۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۸
کد خبر: ۶۴۹۵۵۴
فرمانده سپاه کرمان:

راهیان نور حاج قاسم با کمک آموزش و پرورش کرمان راه‌اندازی می‌شود

راهیان نور حاج قاسم با کمک آموزش و پرورش کرمان راه‌اندازی می‌شود
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان از راه‌اندازی راهیان نور کرمان در راستای ترویج مکتب حاج قاسم سلیمانی با همکاری آموزش و پرورش خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسا، سردار حسین معروفی در دیدار مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان به مناسبت دوم اردیبهشت ماه سالروز تشکیل سپاه پاسداران به فرمان امام خمینی (ره) اظهار داشت: ارتباط سپاه و آموزش و پرورش یک ارتباط عمیق با دید اعتقادی، نیاز و حاکمیتی است.

وی با بیان اینکه مسئولیت آموزش و پرورش تربیتی است و مسئولیت آموزش و پرورش تربیت، رشد و اعتلای فرهنگی کشور و انقلاب اسلامی است گفت: ماموریت آموزش و پرورش مهم، اساسی و سنگین است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به اینکه نگاه حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری به آموزش و پرورش فوق‌العاده و ویژه است تصریح کرد: استحکام درونی جامعه از آموزش و پرورش است.

وی تضاد بین خانواده، جامعه و مدرسه را سم فعالیت‌های تربیتی و فرهنگی دانست و بر ارتباط موثر خانواده و مدرسه تاکید کرد و افزود: ماموریت آموزش و پرورش حاکمیتی است و این دستگاه مهم نقش موثری در اعتلای فرهنگ کشور دارد.

سردار معروفی با بیان اینکه نباید به نظام تعلیم و تربیت نگاه قومی و سیاسی داشته باشیم و این دستگاه مهم و زیرساختی نباید دستخوش حوادث سیاسی و کوته‌نگر شود گفت: استحکام جامعه از آموزش و پرورش نشات می‌گیرد و توجه به آموزش و پرورش زمینه‌ساز کاهش ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی است.

وی با یادآوری اینکه سپاه و بسیج با آموزش و پرورش عجین است و در دوران دفاع مقدس با لای 70 درصد جمعیت رزمنده ما دانش‌آموزان بودند افزود: دانش‌آموزانی بودند که پاسدار شدند و پس از جنگ دیپلم گرفتند.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان از راه‌اندازی مرکز راهیان نور در کرمان در راستای ترویج مکتب حاج قاسم سلیمانی با همکاری آموزش و پرورش خبر داد و گفت: در حوزه راهیان نور باید بومی‌سازی کرده و شهدای استان از جمله حاج یونس زنگی‌آبادی، شهید مفغوری و یوسف‌اللهی را به دانش‌آموزان معرفی کنیم تا نسبت به آنها عرق داشته باشند.

عباس قاسم پور
منبع: تسنیم
ارسال نظرات