۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۲
کد خبر: ۶۴۷۲۸۱
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی لرستان:

اجرای برنامه های فرهنگی تبلیغی از پایگاه های مساجد ادامه دارد

اجرای برنامه های فرهنگی تبلیغی از پایگاه های مساجد ادامه دارد
معاون تبلیغات لرستان با بیان اینکه مساجد تعطیل نمی شوند، گفت: ویروس کرونا بر تعطیلی مساجد تأثیری ندارد، ضمن تعطیلی تجمعات، برنامه های دینی، فرهنگی و تبلیغی برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام احمدرضا غلامی، معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی لرستان، ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی برخی تجمعات و نماز جماعت به علت حفظ سلامت مردم و جلوگیری از انتقال این ویروس منحوس، گفت: این اقدامات به منظور تعطیلی مساجد نیست.

وی با بیان انکه مسجد تراز انقلاب اسلامی هیچ وقت تعطیل نمی شود و سنگر بودنش را حفظ می کند، افزود: مسجد در هر زمانی تکیه گاه، ملجأ و پناهگاه مردم بوده و هست.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی لرستان با اشاره به اینکه مساجد از صدر اسلام بهترین پایگاه و محل برای اجرای حکومت الهی بوده است، اظهار داشت: هر جایی به اجتماع، برنامه ریزی و تجمع نیاز بوده مسجد محل تصمیم گیری و قدرت اسلام بوده است.

وی ادامه داد: در شرایط بحرانی امروز نیز که شیوع ویروس کرونا به وجود آورده است، مسجد بهترین پایگاه برای تجهیز نیروهای انقلابی و جهادی بوده است.

حجت الاسلام غلامی یادآور شد: در شکل گیری انقلاب اسلامی مساجد پایگاه نیروهای دینی و مذهبی بودند، بنیان گذار انقلاب و یارانش در مسجد برنامه ریزی و تربیت شدند و تربیت شدگان مساجد بودند که با حضور در حوزه های علمیه توانستند در زمینه اجرای دین، انجام فرایض دینی و هدایت و راهنمایی مردم نقش آفرینی کنند.

وی اظهار داشت: همانگونه که در شکل گیری انقلاب نیروها در مساجد جمع می شدند، در دوران جنگ تحمیلی رزمندگان از مساجد به سمت جبهه های جنگ حرکت می کردند، مردم و خانواده ها در پشت جبهه در مسجد کمک های مردمی را تحویل و برای رزمندگان ارسال می کردند.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی لرستان با اشاره به فرموده امام راحل که مسجد سنگر است و سنگرها را خالی نکنید، گفت: مسجد تکیه گاه مردم است.

وی ادامه داد: مساجد در بحث سیل و زلزله به خوبی نقش آفرینی کردند و پایگاه جمع آ وری کمک های مردمی و ارسال به مناطق سیل زده  زلزله زده بودند.

حجت الاسلام غلامی بیان کرد: امروز نیز مساجد پویایی خود را حفظ کرده و محل رجوع مردم، تربیت نسل جوان، برپایی مسابقات قرآنی بوده و چهره های انقلابی و مذهبی و نخبه قرآنی پرورش یافتگان مساجد هستند.

حجت الاسلام غلامی با بیان اینکه مساجد هرگز تعطیل نمی شوند، گفت: در این ایام به علت شیوع ویروس کرونا برنامه های فرهنگی، معنوی و تبلیغی از بلندگوی مساجد اعلام می شود تا مورد بهره مندی مردم قرار گیرد.

وی با اشاره به پیش رو بودن نیمه شعبان اذعان داشت: ویژه برنامه های این ایام از بلندگوی مساجد پخش می شود، پخش اذان، قرآن و ادعیه  و دیگر ویژه برنامه های نیمه شعبان از طریق بلندگوی مساجد اعلام می شود./9451/پ310/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات