۲۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۵
کد خبر: ۶۴۸۶۱۸

فعالیت جهادی مدارس علمیه خواهران لرستان در مقابله با ویروس کرونا

فعالیت جهادی مدارس علمیه خواهران لرستان در مقابله با ویروس کرونا
مدارس علمیه خواهران لرستان هرکدام به یک پایگاه مبارزه با ویروس کرونا تبدیل شد و در این ایام تعطیلی مدارس، اقدامات گسترده ای در خدمت به مردم دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، شیوع ویروس کرونا و مهمان ناخوانده ای که همه را درگیر خود کرده است، افزون بر تعطیلی بسیاری از کسب و کارها و فشارهای اقتصادی و معیشتی که بر جامعه حاکم کرده است، برخی فعالیت ها همچون اقدامات گروه های جهادی و تقویت حس همدلی، همدردی و نوع دوستی را پر رنگ کرده است.

حوزه علمیه از جمله نهادهایی است که در هر زمان و شرایطی که احساس نیاز شود در کنار انجام رسالت تبلیغی خویش، در خدمت رسانی به مردم و انجام فعالیت های جهادی به خوبی ایفای نقش می کند.

امروزه با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیل شدن کلاس های درس به صورت حضوری، فعالیت علمی و تحصیلی طلبه از طریق فضای مجازی و در سایه فعالیت جهادی اساتید در این عرصه ادامه دارد و طلاب به صورت مجازی دروس را در کنار یکدیگر فرا می گیرند.

حوزه های علمیه همچون دوران دفاع مقدس که در کنار رزمندگان در دفاع از خاک ایران اسلامی حضور داشتند و در کنار انجام رسالت تبلیغی خویش به رزمندگان امید و روحیه می بخشیدند، امروز نیز در پیشگاه مقابله و مبارزه با ویروس کرونا حضوری چشمگیر دارند.

شاهد هستیم که هرکدام از مدارس علمیه در سراسر کشور به ویژه در استان لرستان به یک پایگاه مقابله با ویروس کرونا تبدیل شده اند و طلبه ها به صورت جهادی و شبانه روز در زمینه ارائه خدمت به مردم فعالیت دارند.

طلاب حوزه علمیه خواهران استان لرستان در قالب 13 مدرسه در سطح مختلف امروز در فرصت های بیکاری که در اختیار دارند، اقدامات گسترده ای برای مقابله با ویروس کرونا انجام می دهند که در ادامه به برخی از این فعالیت ها اشاره می شود.

توزیع بیش از شش هزار ماسک در مناطق محروم به همت طلاب خواهر

سمیه عزیزی، معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: راه اندازی کارگاه خیاطی و تولید ماسک برای مردم، توزیع در مناطق محروم، تهیه و بسته بندی و توزیع اقلام بهداشتی و غذایی برای کمک به وضعیت معیشتی خانواده ها در مناطق محروم از جمله فعالیت طلاب در مدارس است.

وی ادامه داد: فعالیت گسترده در فضای مجازی، بیان احکام، پاسخگویی به سؤالات و شبهات، بیان توصیه های لازم برای مقابله با کرونا، فعالیت برای توجه بیشتر مردم به ذکر، دعا و مناجات از دیگر فعالیت طلاب است.

عزیزی بیان کرد: تاکنون بیش از شش هزار ماسک از سوی طلاب تهیه و توزیع شده است و مواد ضدعفونی نیز به کمک طلاب، مدارس و خانواده ها طلبه و خیرین تهیه و در مناطق محروم توزیع شده است.

بخشی از فعالیت مدرسه علمیه خواهران نجمیه ازنا در مقابله با کرونا

سعیده جیریایی، معاون فرهنگی مدرسه علمیه نجمیه ازنا، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: تهیه و توزیع اقلام غذایی و بهداشتی در مناطق محروم بخشی از اقدامات جهادی این طلاب است.

وی به همکاری طلبه ها با مرکز بهداشت شهرستان ازنا اشاره کرد و افزود: طلاب با حضور در این مرکز به صورت تلفنی در زمینه غربالگری مردم و شناسایی مبتلایان به کرونا فعالیت دارند.

جیریایی بیان کرد: جمعی از طلاب که امکانات لازم را در اختیار دارند، در منزل ماسک تولید می کنند و با همکاری یکدیگر این ماسک ها را مراکز بسیج تحویل می دهند که در اختیار مردم قرار گیرد.

مدرسه علمیه بنت الرسول الشتر

آرزو فلاحی نیا، سرپرست مدرسه علمیه بنت الرسول الشتر، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: طلاب در فضای مجازی به خانواده ها برای تقویت روحیه، ارائه راه های مقابله با ویروس کرونا، تبیین معارف دینی مشاوره مجازی ارائه می دهند.

وی افزود: طلاب برای بهره مندی از فضای مجازی و فرصت تبلیغی کانال ها و گروه های مختلف راه اندازی کرده و مطالب دینی، مشاوره ای و توصیه ها را در اختیار خانواده ها قرار می دهند.

فلاحی نیا بیان کرد: در کنار راه اندازی کارگاه تولید ماسک در مدرسه علمیه بنت الرسول الشتر و فعالیت جهادی طلاب در این زمینه، جمعی از طلبه ها نیز در کارگاه های تولید ماسک در سطح شهرستان فعالیت دارند.

وی ادامه داد: در کنار نهادینه سازی معارف دینی در زمینه حفظ سلامتی و مقابله با ویروس کرونا از طریق فضای مجازی، مسابقات مجازی نیز با محوریت «ما کرونا را شکست می دهیم» برگزار شده است.

مدرسه علمیه ریحانه الرسول نورآباد

اکرم عینی، معاون فرهنگی مدرسه علمیه ریحانه الرسول نورآباد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: طلاب این مدرسه فعالیت های جهادی حضوری و مجازی فراوانی در زمینه مقابله با ویروس کرونا انجام داده اند.

عینی اذعان داشت: تولید 650 عدد ماسک توسط طلاب مدرسه علمیه خواهران نورآباد و توزیع در سطح شهرستان به کمک حوزه علمیه برادران نورآباد از جمله اقدامات جهادی طلاب بوده است.

وی به جمع آوری کمک های نقدی و غیر نقدی طلاب اشاره کرد و گفت: در این راستا طلاب اقلام بهداشتی و مواد ضدعفونی تهیه و در اختیار مردم به ویژه در مناطق محروم قرار داده اند.

عینی اظهار داشت: ضدعفونی کردن کلاس های درس و فضای مدرسه علمیه، جمع آوری کمک های نقدی توسط طلاب برای تهیه بسته های غذایی با تعامل مدرسه علمیه برادران این شهرستان و توزیع بین مردم بی بضاعت از جمله اقدامات طلاب است.

وی خاطرنشان کرد: امید بخشی و روحیه دادن به مردم، بیان احکام، مباحث اخلاقی و اقدامات آموزشی در زمینه مقابله با ویروس کرونا از طریق فضای مجازی برای طلاب و گروه های مجازی بارگذاری و ارائه می شود.

مرکز تخصصی فقه واصول حضرت خدیجه کبری(ع) شهرستان دورود

سمیرا لک، معاون فرهنگی مرکز تخصصی فقه واصول حضرت خدیجه کبری(ع) شهرستان دورود، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، عنوان داشت: 100 لیتر مواد ضدعفونی کننده توسط واحد فرهنگی مرکز تخصصی تهیه و به حوزه مقاومت بسیجیان در حوزه شهدای شهرستان دورود در راستای گندزدایی معابر و محلات شهرستان اهدا شده است.

وی افزود: همکاری طلاب با پایگاه مقاومت بسیج در تهیه و دوخت ماسک مورد نیاز مردم، تهیه و توزیع بروشور در رابطه با اثرات دعا و نقش آن در سلامت جسمی و روحی هر فرد از دیگر اقدامات جهادی طلاب است.

مدرسه علمیه حضرت زهرا(س) دورود

مرضیه خدادادی، معاون فرهنگی مدرسه علمیه حضرت زهرا(س) دورود، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: 100 پک بهداشتی شامل «مایع دستشویی، الکل، دستمال کاغذی و دستکش بکبار مصرف» بین خانواده های بی بضاعت و خانواده های بی سرپرست توزیع شده است.

تهیه و توزیع اقلام بهداشتی و بسته های غذایی، فعالیت تبلیغی طلاب و بهره مندی از ظرفیت فضای مجازی و نهادینه سازی فرهنگ دعا و توسل به اهل بیت(ع) و مسابقات مجازی با محوریت کرونا، درخانه بمانیم و.. از اقدامات طلاب در زمینه مقابله با ویروس کرونا و خدمت به مردم است.

مدرسه علمیه مرکز تخصصی زینبیه خرم آباد

تهمینه فرزانه، معاون فرهنگی مدرسه علمیه مرکز تخصصی زینبیه خرم آباد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: راه اندازی کارگاه تولید ماسک در این مدرسه و فعالیت طلاب اقدامی گسترده بوده و تاکنون بیش از 290 ماسک تهیه و توزیع شده است.

وی ادامه داد: تهیه و توزیع بسته های غذایی در مناطق محروم به همت طلاب و خانواده های آنان از دیگر اقدامات جهادی طلبه ها است.

طرح جهادی تولید ماسک در مدرسه علمیه خواهران محدثه بروجرد ادامه دارد

به گفته معاون فرهنگی مدرسه علمیه  خواهران محدثه(س) بروجرد، طرح جهادی تولید ماسک توسط طلاب و اساتید این مدرسه از جمله اقدامات چشمگیر و جهادی طلبه ها و کادر برای خدمت به مردم و تلاش برای رفع بخشی از نیاز مردم در زمینه مقابله با ویروس کرونا است.

این ماسک ها به همت طلاب بسته بندی و در مناطق محروم و سطح شهر بین مردم و خانواده های نیازمند توزیع می شود./9451/پ200/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات