۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۰
کد خبر: ۶۴۷۰۸۲
مهمترین فعالیت‌های حوزه‌ علمیه چهارمحال و بختیاری برای مبارزه با کرونا؛

از تبدیل حوزه علمیه به کارگاه تولید ماسک تاکفن و دفن اموات کرونایی

از تبدیل حوزه علمیه به کارگاه تولید ماسک تاکفن و دفن اموات کرونایی
نهاد‌های حوزه نه تنها برای مبارزه با کرونا همه مقررات را رعایت کرده اند بلکه با همه توان وارد میدان مبارزه با این ویروس به صورت کاملا کارشناسی شدند که جای تقدیر دارد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، کرونا واژه‌ای است که به جرأت می‌توان گفت در این روز‌ها با سبک زندگی همه مردم جهان عجین شده است و هیچ فردی نمی‌تواند ادعا کند، نسبت به آن بی تفاوت است. از آغاز داستان ویروس کرونا، روشن بود که موج این بلا و خطر متوجه ایران و جهان است و دست‌هایی درصدد هجمه علیه ایران، اسلام، انقلاب و حوزه هستند.

به یقین حوادث و بلایای طبیعی در منطق اسلام پدیده‌هایی است برای آزمون بشر و زمینه ساز تکامل که تضرع در پیشگاه خداوند و نیز احیا و تقویت رویکرد معنوی، روحی، اخلاقی و عبادی، در چنین شرایطی به شدت توصیه می‌شود. همچنین بر همگان لازم است به اصول سلامت و بهداشت و رعایت توصیه‌های بهداشت فردی و اجتماعی توجه ویژه داشته باشند، در این بین روحانیت و حوزه‌های علمیه همواره بر عنایت و اهتمام و کاربست توصیه‌های علمی و کارشناسانه و بهره گیری از همه تجارب و دستاورد‌های علمی و ایمانی تأکید ورزیده اند و در این راه پیشگام بوده اند و در این دوره نیز همه نهاد‌های حوزه نه تنها در همه زمینه‌ها مقررات و احتیاطات را رعایت کرده اند بلکه با همه توان وارد میدان مبارزه با این ویروس منحوس به صورت کاملا کارشناسی شدند که به اختصار برخی از فعالیت‌های طلاب و جامعه روحانیت این استان در مصاحبه با مدیران مدارس علمیه برادران و خواهران استان تشریح شده که در ادامه آمده است.

مهمترین فعالیت‌های حوزه‌های علمیه چهارمحال و بختیاری برای مبارزه با کرونا
حوزه‌های علمیه نشان داده اند که همیشه در کنار مردم هستند

حجت الاسلام سیدمحمد احمدی، مدیر حوزه علمیه برادران چهارمحال و بختیاری، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، با بیان اینکه از همان بدو شیوع این ویروس منحوس در کشور، هم راستا با سراسر مجامع علمی، حوزه‌های علمیه استان نیز جهت پیشگیری از شیوع کرونا تعطیل شدند، اظهار کرد: همه تصمیماتی که تا به امروز در حوزه‌های علمیه استان گرفته شده است در راستای تصمیمات ستاد مرکزی مبارزه با این ویروس در کشور و استان بوده است.

وی با اشاره به اینکه اگر چه حوزه‌های علمیه در ظاهر تعطیل شدند، اما برنامه آموزشی طلاب ادامه دارد و به هیچ عنوان تعطیل بردار نیست، گفت: به همت مدیران مدارس برنامه آموزشی طلاب از طریق فضای مجازی و پیام رسان‌های داخلی با ایجاد کانال‌های آموزشی در حال انجام است.

حجت الاسلام احمدی با بیان اینکه حوزه‌های علمیه نشان داده اند که همیشه در کنار مردم هستند، ابراز کرد: با شیوع بیماری ویروس کرونا در استان هر کدام از مدارس علمیه استان یک پایگاه مبارزه با این ویروس منحوس شد و طلاب فرماندهان این نبرد نابرابر شدند.

وی با اشاره به اینکه همه گروه‌های جهادی طلاب استان برای کمک به مردم در این شرایط بحرانی فعال شدند، خاطرنشان کرد: طلاب مدارس در همه شهرستان‌ها به صورت مستمر و شبانه بحث ضدعفونی مکان‌های عمومی را در دستور کار قرار داده اند و این عمل خیرخواهانه با رعایت نکات بهداشتی به صورت کاملا کارشناسی شده با هماهنگی شبکه یهداشت و درمان استان تا ریشه کنی این ویروس منحوس ادامه خواهد داشت.

مدیر حوزه علمیه برادران چهارمحال و بختیاری با اشاره به بحث کمبود ماسک در استان همزمان با شیوع این ویروس تصریح کرد: از همان زمان مدرسه علمیه ولایت شهرکرد محلی برای تولید ماسک شد و تا به امروز هزاران ماسک کاملا بهداشتی در این مرکز تولید و در اختیار گروه‌های هدف گذاشته شده است.

وی با بیان اینکه در چنین شرایطی بسیاری از مردم با مشکل مالی روبه رو شده اند خصوصا افرادی که فقیر و تهی دست هستند، گفت: مدرسه علمیه امامیه شهرکرد نیز در این راستا به محوریت مدیر مدرسه محلی برای جمع آوری کمک‌های مردمی و خرید بسته‌های غذایی و در نهایت توزیع بین نیازمندان شد.

حجت الاسلام احمدی با اشاره به اینکه در همه روستا‌ها فعالیت‌ها به محوریت روحانیون مستقر در آن روستا صورت می‌گیرد، گفت: حضور در بیمارستان و کمک به کادر بهداشت و درمان استان، مشاوره و امید به مردم، کمک در غسل، کفن و خاکسپاری شرعی اموات نیز از سایر فعالیت‌هایی است که در این ایام به محوریت حوزه‌های علمیه انجام می‌شود.

مهمترین فعالیت‌های حوزه‌های علمیه چهارمحال و بختیاری برای مبارزه با کرونا
حرکت‌های جهادی طلاب خواهر تا پایان شکست کرونا ادامه خواهد داشت

حجت الاسلام یدالله رحمانی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری نیز در گفتگو با خبرنگار رسا در شهرکرد با اشاره به تعطیلی همه مدارس علمیه خواهران استان در پی شیوع بیماری کرونا در استان خاطرنشان کرد: مدارس علمیه استان طبق دستور ستاد مبارزه با کرونا برای پیشگیری از شیوع این ویروس منحوس و حفظ سلامتی طلاب تعطیل شدند.

وی با بیان اینکه همه دروس آموزشی طلاب از طریق فضای مجازی در حال پیگیری است و هیچ درسی تعطیل نشده است، گفت: به لطف الهی تاکنون دروس آموزشی طلاب از طریق شبکه سراسری کوثرنت و همچنین از طریق پیام رسان‌های داخلی در حال انجام است و در این زمینه وقفه‌ای صورت نگرفته است.

حجت الاسلام رحمانی با اشاره به اینکه در همه شهرستان‌ها کارگاه‌های تولید ماسک به همت طلاب خواهر و با محوریت آن‌ها در حال انجام است، خاطرنشان کرد: در شهرکرد مرکز استان نیز قرارگاه مرکزی تولید ماسک زیر نظر سازمان تبلیغات اسلامی و با همکاری طلاب خواهر در حال خدمت به مردم است.

وی با تأکید بر اینکه امروز باید همه برای مقابله با این بیماری منحوس به میدان بیایند، اظهار کرد: تنها با عزم ملی و مدیریت جهادی می‌توان از این شرایط سخت عبور کرد؛ به امید خدا، حرکت‌های جهادی طلاب خواهر تا پایان شکست کرونا ادامه خواهد داشت.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه اگر چه طلاب خواهر نمی‌توانند برای ضدعفونی مکان‌های عمومی همانند طلاب برادر وارد میدان عمل شوند، اما نشان داده اند در سایر امور خصوصا امور فرهنگی برای مبارزه با بیماری کرونا پیشتاز هستند، ادامه داد: در عرصه فرهنگی، طلاب خواهر و مسؤولان با دلجویی از خانواده‌های داغدیده از ویروس کرونا و ابراز همدردی، جهت ایجاد آرامش و حفظ روحیه امید و اخلاص تلاش نمودند که این یکی از وظایف ذاتی حوزه‌های علمیه است.

وی پاسخگویی به سؤالات شرعی و انجام مشاوره‌های دینی در بین بانوان، توزیع کتاب‌های مذهبی، تربیتی و کودکان و برگزاری پویش‌هایی همچون «خانه‌های فاطمی» را از جمله ده‌ها فعالیت فرهنگی طلاب و مسؤولان مدارس علمیه خواهران استان برای مبارزه با این ویروس منحوس بیان کرد.

حجت الاسلام رحمانی در پایان از گندزدایی و ضدعفونی تمامی مدارس علمیه خواهران به همت طلاب خبر داد و یادآور شد: طلاب مبلغ در زمینه روحیه بخشی به مردم در گروه‌ها و کانال‌های فضای مجازی، توصیه‌های بهداشتی، ختم قرآن و قرائت ادعیه به ویژه ادعیه مورد تأکید رهبری را بین مردم به اشتراک گذاشته اند.

مهمترین فعالیت‌های حوزه‌های علمیه چهارمحال و بختیاری برای مبارزه با کرونا
تبدیل حوزه علمیه ولایت شهرکرد به کارگاه تولید ماسک

حجت الاسلام ابوالفضل احمدی، مدیر حوزه علمیه ولایت شهرکرد نیز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، با اشاره به فعالیت‌های این مدرسه برای مقابله با ویروس کرونا خاطرنشان کرد: در مرحله نخست، مدرسه طبق دستور مراجع بالادست برای پیشگیری از شیوع بیماری تعطیل شد و فعالیت آموزشی طلاب از سوی فضای مجازی در حال پیگیری است.

وی با اشاره به فعالیت جهادی طلاب این مدرسه همانند سایر مدارس و روحانیون سراسر کشور خاطرنشان کرد: طلاب و مبلغان دینی این مدرسه هر شب در کنار سایر گروه‌های جهادی بحث ضدعفونی مکان‌های عمومی خصوصا جایگاه‌های پمپ بنزین و گاز شهرکرد را در دستور کار قرار داده اند.

حجت الاسلام احمدی همچنین با اشاره به اینکه این مدرسه از همان روز نخست شیوع بیماری کرونا در استان به کارگاه تولید ماسک تغییر کاربری دارد، افزود: تاکنون چند چرخ خیاطی از سوی مردم و برخی نهاد‌ها از جمله اداره آموزش و پرورش، در اختیار جهادگران قرار گرفته و حدود ۸ إلی ۲۰ بانوی جهادگر روزانه در این کارگاه به دوخت ماسک می‌پردازند.

مدیر حوزه علمیه ولایت شهرکرد با اشاره به تولید حدود ۷۰۰ تا یک هزار ماسک در این مکان، گفت: این ماسک‌ها برای استریل به شرکت گاما ارسال می‌شوند و به صورت رایگان در اختیار افراد و ارگان‌ها و مراجعان قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه بخشی از فضای حوزه علمیه ولایت شهرکرد در اختیار هیأت انصارالمهدی شهرکرد برای حرکت‌های جهادی این هیأت برای مبارزه با کرونا قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: یکی از حکمت‌های که می‌توان برای این ویروس کرونا در نظر داشت این است که خداوند با سختی‌ها و بلا‌ها بندگانش را آزمایش می‌کند و در این آزمایش کسانی که توانسته باشند در برابر مشکلات صبر پیشه کنند، پیروز و رستگار هستند.

مهمترین فعالیت‌های حوزه‌های علمیه چهارمحال و بختیاری برای مبارزه با کرونا
حضور فداکارانه طلاب برای کفن و دفن اموات کرونایی قابل تقدیر است

حجت الاسلام سیدابوالحسن فاطمی، مدیر حوزه علمیه امامیه شهرکرد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، با اشاره به اینکه باید تهدید کرونا را به فرصت تبدیل کنیم، خاطرنشان کرد: با شیوع بیماری کرونا در جامعه روحانیت در کنار مردم بوده است تا ریشه کنی این ویروس منحوس نیز در کنار آن‌ها خواهد بود.

وی با اشاره به فعالیت‌های جهادی طلاب این مدرسه در راستای مبارزه با ویروس کرونا خاطرنشان کرد: طلاب این مدرسه نیز همپای سایر طلاب و گروه‌های جهادی و مردمی به صورت خودجوش وارد میدان مبارزه با ویروس کرونا در شهرکرد شدند و در همه زمینه‌ها کمک به مردم را رسالت مهم خود دانستند و الحق خوش درخشیدند.

حجت الاسلام فاطمی با اشاره به اینکه فعالیت شاخص این مدرسه جدای از سایر فعالیت‌ها جذب کمک‌های مردمی برای خرید مایحتاج خانواده‌های نیازمند در این شرایط بحرانی بوده است، افزود: به لطف الهی در دو نوبت بسته‌های غذایی تهیه و در با همت طلاب در بین خانواده‌های نیازمند توزیع شد که در نوع خود بی سابقه بود.

وی همچنین حضور فداکارانه طلاب در بحث کفن و دفن اموات کرونایی را قابل تقدیر دانست و ابراز کرد: به لطف الهی و با هماهنگی‌های انجام شده بسیاری از طلاب مدرسه به صورت خودجوش برای این امر حیاتی اعلام آمادگی کرده اند که واقعا این حرکت قابل تقدیر است.

مدیر حوزه علمیه امامیه شهرکرد با بیان اینکه خستگی در این راه برای طلاب و روحانیون معنایی ندارد، خاطرنشان کرد: ان شاءالله با توکل بر خدا و همدلی و اتحاد این بیماری منحوس را ریشه کن خواهیم کرد.

مهمترین فعالیت‌های حوزه‌های علمیه چهارمحال و بختیاری برای مبارزه با کرونا
حضور آگاهانه طلاب خواهر در فضای مجازی برای مبارزه با ویروس کرونا

فاطمه طاهری، مدیر حوزه علمیه فاطمیه شهرکرد نیز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، با اشاره به فعالیت‌های این مدرسه برای مبارزه با کرونا خاطرنشان کرد: با تعطیلی مدارس علمیه در پی شیوع ویروس کرونا به دستور ستاد ملی مبارزه با این ویروس با پیگیری‌های انجام شده هیچ کدام از دروس طلاب تعطیل نشده است و آموزش طلاب از طریق فضای مجازی به صورت کامل ادامه دارد.

وی با اشاره به فعالیت‌های جهادی طلاب این مدرسه در راستای مبارزه با ویروس منحوس کرونا خاطرنشان کرد: طلاب خواهر به صورت خودجوش و جهادی نقش مهمی در تولید ماسک داشته اند و به جرأت می‌توان گفت در همه قرارگاه‌ها و سنگر‌های سلامت طلاب خواهر برای تولید ماسک به صورت داوطلبانه وارد میدان عمل شده اند و الحق خوش درخشیدند.

طاهری همچنین به حضور آگاهانه طلاب در فضای مجازی در این شرایط بحرانی اشاره کرد و افزود: طلاب با دو بحث پاسخ به شبهات و سؤالات دینی و همچنین تولید محتوا با هدف ایجاد امید و نشاط در جامعه به صورت کاملا آگاهانه در حال ارائه خدمات در فضای مجازی به عموم مردم هستند.

مدیر حوزه علمیه فاطمیه شهرکرد تصریح کرد: از دیگر فعالیت‌های بانوان حوزوی این مدرسه شامل طراحی پوستر‌هایی برای معرفی بازی‌هایی با عنوان (قرنطینه خانگی همراه با لذت بازی) با هدف حمایت از پویش «درخانه می‌مانیم»، تشکر و قدردانی از پرسنل بیمارستان با نصب بنر، خرید مایحتاج سالمندان و افراد ناتوانی که بیرون آمدن از خانه برای آن‌ها خطرناک‌تر است با عنوان مشارکت در پویش «سرباز ولایت، خادم ملت»، پویش مسابقه جشن‌های خانگی در ایام میلاد ماه رجب و شعبان، ختم قرآن، صلوات، حدیث شریف کسا، دعای هفتم صحیفه سجادیه و ... است. /۹۴۵۷//502/خ

گزارش از سجاد محمدی فارسانی
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
وحدانیان
Iran, Islamic Republic of
۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۲
ضمن قدردانی از تلاش حوزویان در برابر بیماران شفا مسالت داریم.
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۷
خداوند به همه طلاب و حوزویان سلامتی عنایت فرماید که در این عرصه بی منت در حال خدمت هستند
0
0