۲۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۴
کد خبر: ۶۴۷۶۳۵
امام جمعه شهرستان آران و بیدگل:

وظیفه امروز ما پاسداری و حفاظت از حریم امام عصر است

وظیفه امروز ما پاسداری و حفاظت از حریم امام عصر است
حجت الاسلام سلیمانی گفت: وظیقه امروز ما پاسداری و حفاظت از حریم امام عصر است و چون امام مانند کعبه است همه باید به دور امام بگردند و رابطه خود را با ایشان حفظ کنند.
حجت الاسلام محمد سلیمانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، با تبریک ولادت امام زمان(عج) و ریشه ظهور در قرآن، گفت: خداوند در آیه 55 سوره نور به کسانی که ایمان و عمل صالح دارند چهار وعده داده است و وعده های خدا نیز تخلف ناپذیر است.

وی افزود: این چهار وعده خداوند حکومت صالحان بر دنیا، نفوذ معنوی حکومت الله، امنیت در حکومت و عدم شرک در آن است.

به گفته وی بیش از 300 آیه در قرآن در رابطه با امام زمان(عج) آمده است، اما نامی از امام عصر برده نشده است، چرا که قرآن کتاب کلی است.

حجت الاسلام سلیمانی گفت: یزیدیان زمان در طول تاریخ خیلی تلاش کردند نور خدا را خاموش کنند، اما امروز اثری از هیچکدام آنها نیست در حالیکه نور خدا همچنان تابان است.

وی افزود: وظیقه امروز ما پاسداری و حفاظت از حریم امام عصر(عج) است و چون امام مانند کعبه است همه مردم باید به دور امام خود بگردند و رابطه خود را با امام خود حفظ کنند.

حجت الاسلام سلیمانی یادآور شد: امام زمان(عج) می فرماید، برای این که امروز شیعه منحرف نشود، دست شما باید در دست مراجع دینی باشد و به ولی الله و کسانی که راوی احادیث هستند تمسک کنید، چرا که آنها حجت بر شما هستند و من حجت به بر آنها هستم.

وی با اشاره به اینکه یکی از وظایف ما دعا برای امام عصر(عج) و صله دادن برای امام زمان(عج) است، اظهار داشت: امروز قربانی کردن و رسیدگی به نیازمندان جامعه از وظایف منتظران ظهور است.

حجت الاسلام سلیمانی با بیان اینکه امام باقر(ع) می فرماید، به واجبات خود برسید و واجبات تنها نماز و روزه نیست، ابراز داشت: امروز رسیدگی به محرومین و نیازمندان جامعه از اوجب واجبات است.

به گفته وی افراد متمکنی که منتظر واقعی هستند رسیدگی به محرومین و نیازمندان جامعه را باید سرلوحه امور خود قرار دهند و از تمکن مالی خود که خداوند حق محرومین را در تمکن مالی آنها قرار داده است برای کمک به محرومین استفاده کنند.

امام جمعه شهرستان آران و بیدگل به برخی از ویژگی های حکومت امام عصر اشاره کرد و توجه به این ویژگی ها را زمینه ساز ظهور دانست و گفت: نحوه حکومت امام عصر جهان شمول است، یعنی سوق دادن مردم به سمت توحید و پیاده کردن عدالت است./1307/ت310/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات