۲۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۱
کد خبر: ۶۴۷۹۳۵
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

نقش مساجد در تحقق رزمایش همدلی غیرقابل انکار است

نقش مساجد در تحقق رزمایش همدلی غیرقابل انکار است
امام جمعه شهرکرد با اشاره به نقش مساجد در ساماندهی و تمرکز فعالیت‌های حمایتی در راستای رزمایش همدلی، گفت: به یقین نقش مساجد در این راستا کاربردی است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، عصر امروز در نشست هماهنگی تشکیل قرارگاه مرکزی رزمایش همدلی در این استان، با اشاره به اینکه انجام کار ستادی و هماهنگی در همه امور لازمه لبیک به فرمان رهبر معظم انقلاب در بحث رزمایش همدلی است، اظهار کرد: باید با همکاری و کار منسجم از این آزمون هم سربلند بیرون بیاییم که در این راستا نیازمند کمک همگان هستیم.

وی با تأکید بر اینکه باید یک قرارگاه مرکزی برای این امر در استان شکل گیرد و این از ضرورت‌ها است، گفت: به یقین برای افزایش کارایی، حصول نتیجه بهتر و رقم خوردن جلوه‌های مدنظر رهبر معظم انقلاب این کار باید حول یک مرکزیت مشخص شکل بگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کل دنیا به مقایسه فرهنگ غرب و فرهنگ اسلامی در مواجهه با این ویروس منحوس پرداخت و گفت: امروز دنیا در حال نظاره است که در ایران اسلامی برای کمک به کادر درمانی همه وارد میدان عمل شده اند و کرامت انسانی شامل حال بیماران و حتی جان باختگان کرونا می‌شود و این به برکت انقلاب اسلامی است.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به نقش مساجد در ساماندهی و تمرکز فعالیت‌های حمایتی در راستای رزمایش همدلی اظهار کرد: به یقین نقش مساجد در این راستا اساسی و کاربردی است و سبب می‌شود کارایی افزایش پیدا کند و همگان در این امر شریک شوند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه در رزمایش همدلی نباید تنها نیازمندان و فقرا مد نظر باشند، تصریح کرد: باید در این طرح همه کسانی که به هر طریقی از بیماری کرونا آسیب دیده اند شناسایی و مشمول حمایت شوند.

وی با بیان اینکه باید کار‌ها را به صورت ستادی پیش ببریم تا بازدهی افزایش پیدا کند، ادامه داد: در نخستین فرصت باید کارگروه‌هایی با وظایف مشخص شکل بگیرد و مراحل مختلف کار اعم از شناسایی، جمع آوری و توزیع برنامه ریزی شود.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به اینکه باید حسابی ویژه توسط ستاد ایجاد و به همه مردم استان اطلاع رسانی شود و البته اعتمادسازی صورت بگیرد، تأکید کرد: در توزیع کمک‌ها تکریم افراد حتما مورد توجه قرار بگیرد.

امام جمعه شهرکرد در پایان با تأکید بر اینکه نباید از کمک‌های معنوی غافل شویم، اظهار کرد: به یقین افرادی هستند که در شرایط فعلی بیش از هر چیز به حمایت‌های روحی، فرهنگی و همدردی احتیاج دارند که باید مورد توجه جدی قرار گیرد؛ در حال حاضر تزریق آرامش به جامعه از ضروری‌ترین امور است که نباید از آن غافل بود./۹۴۵۷/پ210/ب1
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات