۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۰
کد خبر: ۶۴۷۲۸۴

۲۱ سازمان حقوق بشری خواستار آزادی زندانیان سیاسی در بحرین شدند

۲۱ سازمان حقوق بشری خواستار آزادی زندانیان سیاسی در بحرین شدند
۲۱ سازمان حقوق بشری از رژیم بحرین خواستند تا در سایه تهدید جهانی ویروس کرونا مدافعان حقوق بشر و زندانیان سیاسی را آزاد کند.

به گزارش خبرگزاری رسا، 21سازمان حقوق بشر تاکید کرده اند: لازم است تا مسئولان بحرینی در کوران شیوع جهانی ویروس کرونا مدافعان حقوق بشر و فعالان مخالف را که صرفا به خاطر اعمال حق مسالمت آمیز خود در آزادی بیان و تجمعات و تشکیل جمعیت ها یا پیوستن به آنها زندانی شده اند، آزاد کنند.

در 17 ماه مارس گذشته، بحرین 1486 زندانی را آزاد کرد که 901 نفر از آنها مشمول عفو پادشاه به "دلایل انسانی" شدند و 585 نفر دیگر از آنها نیز به مجازات های جایگزین زندان محکوم شدند. با وجود اینکه این اقدام گامی مثبت بود اما آزادی زندانیان تا این لحظه مشمول رهبران مخالف و فعالان و مدافعان حقوق بشر نشده است؛ به ویژه که بسیاری از آنها سالخورده و دچار بیماریهای مزمن هستند. این افراد به شدت در معرض خطر ابتلا به علایم خطرناک ویروس کرونا هستند لذا باید در اولویت روند آزادی قرار داشته باشند.

در همین راستا، لین معلوف مدیر بخش تحقیقات خاورمیانه سازمان عفو بین الملل گفت: بی شک اقدام بحرین در آزاد کردن تعداد زیادی از زندانیان جای استقبال دارد؛ به ویژه با تشدید نگرانی درباره شیوع کرونا. اما لازم است که مسئولان بحرین اکنون به سرعت افرادی که اصلا نباید به زندان می افتادند، یعنی زندانیان سیاسی را آزاد کنند.

الشیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت وفاق ملی اسلامی بحرین که رژیم بحرین آن را منحل کرده است، از جمله شخصیت هایی است که همچنان در زندان به سرمی برد.

همچنین نزار الوداعی آزاد نشده است. سازمان ملل الوداعی را فردی توصیف کرده که به خاطر فعالیت احمد الوداعی پسر برادرش در تبعید در گامی انتقامجویانه در بحرین زندانی شده است. نبیل رحب و ناجی فتیل از مدافعان حقوق بشر بحرینی نیز همچنان در زندان به سرمی برند./983/ب

منبع: تسنیم

ارسال نظرات