۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۲
کد خبر: ۶۴۷۳۱۸
دبیر جامعه روحانیت کاشان:

جامعه سنتی ایران در پساکرونا تبدیل به جامعه‌ای با امکانات جهانی خواهد شد

جامعه سنتی ایران در پساکرونا تبدیل به جامعه‌ای با امکانات جهانی خواهد شد
حجت الاسلام شاه فضل گفت: جامعه سنتی ایران در ایام پسا کرونا تبدیل به یک جامعه به روز‌تر و هماهنگ‌تر با امکانات جهانی خواهد شد.
حجت الاسلام علیرضا شاه فضل در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، به اهمیت تبدیل تهدید کرونا به فرصت اشاره کرد و گفت: نخستین فرصت این است که فضای مجازی به عنوان یکی از ابزار‌های اصلی و پرمخاطب توسط بسیاری از مسؤولان و صاحب نظران فرهنگی مورد غفلت قرار گرفته بود.

وی افزود: در این ایام به واسطه اینکه برگزاری جلسات، سخنرانی‌ها و کلاس‌ها به صورت حضوری امکان پذیر نیست، بخش زیادی از صاحبنظران به استفاده از فضای مجازی روی آورده و فعالیت‌های خوبی در این زمینه انجام می‌شود.

حجت الاسلام شاه فضل ادامه داد: اگر در آینده به همین شکل حضور خود را در فضای مجازی فعال و موثر ادامه بدهیم خواهیم توانست فرصت خوبی را برای مبادله فکری و فرهنگی ایجاد کنیم.

وی با اشاره به اینکه اساتید دانشگاه‌ها و معلمان در این ایام وارد فضای مجازی شده‌اند و دانش آموزان و دانشجویان از همین طریق آموزش‌های لازم را می‌بینند اظهار داشت: در این روز‌ها دستگاه‌های دولتی نیز جلسات کاری خود را به صورت ویدئو کنفرانس سریعتر و راحت‌تر و با هزینه بسیار کمتر برگزار و از سفر‌های غیرضروری در این ایام جلوگیری می‌شود.

دبیر جامعه روحانیت کاشان گفت: اگر امروز ارتباطات به صورت مجازی انجام می‌شود این فرصتی مناسبی است تا یاد بگیریم و فرهنگ‌سازی کنیم و ثابت کنیم ارتباطات ما نیازی به مسافرت و رفت و آمد به شکل سابق ندارد.

حجت الاسلام شاه فضل افزود: به قطع و یقین بعد از کرونا میزان مسافرت‌ها در کشور ما به حالت قبل باز نخواهد گشت، چرا که سفر‌ها هزینه‌های سرسام آور و خطر‌های زیاد جانی و مالی برای جامعه دارد و جامعه سنتی ایران در ایام پسا کرونا تبدیل به یک جامعه به روز‌تر و هماهنگ‌تر و با امکانات جهانی خواهد شد.

وی در ادامه استفاده از نیرو‌های مردمی در فعالیت‌های بهداشتی و درمانی را یکی دیگر از فرصت‌های ایام شیوع کرونا نام برد و افزود: استفاده از نیرو‌های مردمی در فعالیت‌های بهداشتی و درمانی سبب می‌شود فعالان این عرصه نسبت به مسائل بهداشتی اطلاعات بیشتری کسب کنند.

استاد معارف دانشگاه علوم پزشکی کاشان ابراز امیدواری کرد در دوران پسا کرونا این تجربیات مورد استفاده قرار گیرد و بسیاری از بیماری‌های ویروسی که قبلاً گریبانگیر مردم و جامعه‌ها می‌شد و هزینه‌های زیادی را به دنبال داشت رشد کمتری داشته باشد.

حجت الاسلام شاه فضل رونق گرفتن کسب و کار‌های مجازی را یکی دیگر از فرصت‌های ایام شیوع کرونا اعلام کرد و گفت: همانگونه که می‌دانید در این ایام بسیاری از شغل‌ها که نیاز به ارتباطات حضوری داشته تعطیل شده است و افراد شاغل در این مشاغل به دنبال پیدا کردن راهکار‌هایی هستند که فعالیت‌های خود را به صورت مجازی ادامه دهند.

وی ادامه داد: هر چند که ممکن است در ابتدای کار مشکلات زیادی را شاهد باشیم، اما قطعاً در آینده نه چندان دور راهکار‌های زیادی از سوی مردم و مسؤولان ارائه خواهد شد و کسب و کار‌های مجازی رونق خواهد گرفت و جامعه از ویژگی‌ها و فواید کسب و کار‌های مجازی بهره‌مند خواهند شد.

مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کاشان معرفی فرهنگ ایرانی و اسلامی را یکی دیگر از فرصت‌های ایام شیوع کرونا دانست و ابراز داشت: با وجود گسترش زیاد ویروس کرونا در کشور، اما با همت و درآیت مردم و مسؤولان و فرهنگ اسلامی و ایرانی خود توانستیم نسبت به بسیاری از کشور‌های پیشرفته، با کرونا مقابله خوبی داشته باشیم.

به گفته وی امروز برای کشور‌های جهان این سؤال مطرح است که در ایران چه اتفاقاتی رخ داد که موفق شدند ویروس کرونا را مهار کنند و این وظیفه مسؤولان، صاحب نظران و صاحبان علم و فرهنگ است که از ابزار‌های لازم برای معرفی فرهنگ ایرانی و اسلامی که سبب شد این پیشرفت حاصل شود، استفاده شود.

حجت الاسلام شاه فضل همچنین استفاده از راهکار‌ها و ابزار و امکانات جدید پزشکی و بهداشتی برای مقابله با بیماری‌ها را از دیگر فرصت‌های ایام شیوع کرونا دانست و گفت: با وجود تحریم‌های ظالمانه دشمن از راهکار‌ها و ابزار و امکانات جدید پزشکی و بهداشتی برای مقابله با ویروس کرونا استفاده شد به طوری که سبب شده است صاحب نظران ما توانمندی‌های خود را به نمایش بگذارند که امیدواریم این اتفاقات در ایام پس از کرونا نیز ادامه داشته باشد./۱۳۰۷/پ310/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات