۲۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۱:۲۳
کد خبر: ۶۴۷۶۵۹
حجت‌الاسلام والمسلمین بهروزی‌لک مطرح کرد؛

تببین فرصت ها و رویش‌های بحران کرونا در کلام رهبری

تببین فرصت ها و رویش‌های بحران کرونا در کلام رهبری
استاد حوزه و دانشگاه مواجهه مردم در مقابله با پدیده کرونا را ستود و گفت: جامعه ما هر چه زودتر و بهتر باید خود را شبیه جامعه مهدوی کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر غلامرضا بهروزی لک رییس کارگروه دانشگاهیان ستاد هماهنگی‌های فعالیت‌های مهدوی کشور که امشب به عنوان کارشناس در سخنانی که در مسجد مقدس جمکران ایراد و از شبکه نور پخش شد، در تحلیل فرمایشات امروز رهبر معظم انقلاب گفت: بخش اول سخنان رهبری توجه به روند جهانی که بر بشر گذشته و ناتوانی علم، دنیا و تکنولوژی‌های غرب و بخش دوم سخنان ایشان تحلیل بحران کرونا و آزمون بودن آن برای ملت‌ها، دولت‌ها و عملکرد غرب و جامعه اسلامی و فرصت‌ها و رویش‌ها بود.

رییس کارگروه دانشگاهیان ستاد هماهنگی‌های فعالیت‌های مهدوی کشور درباره قسمتی از سخنان رهبری که آن را به بخش استقاصه به منجی نامگذاری کرد اظهار داشت: در سطح جهان چنین استقاصه‌ای به منجی وجود نداشته است؛ دنیا که چندین قرن با اومانیسم و سکولاریسم، دین را کنار گذاشته بود، اکنون در حال تضرع، زاری و توجه به منجی است.

وی با اشاره به تأثیر ویروس کرونا بر دیدن واقعیت جهانی بشریت تأکید کرد: مردم عادی هم جهانی بودن را تجربه و لمس کردند. اشاره رهبر معظم انقلاب به استقاصه جهانی نوید فضای جدیدی در عرصه بین‌الملل است.

حجت‌الاسلام والمسلمین بهروزی‌لک با اشاره به بخشی از سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه علم بشر و مدیریت استکبار جهانی نمی‌تواند مشکل را برطرف کند و آن‌ها آسایش پیدا کرده‌اند اما آرامش ندارند گفت: غرب دچار مشکلات حاد افسردگی و خودکشی و مانند این‌ها است؛ آن‌ها هم می‌دانند که منجی باید بیاید.

رییس کارگروه دانشگاهیان ستاد هماهنگی‌های فعالیت‌های مهدوی کشور بخشی از سخنان رهبری درباره معنای انتظار که انتظار حقیقی، منتظر حکومت موعود مهدوی بودن است را مد نظر قرار داد و ابراز داشت: عظمت این معنای فرج اهمیت زیادی دارد؛ انتظار به معنای آماده شدن است؛ جامعه ما هر چه زودتر و بهتر باید خود را شبیه جامعه مهدوی کند.

وی ادامه داد: کاربردی شدن حکومت مهدوی در جامعه دارای اهمیت است؛ ما که دنبال الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت و ساختن تمدن اسلامی هستیم، باید با چنین الگویی این کارها را انجام دهیم؛ رهبر معظم انقلاب هم فرمود انتظار پویا این نیست که بی‌عمل باشیم بلکه باید به سمت منجی حرکت و جامعه را آماده کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین بهروزی‌لک در تحلیل بیانات رهبر معظم انقلاب بخش صحبت ایشان درباره آزمون کرونا برای دولت‌ها و ملت‌ها را مورد توجه قرار داد و ابراز داشت: خداوند متعال در آیه 41 سوره روم سنت ابتلا را یاد می‌کند؛ که ما خواستیم یک تلنگری بزنیم، شاید انسان‌ها برگردند.

رییس کارگروه دانشگاهیان ستاد هماهنگی‌های فعالیت‌های مهدوی کشور بیان داشت: بشر دنبال زندگی روزمره خود بود؛ نیچه اعلام کرد خدا مرده است؛ خیلی‌ها به خدا کاری نداشتند؛ دنبال تفریح روزمره زندگی خودشان بودند؛ اما خداوند متعال که زمانی نمرود را با پشه از پا در آورد، اکنون با ویروسی به مراتب کوچکتر از آن بشر را تحت تأثیر قرار داده است.

وی درباره اشاره رهبر معظم انقلاب به آزمون دولت‌ها و ملت‌ها تصریح کرد: کرونا نشان داد مسئولان چه میزان به فکر مردم هستند، کارشان و مدیریتشان چگونه است؛ آیا می‌توانند مانند یک مدیر راهبردی موفق از تهدید فرصت جدید بسازند؛ سردار قاسم سلیمانی گفته بود «فرصتی که در تهدیدها هست در خود فرصت‌ها نیست، در آسایش‌ها نیست» این آزمون سبب شد که ما تجربه مدیریت سنگینی داشته باشیم؛ رهبری در زمینه فعالیت مسئولان مختلف کشوری تا نیروهای نظامی و انتظامی ابراز رضایت کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین بهروزی‌لک درباره توجه رهبر معظم انقلاب به رویش‌های مردمی در بحث کرونا ابراز داشت: جالب بود که رهبری به مثال‌ها و مقصداق‌های کوچکی اشاره کردند؛ تهدید کرونا باعث رویش‌های بیشتر در جامعه اسلامی ما شد تا زمینه‌های ایثارگری بیش از پیش فراهم شود؛ نمونه زیاد است که برای مثال افرادی چندین هفته فرصت سرزدن به خانواده را نداشتند.

رییس کارگروه دانشگاهیان ستاد هماهنگی‌های فعالیت‌های مهدوی کشور در بیان سرفصلی از سخنان رهبری گفت: غربی که ما را عقب‌مانده تلقی می‌کرد به وسیله رهبری با چهره واقعی جامعه اسلامی مقایسه شد؛ کرونا و دزدی‌ها، نرساندن کالاها به بیماران خودشان و مانند این‌ها چهره غرب وحشی را عیان کرد؛ این مثایسه بسیار زیبا بود.

وی در پایان گفت: قرآن کریم بارها مثال زده است که در سختی خدا را یاد و بعد از گذشت سختی خدا را فراموش کرده‌اند؛ شاید خیلی از بحران‌ها انسان‌ها را بیدار و قلب‌ها را متوجه امام عصر کند، اما این بحران پشت سر گذاشته خواهد شد و باید مراقب باشیم که جامعه اسلامی دوباره دچار ضعف نشود./836/ج

محمود لطیف
ارسال نظرات