۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۴
کد خبر: ۶۴۶۷۵۶
نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی:

همراهی مردم در طرح فاصله‌گذاری اجتماعی مطلوب و متعهدانه است

همراهی مردم در طرح فاصله‌گذاری اجتماعی مطلوب و متعهدانه است
نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی با قدردانی از همراهی مردم در اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، گفت: اغلب مردم متعهدانه از این طرح تبعیت کرده و در خانه مانده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی و امام‌جمعه بیرجند، امروز در دیدار با جمعی از فرماندهان نیروی انتظامی استان ضمن عرض تبریک به مناسبت آغاز سال جدید و اعیاد شعبانیه افزود: اکثریت جامعه تعهد و التزام خود را در این مسئله بزرگ اجتماعی (بیماری کرونا) که حفظ جان مردم در میان است، نشان داده و متعهدانه گوش کرده و در خانه مانده‌اند.

وی اضافه کرد: در هر قشری افرادی هستند که یا مشکل اعصاب دارند و یا تحملشان کم است، لذا ممکن است در مقابل قانون و مقررات که منافع دیگران به آن گره خورده است سرسختی نشان دهند که حرف آخر با آنها جریمه است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی اظهار داشت: اولین مسئله‌ای که در هر جامعه‌ای در جهت الزام به تعهد به قوانین و مقررات مطرح است، فلسفه وجود نیروی انتظامی است.

وی گفت: در جامعه کسانی وجود دارند که بر اساس تعهدهای ایمانی خود ملتزم به انجام‌وظیفه هستند و خودشان، پلیس خودشان هستند اما وقتی جامعه سنگین شد به این اعتماد نمی‌توان اکتفا کرد زیرا حقوق دیگران و کل جامعه مطرح است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: اولین چیزی که در شکل‌گیری یک جامعه سنگین احساس نیاز می‌شود وجود نیروی انتظامی با هر اسمی است.

وی افزود: آنچه در شهرت تاریخ وجود دارد این است که مبتکر این نهاد حضرت امیرالمؤمنین امام علی (ع) بوده‌اند که ابتدا از پنج نفر شروع کرده‌اند و با توجه به نام شرطة الخمیسی که بر آنها نهاده شده مشخص است که حضرت علی (ع) با آنها شرط و شروطی گذاشته‌اند که در اجرای قانون تسامح نشود و افرادی که احیاناً قانون را زیر پا می‌گذارند و به آن التزام ندارند و تعهدشان کم است آنها را به قانون ملزم کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی با بیان اینکه هرچه جامعه سنگین‌تر شود احساس نیاز بیشتر و گستره آن نیز فراگیر می‌شود گفت: امروز مسئولیت نیروی انتظامی بسیار گسترده است و در کنار آن مسائل فوق‌العاده‌ای که پیش می‌آید، افراد بر اساس توان، ایمان و تعهدی که در نظام مقدس جمهوری اسلامی دارند، در انواع و اقسام مسائل غیر از وظایف قانونی خود نیز حلال مشکلات هستند.

وی اظهار کرد: کارکنان نیروی انتظامی باید به خود ببالند زیرا در یک سیستم خداپسندانه قرار گرفته‌اند که هم حفظ و رعایت احکام الهی و هم حل مشکلات مردم و یا پیشگیری از انواع مسائلی که در کمین جامعه است را بر دوش دارند./9314//210/خ

هادی رحیمی
ارسال نظرات