۲۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۱
کد خبر: ۶۴۸۰۳۶
آیت‌الله مجتهد شبستری در گفت و گو با رسا:

وجود نیروی انسانی جوان از مهمترین عوامل اقتدار کشور است

وجود نیروی انسانی جوان از مهمترین عوامل اقتدار کشور است
آیت‌الله مجتهد شبستری وجود نیروی انسانی جوان را از مهمترین عوامل اقتدار کشور دانست و گفت: نباید از مسؤولیت دادن به جوانان متعهد و متخصص غفلت شود.

آیت‌الله محسن مجتهدشبستری نماینده مجلس خبرگان رهبری و تولیت مدرسه علمیه ایروانی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، وجود نیروی انسانی جوان را از مهمترین عوامل اقتدار کشور دانست و گفت: رهبر انقلاب توجه ویژه ای به جوانان دارند.

وی افزود: پیشوایان معصوم در اهمیت و توجه به نسل جوان تاکیدات فراوانی داشتند، برای مثال پیامبراکرم(ص) می فرمایند: شما را سفارش می کنم به نسل جوان اهمیت قائل شوید، همچنین در جای دیگر فرمودند: غالبا این جوانان بودند که با من هم پیمان شدند و اسلام آوردند در حالی که غالب سالمندان با من مخالفت می‌کردند.

آیت‌الله مجتهدشبستری با استناد به روایات اکثر یاران حضرت مهدی(عج) را جوان بیان کرد و گفت: در حال حاضر نیز اکثر بسیجیان کشور که در عرصه نظامی، فرهنگی و عمرانی فعالیت می کنند از نسل جوان هستند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه افزایش تعداد نسل جوان باید جزء برنامه همیشگی کشور باشد، گفت: اولا توصیه ای که رهبر معظم انقلاب در سالهای اخیر راجع به فرزند آوری فرمودند هرگز نباید فراموش شود تا مبادا در آینده جزء کشورهای سالمند باشیم.

وی افزود: ثانیا والدین و متولیان فرهنگی نباید از تربیت نسل جوان و نوجوان غفلت داشته باشند و باید تلاش کنند نسل جوان را افرادی متدین و متعهد بار بیاورند تا در برابر هجمه فرهنگی غرب متزلزل و منحرف نشوند و همیشه در مسیر اسلام و انقلاب گام بردارند.

آیت الله مجتهدشبستری ادامه داد: ثالثا باید به جوانان بها داده شود و از وجود آنان بهره‌مند شد و در دادن مسؤولیت به جوانان متعهد و متخصص غفلت نشود./813/ت302/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات