان برای تحقق «جهش تولید» ابتدا باید به فکر ایجاد تقاضا و علاقه در مردم باشند که این مسأله هم با دو رویکرد اساسی حاصل می‌شود یکی سرمایه گذاری در کیفیت و دیگری رساندن محصول به دست مردم با قیمت مناسب.

عضو انجمن اقتصاد اسلامی حوزه علمیه قم در پایان با بیان این که برخی از تولیدکنندگان نیز مردم را با ظاهرسازی فریب می دهند، یادآور شد: تولیدکننده ای که می خواهد در کار خود رشد کند باید به دنبال سود واقعی باشد، یعنی محصول خود را با کیفیت بالا به دست مردم برساند نه این که با ظاهر سازی و تقلب تنها به فکر پرکردن جیب خود باشد./1330/ج

ارسال نظرات