۲۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۷
کد خبر: ۶۴۷۷۲۳
250 طلبه غیرایرانی آماده رزم برای مقابله با کرونا؛

از ضدعفونی خیابان‌ها تا تولید ماسک برای نیازمندان

از ضدعفونی خیابان‌ها تا تولید ماسک برای نیازمندان
دبیر پویش أبنا المصطفی شهر قم از تلاش طلاب خارجی ۳۰ کشور دنیا برای مقابله و مهار کرونا در ایران خبر داد و تأکید کرد: این طلاب خارجی قرار است روایت تلاش‌های مردمی را ترجمه و به گوش مردم دنیا برسانند.

به گزارش خبرگزاري رسا، حجت الاسلام مهدی کمیلی دبیر پویش  أبنا المصطفی در شهر قم در گفت وگو با راه دانا با اشاره به اقدامات خیرخواهانه این گروه جهادی در قم، اظهار کرد:این پویش از طلاب غیرایرانی 30 کشور جهان در شهر مقدس قم و با هدف ضدعفونی، بسته بندی، تولید، توزیع و راه اندازی نهضت ترجمه تشکیل شده است.

وی ادامه داد: در این پویش که در بدو ورود ویروس کرونا به کشور در قم شکل گرفته، طلاب غیر ایرانی در شهرهای قم، مشهد و گرگان مشغول به فعالیتهای جهادی شدند و نسبت به ضدعفونی اماکن و مجتمع ها؛ توزیع بسته های بهداشتی و ارزاق اقداماتی را اجرا کردند.

حجت الاسلام کمیلی به اقدامات این پویش حوزوی اشاره کرد و گفت: از روزهای آغازین سال نو و همزمان با شیوع این ویروس منحوس در کشور، طلاب تاکنون 50 مرحله مناطق مختلف شهر قم را ضدعفونی و 2هزار بسته بهداشتی و غذایی را در میان مردم و نیازمندان توزیع کردند که این روند همچنان در این شهر ادامه خواهد داشت.

وی عنوان کرد: درپویش أبناء المصطفی در شهر قم، بیش از 250 طلبه غیر ایرانی در در قالب 25 گروه فعالیت می کنند و هر کدام از آنها در حوزه های مختلف نقش آفرینی می‌کنند.

دبیر پویش  أبنا المصطفی یکی از اقدامات این پویش را نهضت ترجمه، عنوان کرد و اظهار داشت: نهضت ترجمه یکی از شاخص ترین اقدامات صورت گرفته از سوی این پویش به شمار می رود، در این نهضت طلاب غیرایرانی از 30 کشور جهان محتوای نحوه ورود مردم در عرصه مقابله با کرونا در ایران را به زبان های گوناگون ترجمه و در شبکه های اجتماعی آن کشورها روایت می کنند.

وی ادامه داد: در ابتدای کار ما حدود 40 نفر بودیم که پس از تبلیغ پویش و برگزاری جلسات مجازی افراد این پویش به 250 نفر رسیدند.

این طلبه جهادی بیان کرد:این پویش توانسته یک کارگاه تولید ماسک را ایجاد و روزانه به صورت محدود 2هزار عدد ماسک را تولید و به صورت رایگان در میان نیازمندان توزیع کند./1360/

منبع: فارس
ارسال نظرات