۲۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۴
کد خبر: ۶۴۸۰۴۰
امام جمعه موقت اصفهان:

پس از کرونا بشریت نیاز به معنویت را درک کرده است

پس از کرونا بشریت نیاز به معنویت را درک کرده است
حجت الاسلام رهبر با تأکید بر ضرورت برطرف کردن نیازهای فکری و معنوی جامعه، گفت: عجز بشریت در مقابل کرونا نیاز به معنویت را به جهان یادآوری کرده است.

حجت الاسلام محمدتقی رهبر امام جمعه موقت اصفهان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، با تقدیر از اقدامات گروه‌های جهادی، اقشار مختلف مردم و نیروهای مسلح و سازمان‌ها و نهادهای مختلف در مبارزه با کرونا، گفت: پرستاران و پزشکان خط مقدم مبارزه با کرونا هستند و بیشتر از هر قشری در این خصوص فداکاری کرده و زحمت کشیده‌اند.

وی در ادامه افزود: این حوادث نشان داده است که جهان نیازمند معنویت است و رویکرد معنویت در جامعه جهانی و حتی کشور ما باید بیشتر شود، چرا که مردم نیاز به معنویت دارند، اساس فطرت و زندگی انسان نیل و توجه به معنویت در کنار دیگر ابعاد زندگی است.

عجز در برابر کرونا باعث شد مدعیان قدرت و کشورهایی که ضد دین بودند دست به نیایش برداشتند

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به عجز و ناتوانی بشر با همه ادعایی که دارد در مقابله با یک ویروس، اظهار کرد: اینکه بشریت در مقابل یک ویروس اینگونه عاجز شده است به ما یادآوری می‌کند که غرور علمی و قدرت نداشته باشیم و بدانیم که ممکن است یک ویروس تمام توانایی‌ها و داشته‌های ما را از ما بگیرد.

حجت الاسلام رهبر با بیان اینکه کرونا غرور بشریت را شکسته است، خاطرنشان کرد: مستکبرین و قدرت‌های زیاده‌خواه جهانی بیش از هرکشوری و هر جامعه‌ای در مقابل ویروس کرونا ناتوان هستند و کار به جایی رسید که همین کشورهایی که فرهنگ‌های ضددینی داشتند روز نیایش اعلام کردند و در مقابل خداوند متعال برای نجات از کرونا زانو زدند و دست به دعا برداشتند.

وی دین اسلام را داری ظرفیت‌های گسترده تأمین نیازهای مادی و معنوی انسان دانست و تصریح کرد: باید رویکرد به معنویت و توجه دادن مردم به منجی عالم بشریت از مهمترین برنامه‌های ما در شرایط خاص کنونی باشد، اگرچه در شرایط کنونی برای حفظ سلامت مردم مراسمات دینی و مساجد و نمازهای جمعه تعطیل است اما باید از ظرفیت‌های رسانه ملی، فضای مجازی و رسانه ها برای ارائه محتوا فکری و معنوی به مردم به خوبی استفاده کرد.

از فرصت کرونا برای ترویج معنویت استفاده کنیم

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به گرایش جوامع مختلف به معنویات پس از شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: کرونا باعث شد برخی مردم در سرتاسر جهان متوجه شوند با همه غرور و ادعایی که دارند جز خداوند پناهی نداشته و لازم است که به خداوند پناه ببرند.

حجت الاسلام رهبر ایام ماه شعبان و همچنین ماه مبارک رمضان را فرصتی مناسب برای تأمین نیازهای معنوی جامعه و توجه دادن مردم به مسأله مهدویت عنان کرد و گفت: بسیار لازم است که نیازهای معنوی و فکری مردم را با استفاده از ظرفیت‌های موجود تأمین کنیم و بتوانیم از فرصت‌های پیش رو به خوبی استفاده ببریم./1304/ت210/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات