۲۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۳
کد خبر: ۶۴۷۵۵۳
امام جمعه بروجرد:

تمامی موازین شرعی دفن ویژه فوتی های کرونایی انجام می شود

تمامی موازین شرعی دفن ویژه فوتی های کرونایی انجام می شود
امام جمعه بروجرد گفت: آداب شرعی دفن همچون غسل، حنوط، کفن، نماز میت و دفن که بر پیکر افرادی که بر اثر ابتلا به بیماری کرونا فوت می شوند، انجام می شود.

حجت الاسلام سیدعلی حسینی، امام جمعه بروجرد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: بهترین توصیه به مردم برای حفظ سلامتی و در امان ماندن از شر ویروس کرونا ماندن در خانه است.

وی با اشاره به اینکه آمار مبتلایان به بیماری کرونا در لرستان سیر صعودی را طی می کند، افزود: مردم باید تهدید این ویروس منحوس را جدی بگیرند و در صورت نداشتن کار غیر ضروری در منزل بمانند.

حجت الاسلام حسینی به نقش مردم در کنترل و قطع زنجیره ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: در این راستا ضمن رعایت نکات بهداشتی باید به توصیه های پزشکی و مسؤولان عمل شود.

وی در ادامه در زمینه نحوه دفن فوت‌شدگان بیماران کرونایی خاطرنشان کرد: در این راستا تمامی موازین شرعی دفن اجرا می شود.

امام جمعه بروجرد با بیان اینکه افرادی که بر اثر ابتلا به بیماری کرونا فوت می شوند، باید همانند سایر مؤمنانی که از دنیا می‌روند آداب شرعی دفن اجرا شود.

وی در ادامه یادآور شد: این آداب شرعی عبارتند از غسل، حنوط، کفن، نماز میت و دفن که بر پیکر آن‌ها انجام می شود.

 حجت الاسلام حسینی بیان کرد: در صورتی که غسّال‌ها مشکلاتی در آداب شرعی غسل و کفن کردن دارند، روحانیون و طلاب حوزه علمیه برای کمک به آنها در انجام غسل و کفن کردن بیماران کرونایی آمادگی دارند./9451/ت310/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات