۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۸
کد خبر: ۶۴۷۲۳۱
شیرانی خبر داد؛

راه اندازی فاز دوم آزمایشگاه تشخیص کرونا در چهارمحال و بختیاری

راه اندازی فاز دوم آزمایشگاه تشخیص کرونا در چهارمحال و بختیاری
شیرانی با اشاره به راه اندازی فاز دوم آزمایشگاه تشخیص کرونا در استان چهارمحال و بختیاری، گفت: هم اکنون در استان پاسخ نمونه‌های ارسالی کمتر از ۲۴ ساعت اعلام می‌شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، مجید شیرانی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، صبح امروز در جمع خبرنگاران با تشریح آخرین وضعیت این استان از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون خاطرنشان کرد: از زمان شیوع کرونا در کشور، تاکنون حدود ۷۰۰ بیمار با علائم بالینی مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری شده اند.

وی با بیان اینکه تعداد ترخیص شدگان که به صورت قطعی به کرونا مبتلا شده و بهبود یافته اند ۱۱۱ نفر بوده است، ابراز کرد: تعداد افراد بستری فعلی در مراکز درمانی ۷۰ نفر هستند.

شیرانی با اشاره به اینکه با مثبت اعلام شدن آزمایشات ۶ بیمار مشکوک دیگر طی ۲۴ ساعت گذشته، کل موارد مبتلا از آغاز بیماری که نتایج آزمایش آن‌ها مثبت اعلام شده ۱۵۴ نفر هستند، خاطرنشان کرد: خوشبختانه طی ۲۴ ساعت گذشته فوتی ناشی از ابتلا به کووید ۱۹ در استان گزارش نشده و مجموع فوتی‌های ناشی از ابتلا به این بیماری نوپدید همان ۱۸ نفر هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با بیان اینکه از نکات مثبت روند درمان مبتلایان به کرونا در استان، ثابت بودن نسبت ورودی‌ها به خروجی بیمارستان‌ها است، گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته حدود ۲۸ بیمار در مراکز درمانی استان تحت درمان قرار گرفته و حدود ۳۰ نفر ترخیص شده اند.

وی با اشاره به راه اندازی فاز دوم آزمایشگاه تشخیص کرونا در استان تصریح کرد: هم اکنون در استان پاسخ نمونه‌های ارسالی کمتر از ۲۴ ساعت و حتی در مواردی که نمونه صبح به آزمایشگاه ارسال بشود تا ۱۲ ساعت به بیمارستان اعلام می‌شود.

شیرانی با تأکید بر اینکه جهادگران حوزه سلامت با تلاش شبانه روزی سختی‌های زیادی را به جان می‌خرند تا جامعه در آسایش و آرامش باشد؛ بنابراین باید پشتیبان و قدردان تلاش‌های آن‌ها باشیم، افزود: با توجه به نداشتن واکسن و درمان اختصاصی برای پیشگیری از ابتلا و درمان کرونا، تلاش برای پیشگیری و کنترل این بیماری، مسؤولیت اجتماعی و فردی هر یک از افراد جامعه است.

وی در پایان با اشاره به اینکه چهارمحال و بختیاری نسبت به سایر استان‌ها کاهش چشمگیری در شیوع کرونا داشته است، گفت: با توجه به ادامه طرح فاصله گذاری اجتماعی و منع تردد خودرو‌های غیر بومی در مبادی ورودی استان و شهرستان ها، برگه تردد «من مسافر نیستم» برای دارندگان خودرو‌های با پلاک غیر بومی، صادر می‌شود./۹۴۵۷/پ310/ب1
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات