۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۸
کد خبر: ۶۴۷۱۸۷
امام جمعه بابلسر:

فرهنگ انتظار و مهدویت، عامل پویایی و نشاط جامعه اسلامی است

فرهنگ انتظار و مهدویت، عامل پویایی و نشاط جامعه اسلامی است
حجت الاسلام قلی پور با بیان اینکه جامعه امروز بیش از هر زمانی نیازمند بهره گیری از فرهنگ انتظار و مهدویت است، گفت: این فرهنگ اصیل و متعالی سبب نشاط و پویایی جامعه می شود.
حجت الاسلام محمد اسماعیل قلی پور، امام جمعه بابلسر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، ضمن تبریک اعیاد ماه شعبان به ویژه میلاد با سعادت حضرت ولی عصر(عج) بر ضرورت تکریم و تعمیق فرهنگ مهدویت و اجرای برنامه‌های فرهنگی متناسب با این روز تاکید کرد.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که جامعه امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند بهره گیری از فرهنگ انتظار و مهدویت است، افزود: این فرهنگ اصیل و متعالی جامعه اسلامی را به اوج شکوفایی خواهد رساند.
 
حجت الاسلام قلی پور با اشاره به این که فرهنگ انتظار موجب نشاط و پویایی در جامعه خواهد شد، بیان داشت: نظام اسلامی بر پایه همین فرهنگ متعالی توانسته امروز به یک جایگاه رفیع در عرصه های مختلف دست پیدا کند.
 
وی با اشاره به هدف گذاری برنامه‌های متنوع و پر محتوا برای نیمه شعبان گفت: با توجه به این که امسال، برنامه مساجد و هیأت ها، به شکل تجمع و پذیرایی اجرا نمی شود هزینه پذیرایی و اطعام در قالب بسته‌های هدیه فرهنگی، گل و شیرینی با دقت‌های بهداشتی یا در قالب تهیه ارزاق برای فقرای محل، یا تهیه مایحتاج بهداشتی و درمانی بیماران نیازمند به درب منازل ارسال می شود.

امام جمعه بابلسر با اشاره به ختم صلوات برای سلامتی مدافعان سلامت و خادمان سلامت در بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی، از فراخوان برای برگزاری شب شعرمجازی، با حضور چند نفر از شاعران آئینی و اجرای زنده شعر، با یاد و نام شهید آوینی خبر داد.
 
حجت الاسلام قلی پور با بیان این که هیأت‌های مذهبی و انجمن‌های اسلامی دانش آموزان ظرفیت مناسبی برای فعالیت‌های دانش آموزی در فضای مجازی، مساجد و محلات هستند، خاطر نشان کرد: در این روز مسابقه کتابخوانی «زندگی مهدوی در سایه دعای عهد» تألیف استاد قرائتی که در فضای مجازی قابل دسترسی است؛ برگزار می شود.
 
وی با بیان این که یکی از طرح‌های جهادی در این ایام، «دلجویی و سر زدن به درب منازل افرادی است که عضوی از خانواده خود را براثر کرونا از دست داده اند»، گفت: با تماس تلفنی یا با حضور در درب منازل خانواده‌های داغدار واقعه اخیر، با این عزیزان همدردی می شود.
 
امام جمعه بابلسر ادامه داد: در راستای شاداب سازی فضای شهری نیرو‌های تلاشگر انتظامی، پلیس، هلال احمر، جان برکفان بسیجی که درمبادی ورودی و خروجی شهرها و در ضدعفونی معابر حاضر هستند، ضمن اهدای شاخه گل به عنوان هدیه روزنیمه شعبان به انجام وظیفه می پردازند.

حجت الاسلام قلی پور در ادامه سخنان خود بر رعایت اصول بهداشتی فردی و توصیه‌های ایمنی برای حفظ سلامتی جامعه و قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا تأکید کرد و گفت: مردم فهیم ما باید با رعایت پروتکل های بهداشتی و پرهیز از ترددهای غیر ضروری زمینه ریشه کن شدن این ویروس را فراهم کنند./950/ت310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات