۱۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۹
کد خبر: ۶۴۶۵۶۱
یادداشت؛

عبرت‌های کرونا

عبرت‌های کرونا
وقتی ویروس بازار‌های بورس و میادین اقتصادی را متوقف نمود، تفکرات مادی­‌گرایانه سریعا میزان خسارات نجومی را با آمار‌های لحظه به لحظه محاسبه و گزارش داد.

به گزارش خبرگزاري رسا، طاهره نیارکی نوشت: ولوله و هراسی جهان را در برگرفته، موجودی میکروسکوپی و نادیدنی تا صدر خبرها صعود کرده، فرزندان آدم چنان از خطر مرگ نگرانند که به حکومت نظامی علیه این موجود می­اندیشند آن هم در سطح کلان جهانی، این همان بشری است که مقابل دستورات خداوند متعال که برای حفظ سلامتی روح و جانش نازل شده بود طغیان کرده و خود را رب اعلی دیده و با فرمول­ها  و قوانین خودساخته خویش ادعای اداره جهان دارد. اما هم اکنون در برابر فرامین اطبا متخصص از جنس خویش نه تنها تسلیم شده بلکه متواضعانه سرخم می­کند.

رفت و آمد­ها، قیل و قال­ها و دادوستدهای مالی تا حدبالایی متوقف شده و بشر پرطمطراق به خانه­ها خزیده، از وزیر و وکیل و پرنس و پرنسس تا رئیس جمهور و احزاب چنان مطیع­اند که برای مخالفت با دستور پزشکان، مجازات­های مالی تا حد زندان وضع می­کنند. بشری که با افتخار طرح فاصله­گذاری اجتماعی را برای حفظ حیات مادی آحاد جامعه مطرح می­سازد گویا فراموش کرده که او همان بشری است که تا قبل از تهاجم کرونا در مقابل امر به معروف و نهی از منکر قدعلم کرده بود و به افرادی که در عمل به این فریضه الهی تا مرز شهادت رفتند به دیده­ی افراطی، تندرو، خشونت­طلب، بی­منطق، مداخله­گر و نفهم مینگریست« با شعار احترام به شعور مردم، آزادی در انتخاب راه و احترام به هر سلیقه حتی تا مرزهای تئوری­سازی ایدئولوژیک در اباحه­گری در رفتار و اعمال بنی­بشر پیش رفتند اما لحظه­ای تامل ننمودند که قوانین شرع پایه و ریشه در تکوین و خلقت دارد. آنچنان حس مادی­گری و توسعه­ی ابعاد مادی زندگی و بی­توجهی به روح انسان کور و کرشان ساخت که درک نکردند. سم مهلک گناه خطرناک­تر و مخرب­تر از ویروس کروناست چون در چشم ظاهربینشان مرگ و سقوط روح والای انسانی به چشم دیده نمی­شود. وقتی ویروس بازارهای بورس و میادین اقتصادی را متوقف نمود، تفکرات مادی­گرایانه سریعا میزان خسارات نجومی را با آمارهای لحظه به لحظه محاسبه و گزارش دادند. اما ویروس ربا و فرمول­های اقتصاد لیبرالی که به فروپاشی جامعه می­انجامد. چون آثار خطرش در دراز مدت ظاهر می­شود نادیده گرفتند.

ضربه سم مهلک نگاه حرام، رشوه، ارتشاه و دروغ بر پیکره روح انسانی مشهودشان نشد. آنجایی که فرامین الهی از منکر نهی نمود و مانع بی­بندوباری و فساد جنسی شد بشر کوته­فکر بجای پذیرش، فرافکنی نموده و برای پیشگیری از ویروس ایذ، که ناشی از بی­بندباری جنسی است به دنبال کشف واکسن رفت و عمل قبیح و نسل­برانداز را قانونی نمود. امروز که برای حفظ سلامتی تن­ها و مصونیت از مرگ حتی مردان به ماسک و نقاب و پوشش روی آوردند فراموش نمودند که در مسئله حجاب چه غوغاها به پاکرده و اراجیف به هم بافتند. زمانی که برای حفظ سلامت و پایداری خانواده عدم اختلاط زنان و مردان در جامعه طرح شد چه اعتراضاتی از بی­احترامی به شأن انسانیت و رفتار بدوی سر دادند.

اما امروز برای حفظ ابدان بنی آدم دنیا به فاصله­گذاری اجتماعی نه زنان از مردان بلکه همه­ی انسان هاتن در داد.ه چرا یک بام و چند هوا ؟ چرا در اینجا مردم را نباید آزاد نهاد که هرفرد به سلیقه­اش عمل کند. به دلخواهش سفر کند. ضدعفونی نکند، اجتماع نکند چرا کار فرهنگی نشد و محدودیت­های زیادی وضع گردید. بی جهت نیست که در قرآن کریم به هیچ قومی به اندازه قوم حضرت موسی (ع) اشاره نشده. گویا انسان­های آخرالزمان چه غیرمسلمان و چه بعضی مسلمانان به قوم بنی­اسرائیل شباهت فراوانی دارند. اقوام فرو رفته در سکر مادیات و تخدیر از رهاسازی شهوات. هزاران گونه سم و ماده­ی شمیایی برای گندزدایی و دفع جانوران موذی ساخته اند اما هیولای گناه را در عرصه­ی فردی و اجتماع  نه تنها رها کرده  بلکه زمینه­ی اشاعه­ی فساد در ارواح انسان­ها را با بسترسازی و تبلیغات  فراهم نموده و فحشا را رسما و قانونا اقامه می­کنند.

امیرمومنان علی علیه السلام می­فرمایید: «لا یترک الناس شیئا من امر دینهم لاستصلاح دنیاهم الا فتح­الله علهیم ماهو اضرمنه» مردم برای اصلاح دنیای خود چیزی از امر دینشان را رها نمی­کنند مگر اینکه خداوند برای آنان آنچه را که ضررش بیشتر است پیش آورد. امیدواریم روش مقابله بااین بلای منحوس حداقل عبرتی برای جوامع مسلمان بالاخص کشورمان باشد و کسانی که با اصل حیات­بخش امر به معروف و نهی از منکر ضدیت دارند بدانند همانطور که یک فرد با بی­مبالاتی در امر بهداشت و عدم از اطاعت پزشک ­می­تواند خطر مرگ را برای یک جامعه پیش آورد. در عرصه­ی روح و روان انسان که حیاتی ابدی دارد  نیز همین گونه است«

قوانین الهی  نه تنهاضامن سلامت روح بلکه  در بقای مادی و جسمانی او نیز . حیات­بخش و مفید است. دنیا منفک از آخرت نمی­باشد. و گرنه در عمل انسان را حیوانی دوپا دیده­ایم که فقط در صدد حفظ پیکر مادی او هستیم که چه ویروس کرونا و امثال آن باشد یا نباشد. فانی و در بستر خاک خواهد پوسید. اما حیات ابدی انسان در مقابله  بااحکام شرع دچار خسران  و عذاب ابدی خواهد شد و به عبارت ساده تر باوضعیت فعلی جهان نه دنیای خوشبختی دارد و نه آخرت.

معاندان و معارضان با امربه معروف و نهی منکر در همه­ سطوح و مسائل بدانند نقشی بدتر از این ویروس منحوس را در ویرانی وتخریب بشر دارند./1360/

منبع: فارس
ارسال نظرات