۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۷
کد خبر: ۶۴۹۴۲۳
حجت الاسلام رمضانی:

فعالیت های تبلیغی روحانیان در فضای مجازی تقویت شود

فعالیت های تبلیغی روحانیان در فضای مجازی تقویت شود
رییس اداره تبلیغات اسلامی آمل گفت: فعالیت های تبلیغی روحانیان در ماه مبارک رمضان باید در فضای مجازی بیشتر تقویت شود.
حجت الاسلام اسماعیل رمضانی، رییس اداره تبلیغات اسلامی آمل در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان و تعطیلی محافل و نشست های عمومی در سطح مساجد از اجرای مجلس سخنرانی و منبر در فضای مجازی خبر داد و گفت: به گونه ای برنامه ریزی که هر یک از مبلغان دینی در ساعاتی از شب منبرهای خود را در ساعتی از شب های ماه مبارک رمضان برگزار کنند.
 
وی با بیان این که فعالیت های تبلیغی روحانیت در ماه مبارک رمضان باید در فضای مجازی بیشتر تقویت شود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر به دلیل دسترسی بالای مردم در فضای مجازی، باید فعالیت و برنامه های تبلیغی روحانیان در ماه رمضان بیشتر تقویت شود.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که برنامه های تبلیغی روحانیت در ماه مبارک رمضان نباید تحت تأثیر شیوع کرونا کمرنگ شود، بیان داشت: باید از سایر ظرفیت های موجود در جهت تبلیغ صحیح معارف دینی استفاده شود.
 
حجت الاسلام رمضانی از ضبط تفسیر قرآن به مدت پانزده دقیقه برای ماه مبارک رمضان جهت نشر در فضای مجازی خبر داد و خاطرنشان کرد: پس از انتشار فایل ضبط شده تفسیر قرآن در فضای مجازی با طرح سؤال به افرادی که موفق به پاسخگویی شدند، هدایایی اهدا خواهد شد.
 
رییس اداره تبلیغات اسلامی آمل در ادامه سخنان خود همچنین به جزء خوانی و حزب خوانی قرآن کریم به صورت آنلاین در فضای همزمان با ماه مبارک رمضان خبر داد و تصریح کرد: این برنامه نیز در ساعت مشخصی از روز در فضای مجازی برگزار خواهد شد و ثواب آن همراه با صلوات و فاتحه به ارواح یکی از شهدای شاخص شهر، روستا و یا شهدای نامدار کشور هدیه خواهد شد.
 
وی همچنین به برگزاری محفل مجازی ذکر صلوات برای اعضای گروه و یا کانال در ساعت خاصی از شبانه روز در ماه رمضان جهت سلامتی حضرت صاحب امر(عج) و مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: علاوه بر این همدردی و تماس تلفنی با خانواده های متولیان کرونایی از سوی مبلغان دینی می تواند در کاهش آلام این عزیزان اثرگذار باشد.
 
حجت الاسلام رمضانی ادامه داد: همچنین برگزاری مسابقه نقاشی برای کودکان و نوجوانان با موضوع ماه رمضان و پیام ها درس ها و آداب و اعمال آن و ارسال در فضای مجازی و اهدای هدایا به آثار برتر از سوی موسسات و مراکز قرآنی ضرورت دارد.
 
رییس اداره تبلیغات اسلامی آمل همچنین از برگزاری تصحیح قرائت نماز و یا برگزاری تجوید الصلاه برای جوانان و نمازگزاران مجازی و اهدای هدایا به قید قرعه به نفرات برتر از سوی ائمه جماعات و مبلغان دینی خبر داد و گفت: علاوه بر این برگزاری مسابقه عکس با موضوع مرتبط با ماه مبارک رمضان در فضای مجازی باید مورد توجه قرار گیرد.
 
وی همچنین از برقراری سفره کریمانه برای خانواده های بی بضاعت و مستضعف خبر داد و افزود: این طرح با جمع آوری کمک های مردمی به صورت روزانه برای چهارده خانواده به نیت 14 معصوم برگزار خواهد شد.
 
حجت الاسلام رمضانی ادامه داد: تهیه تقدیر نامه بهمراه نقاشی ضد کرونایی کودکان و نوجوانان و اهدا به پزشکان و پرستارانی که در ایام کرونا حماسه آفریدند از سوی موسسات و خانه های قرآن شهری و روستایی و تهیه سبد معیشتی و ارسال برای خانواده های بی بضاعت از سوی هیات مذهبی از دیگر برنامه هایی است که باید در ماه مبارک رمضان دنبال شود.
 
رییس اداره تبلیغات اسلامی آمل د بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت پاسخگویی آن لاین و تلفنی به سؤالات و شبهات دینی عموم مردم از سوی مبلغان دینی در ماه مبارک رمضان تأکید کرد و گفت: مبلغان دینی در شهر و روستا باید ساعتی از روز را برای پاسخگویی به سؤالات مردم اختصاص دهند./950/ت310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات