۲۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۲
کد خبر: ۶۴۷۶۶۲
در گفت وگو با رسا بررسی شد؛

نقش امدادهای غیبی در قیام جهانی حضرت مهدی موعود

نقش امدادهای غیبی در قیام جهانی حضرت مهدی موعود
حجت الاسلام سلیمیان در تبیین نقش امدادهای غیبی در قیام جهانی حضرت مهدی، گفت: مطابق قرآن و روایات خداوند به امام زمان(عج) و یاران ایشان امدادهای بیرونی و درونی می رساند.

حجت الاسلام خدامراد سلیمیان ریزی عضو هیأت علمی پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به تبیین شیوه قیام امام زمان(عج) پس از ظهور پرداخت و اظهار داشت: برخلاف پندار برخی که بنیان قیام مهدی موعود را بر پایه امدادهای غیبی می دانند، بی گمان اساس قیام و حکومت جهانی امام زمان(عج)، برپايه امور طبیعی و سنت های جاری خداوند است.

وی افزود: البته به اقتضای بزرگی و گستردگی این قیام در همه کره زمین، و نیز مجهز بودن دشمنان به امکانات بسیار و پیشرفته، خداوند برخی از نیروهای پنهان و فراطبیعی که از آن «امدادهای غیبی» یا «امدادهای الهی» یاد می شود را در اختیار او قرار خواهد داد تا زمینه های پیروزی آن حضرت و یارانش، هر چه بهتر فراهم شود.

این پژوهشگر مهدویت با بیان این که از بررسی آیات و روایات به دست می آید که امدادهای غیبی را می توان به دو دسته عمده تقسیم کرد، خاطرنشان ساخت: دسته اول امدادی های بیرونی است، مانند فرستادن لشکر الهی، انجام اموری که غیرممکن می نماید، حفظ و صیانت مؤمنین، افزایش نعمت های دنیوی و حکومت دادن به صالحان و دسته دوم نیز امدادی های درونی است.

حجت الاسلام سلیمیان اضافه کرد: امدادهای درونی نیز اموری مانند هدایت بخشی و آرامش قلبی، اندک نمایی دشمنان در نگاه دوستان و ایجاد ترس و وحشت در دل دشمنان است که هریک در روند قيام نقش خاصی ایفا خواهند کرد.

وی با تأکید بر این که در میان روایات مربوط به امدادهای غیبی برخی از جهت سند مخدوش هستند، گفت: اما شماری نیز دارای اعتبار بوده و بر اساس آنها می توان حکم به حضور برخی از امدادهای الهی در قیام جهانی موعود کرد، بنابراین به روشنی می‌توان گفت بر پایه سنت های خداوند رویارویی با اهل باطل وظيفه اهل ایمان است و پیروزی از آن آنهاست اگرچه خداوند به عنوان حق مطلق همواره در جبهه حق است اما به قدر ضرورت، امدادهای خود را برای پیروزی آنها می فرستد.

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه بیان داشت: این امدادها البته در جایی خواهد بود که اهل حق به خداوند ایمان آورده در راه از خود پایداری نشان دهند و از آن جایی که قیام مهدی موعود(عج) بزرگ ترین رو دررویی جبهه حق با باطل است خداوند امدادهای خود را به طور ویژه در آن گسیل خواهد داشت و البته امام مهدی(عج) و یاران او در اوج احراز شرایط جلب این امدادهای الهی خواهند بود./1330/ج

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۵
انتظار سکون نیست؛ انتظار رها کردن و نشستن برای اینکه کار به خودی خود صورت بگیرد، نیست. انتظار حرکت است.
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۵
دعای مرزداران(دعای ۲۷ صحیفه سجادیه ) به نیت پیروزی های پیاپی و لاینقطع جبهه مقاومت تا ظهور موفور السرور قرائت کنیم و ادامه دهیم
0
0