۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۸
کد خبر: ۶۴۷۳۱۷
مدیر حوزه علمیه بروجرد:

علم و دین در تضاد با هم نیستند

علم و دین در تضاد با هم نیستند
مدیر حوزه علمیه بروجرد گفت: علم و دین در تضاد با هم نیستند و ایجاد تقابل بین این دو از سوی برخی برای تضعیف باورها و اعتقادات مردم است.

حجت الاسلام محمد معظمی گودرزی، مدیر حوزه علمیه ولی عصر(عج) بروجرد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: در سیره اهل بیت(ع) به رعایت بهداشت و اهمیت دادن به نکات بهداشتی تأکید فراوان شده است.

وی با اشاره به سخنی از امام علی(ع) افزود: انسان ارزش جوانی و سلامتی نمی شناسد مگر کسی که آنها را از دست داده باشد، برای حفظ سلامتی در شرایط بحرانی امروز که ویروس کرونا به وجود آورده است، باید در زمینه رعایت موارد و اصول بهداشتی تلاش کنیم.

حجت الاسلام معظمی گودرزی با اشاره به اینکه سلامت و معنویت و یا علم و دین در تضاد نیستند، اظهار داشت: علم و دین هرگز در تضاد با هم نیستند و همه مسائل دینی ما علمی است.

مدیر حوزه علمیه ولی عصر(عج) بروجرد خاطرنشان کرد: با توجه به تأکیدات دین اسلام در حفظ سلامت و رعایت بهداشت پیروی از سبک زندگی و سیره اهل بیت(ع) در این زمینه ضروری است.

وی با اشاره به اهمیت رعایت نظافت و بهداشت فردی و اجتماعی ادامه داد: پیامبر(ص) نظافت را همانند تقوا وظیفه همگانی، همیشگی و همه جانبه عنوان کرده است و در شرایط کنونی با توجه به شیوع ویروس کرونا همه موظف به رعایت نظافت برای حفظ سلامتی خود و دیگران هستیم.

مدیر حوزه علمیه ولی عصر(عج) بروجرد با اشاره به تأکید دین بر محافظت و مراقبت در نظافت و بهداشت فردی و عمومی خاطرنشان کرد: نظافت جزیی از ایمان است.

وی با بیان اینکه رسول اکرم در حدیثی فرمودند: «با هر ابزاری از نظافت و پاکیزگی پاسداری کنید»، اظهار داشت: با رعایت نکات بهداشتی و عمل توصیه های پزشکی و توجه به احکام دین باید در شرایط کنونی تلاش کنیم از شر ویروس منحوس کرونا در امان باشیم/9451/ت310/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات