۲۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۸
کد خبر: ۶۴۷۷۷۲
امام جمعه موقت کاشان:

دولت به تنهایی توان مقابله با کرونا را ندارد

دولت به تنهایی توان مقابله با کرونا را ندارد
حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: اگر خیرین و گروه‌های جهادی در صحنه مبارزه با ویروس کرونا نبودند، دولت به تنهایی توان مقابله با کرونا را نداشت و شاهد شیوع گسترده کرونا بودیم.
حجت الاسلام اسلامی تبار در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، گفت: شیوع بیماری ویروس کرونا مشکلاتی را برای مردم در بخش‌های مختلف از جمله اقتصادی به وجود آورده است.

وی افزود: مردم با همکاری و همیاری یکدیگر و با توسل به خدا و اهل بیت (ع)، توجه به سفارشات رهبر معظم انقلاب و رعایت دستورات بهداشتی مسؤولان بهداشت و درمان، در عرصه غلبه بر ویروس کرونا موفق خواهند بود.

به گفته وی امروز در جمهوری اسلامی شاهد صحنه‌های زیبایی از ایثار و فداکاری در عرصه تهیه اقلام بهداشتی و معیشتی به بیماران مبتلا به کرونا هستیم که چنین صحنه‌های زیبایی را در هیچ جای دنیا نمی‌توانید شاهد باشید.

امام جمعه موقت کاشان گفت: اگر خیرین و گروه‌های جهادی مردمی در صحنه مبارزه با ویروس کرونا نبودند دولت به تنهایی توان مقابله با کرونا را نداشت و شاهد شیوع گسترده کرونا بودیم.

حجت الاسلام اسلامی تبار اظهار داشت: امروز دشمن با همه هیاهویی که برای بهره مندی از تکنولوژی و پیشرفت‌های علمی و بهداشتی خود را جهان به راه انداخته، اما در عمل به دلیل نداشتن امکانات و تجهیرات پزشکی مورد نیاز در مقابله با ویروس کرونا خوار و ذلیل است.

به گفته وی وضعیت این کشور‌ها به گونه ای است که مردم برای تهیه اقلام معیشتی و بهداشتی خود به فروشگاه‌ها هجوم برده و دست به سرقت از فروشگاه‌ها زده و برای محافظت از خود اقدام به تهیه اسلحه می‌کنند.

امام جمعه موقت کاشان یادآور شد: در کشور ایران با وجود تحریم‌های دشمن هیچ کمبودی وجود ندارد و هرآنچه را که نیاز است در دسترس می باشد و همه برکات امروز خود را مدیون فرهنگ صبر و ایثار و فداکاری است که از اسلام و اهل بیت (ع) دارد.

حجت الاسلام اسلامی تبار در ادامه بر توجه به اولویت‌های عرصه کمک رسانی تأکید کرد و گفت: امروز تهیه اقلام بهداشتی خیلی مهم است، اما مردم و خیرین در رزمایش خود خانواده‌های روزمزد از کار بیکار شده را فراموش نکنند.

به گفته وی خیرین بخشی از دارایی خود را در صندوق‌های قرض الحسنه برای پرداخت وام‌های قرض الحسنه به خانواده‌های روزمزد و از کار بیکار شده اختصاص دهند تا بخشی از مشکلات آن‌ها برطرف شود.

امام جمعه موقت کاشان گفت: یکی از راه‌های کمک به نیازمندان در قالب صدقه برای سلامتی امام عصر، شفای بیماران و رفع بلای ویروس کرونا است.

وی درادامه با تشکر از زحمات کادر درمانی در خط مقدم مبارزه با کرونا، بسیج مردمی و طلاب، مساجد و هیئات مذهبی، جوانان و گروه‌های جهادی که مانند دوران دفاع مقدس در پشتیبانی از کادر درمانی در پشت خط مقدم خالصانه وارد میدان شدند، گفت: داشتن چنین ظرفیت عظیم مردمی برگ برنده‌ای است که امروز دشمن از داشتن آن محروم است./۱۳۰۷/ت310/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات