۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۰
کد خبر: ۶۴۹۵۵۷
از صدا و سیمای مازندران صورت می گیرد؛

پخش تفسیر و جزء خوانی قرآن کریم در ماه مبارک رمضان

پخش تفسیر و جزء خوانی قرآن کریم در ماه مبارک رمضان
حجت الاسلام حیدری از ضبط جزء‌خوانی قرآن کریم بدون حضور مردم در آستان مقدس امامزاده عباس(ع) ساری و پخش از صدا و سیمای مازندران خبر داد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری سا در ساری، حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری‌، مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران امروز در جلسه برگزاری طرح ضیافت الهی که با حضور نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد به در پیش بودن ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: جلسات تفسیر قرآن کریم نماینده ولی فقیه در مازندران بدون حضور مردم در آستان مقدس امامزاده عباس(ع) ساری ضبط و از صدا و سیمای مرکز مازندران پخش می‌شود.
 
وی، ضبط جزء‌خوانی قرآن کریم بدون حضور مردم در آستان مقدس امامزاده عباس(ع) ساری و پخش از صدا و سیمای مازندران را از دیگر برنامه های طرح ضیافت الهی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران در ایام ماه مبارک رمضان امسال عنوان کرد.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که بر اساس نامه ستاد مقابله با ویروس کرونا برگزاری تجمعات و مراسم‌های مذهبی در ایام ماه مبارک رمضان در اماکن مذهبی ممنوع است، خاطرنشان کرد: در نظر داریم تولید محتوای این ایام در جوار آستان مقدس امامزادگان استان انجام و در فضای مجازی و سیمای مازندران پخش شود.
 
حجت الاسلام حیدری با اشاره به این که امامزادگان و بقاع متبرکه ظرفیت معنوی بالایی جهت تقویت ارزش های الهی در جامعه محسوب می شوند، تصریح کرد: بهره گیری از این ظرفیت بالا در ماه مبارک رمضان به طور حتم در تقویت روح معنوی در جامعه بسیار اثرگذار خواهد بود.
 
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که هر ساله در ایام با فضیلت ماه مبارک رمضان بقاع متبرکه و امامزادگان شاخص استان مملو از عاشقان به اهل بیت(ع) بود، خاطرنشان کرد: اما متأسفانه امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا این برنامه های معنوی تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهد بود.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که همه تلاش خود را در مجموعه اوقاف بکار گرفتیم تا روح معنوی امامزادگان و بقاع متبرکه را ز قاب تلویزیون به خانه های مردم ببریم، تصریح کرد: به طور حتم تولیدات قرآنی و دینی در جوار امامزادگان که در ایام ماه مبارک رمضان پخش خواهد شد آثار و برکات معنوی بسیاری را با خود به همراه خواهد داشت.
 
حجت الاسلام حیدری با بیان این که مردم مؤمن و ولایی کشورمان با امامزادگان و بقاع متبرکه انس و الفت زندگی دارند، ادامه داد: به همین دلیل تلاش کردیم تا با ضبط برنامه های قرآنی و معنوی و پخش آن از رسانه ملی، معنویت حاصل از این اماکن مقدس را به خانه های مردم منتقل کنیم.
 
مدیر کل اوقاف وامور خیریه با اشاره به این که ماه مبارک رمضان ماه میهمانی خداوند متعال و فرصتی برای تزکیه نفس و ساخت درون است، تصریح کرد: باید از همه لحظه های با فضیلت این ماه در جهت رشد و تقویت معنوی در خود بهره گیریم.
 
وی، دعا و نیایش را از جمله ویژگی های مهم ماه مبارک رمضان عنوان کرد و گفت: باید در این ایام پیش روی که سرشار از عطر معنوی است بیشتر برای برون رفت جامعه اسلامی از مشکلات به وجود آمده دعا کنیم./950/پ310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات