۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۵
کد خبر: ۶۴۷۱۲۹

شمار مبتلایان به کرونا در کاشان و آران و بیدگل به ۹۶۵ نفر رسید

شمار مبتلایان به کرونا در کاشان و آران و بیدگل به ۹۶۵ نفر رسید
مروجی با بیان این که نتیجه آزمایش کرونای ۹۶۵ نفر از بیماران حاد تنفسی مثبت اعلام شده است، گفت: از این تعداد ۷۲۴ نفر در کاشان و ۲۴۱ نفر در آران و بیدگل است.
سید علیرضا مروجی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، با اشاره به اینکه احتمال موج دوم کرونا و افزایش بستری‌ها در کاشان وجود دارد، گفت: امروز در دوران خود کرونا نه دوران پسا کرونا هستیم.

به گفته وی آمار‌های دو روز اخیر نشان دهنده افزایش تدریجی بستری‌ها هستیم و احتمال شروع موج دوم کرونا در روز‌های آینده نیز وجود دارد.

مروجی یادآور شد: از ابتدای اسفند سال ۱۳۹۸ تا کنون ۱۶ هزار و ۲۶۵ نفر به خاطر بیماری تنفسی به مراکز درمانی شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل مراجعه کرده‌اند.

سخنگوی کمیته بحران شهرستان کاشان با اشاره به اینکه تا کنون یک هزار و ۹۹۴ بیمار تنفسی از بیمارستان‌ها مرخص شده‌اند، اظهار داشت: در حال حاضر هم ۲۲۱ بیمار حاد تنفسی در بیمارستان‌های کاشان و آران و بیدگل بستری هستند.

مروجی نتیجه آزمایش کرونای ۹۶۵ نفر از بیماران حاد تنفسی را مثبت و ۵۲۳ نفر را منفی اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۷۲۴ نفر در کاشان و ۲۴۱ نفر در آران و بیدگل هستند.

وی از فعالیت ۱۶ ساعته مراکز غربالگری خبر داد و افزود: تا کنون ۷ هزار و ۲۰۰ ویزیت انجام شده که ۱۵ درصد از آن‌ها به بیمارستان ارجاع و ۶۰ درصد نیز در منزل تحت مراقبت قرار گرفته‌اند.

سخنگوی کمیته بحران کاشان ادامه داد: بالای ۹۰ درصد از خانم‌های باردار در منطقه تحت غربالگری قرار گرفته اند که ۹۱ نفر از آن‌ها که مبتلا بوده‌اند بهبودی کامل یافته اند./۱۳۰۷/ت303/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات