۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۶
کد خبر: ۶۴۹۴۲۷

آغاز شناسایی و شناسنامه دار کردن نخبگان حوزوی مازندران

آغاز شناسایی و شناسنامه دار کردن نخبگان حوزوی مازندران
مسؤول کانون حمایت از طلاب ممتاز حوزه علمیه مازندران از آغاز شناسایی و شناسنامه دار کردن نخبگان حوزوی به زودی در استان خبر داد.
حجت الاسلام دانیال دهقانیان، مسؤول کانون حمایت از طلاب ممتاز حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، از امضاء تفاهم نامه‌ای با مرکز خدمات حوزه علمیه مازندران با هدف شناسایی و حمایت از نخبگان حوزوی استان خبر داد.
 
وی افزود: این تفاهم نامه همکاری به منظور ایجاد مشارکت و بهره گیری از ظرفیت‌های علمی، فرهنگی، آموزشی طلاب استان مازندران با مرکز خدمات حوزه علمیه استان امضاء و منعقد شده است.
 
حجت الاسلام دهقانیان، همکاری در جهت شناسایی نخبگان حوزوی در زمینه‌های علمی، تبلیغی، پژوهشی، ورزشی و هنری و حمایت‌های مادی در قالب تسهیلات قرض الحسنه، کمک‌های بلاعوض، بن کتاب در چارچوب ضوابط را بخشی از موضوع این تفاهم نامه اعلام کرد و گفت: در این تفاهم نامه مشترک همکاری در جهت برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی و توجه و حمایت ویژه از ارزش‌های بدیع هنری به عنوان زبان مشتک بین المللی مورد توجه جدی قرار خواهد گرفت.
 
مسؤول کانون حمایت از طلاب ممتاز حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود، نیازسنجی، تحقیق، تولید محتوا و چاپ پوستر‌های اینفوگرافی از کتب درسی، سیاسی و تهذیبی و استفاده از ظرفیت طلاب مستعد بومی در برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی را از دیگر مفاد این تفاهم نامه مشترک عنوان کرد و افزود: همچنین برگزاری مسابقات کتابخوانی و برگزاری کاگاه‌های یک روزه آموزشی و سفر‌های زیارتی و سیاحتی در جهت شناسایی و تکریم استعداد‌های حوزوی استان را از دیگر مفاد این تفاهم نامه اعلام کرد.
 
وی همچنین از تأسیس بانک نخبگان و ایجاد شناسنامه الکترونیکی با کمک مدیریت حوزه علمیه استان خبر داد و خاطرنشان کرد: همچنین در تفاهم نامه مشترک با مرکز خدمات حوزه علمیه استان مقرر شد کمیته جذب در جهت کیفی سازی روند پذیرش ورودی مدارس علمیه استان از طریق استفاده از ظرفیت‌های رسانه ای، فرهنگی هنری، تبلیغی افرادی که صلاحت فردی آن‌ها در بانک نخبگان احراز گردیده است، راه اندازی شود.
 
حجت الاسلام دهقانیان به همکاری مشترک با مرکز خدمات حوزه علمیه استان جهت معرفی طلاب ممتاز و نخبه به صدا و سیمای مرکز استان اشاره کرد و افزود: همچنین بر اساس این تفاهم نامه مشترک از مقالات و کتب نویسندگان حوزوی از طریق اعتلای تسهیلات مالی حمایت ویژه خواهد شد.
 
مسؤول کانون حمایت از طلاب ممتاز حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که به زودی روند شناسایی و شناسنامه دار کردن نخبگان حوزوی استان آغاز خواهد شد، بیان داشت: این طرح در قالب فرم‌هایی که در اختیار مدارس و طلاب حوزه قرار خواهد گرفت اجرایی می‌شود.
 
حجت الاسلام دهقانیان با بیان این که هدف ما در مرحله اول شناسایی استعداد‌های علمی، هنری، تبلیغی و پژوهشی است، تصریح کرد: در مراحل بعدی این استعداد‌های حوزوی جهت به کارگیری و تولید محتوا به مراکز فرهنگی و علمی معرفی خواهند شد./950/ت310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات