۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۴
کد خبر: ۶۴۹۶۳۵

ضیافت راديو معارف در ماه مبارك رمضان

ضیافت راديو معارف در ماه مبارك رمضان
مدير راديو معارف از تدارک گسترده این رسانه دینی در ماه مبارک رمضان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسا، مسعود كاوياني مدير راديو معارف از تدارک گسترده این رسانه دینی درماه مبارک رمضان خبر داد.

كاوياني با اشاره به اينكه این رسانه ديني با ساخت برنامه هاي مختلف در قالب های متنوع با موضوعات متفاوت اخلاقی، قرآنی و ... در ايام ماه مبارك رمضان ميهمان شنوندگان فرهيخته راديو معارف خواهد بود، گفت: توجه به نیاز های دینی معنوی و افزایش معرفت افزایی به منظور نهادینه سازی و گسترش رفتار مومنانه و مخلصانه یکی از ماموریت ها و کارکردهای رادیو معارف به شمار می آید. از طرفی همراهی رسانه با زندگی و نیازهای مردم در ایام خاص یکی از ویژگی های رسانه پویا و روزآمد محسوب می شود.

مدير راديو معارف عنوان کرد: ماه مبارک رمضان از جمله مناسبت های بسیار مهمی است که رادیو بیش از سایر مناسبت ها همدم و همراز مردم است است و سعی دارد در بهترین لحظات معنوی نقش موثری در این فضا ایفا کند.

وی افزود: امسال به علت موضوع کرونا و تعطیلی مراسم و اجتماعات خاص این ماه ما سعی در جبران فقدان این مراسم ها داریم.

كاوياني اظهار داشت: موضوع مواسات و همدلی که به تعبیر رهبر معظم انقلاب رزمایش همدلی نام نهاد شده و موضوع حق الناس دو موضوعی است که امسال در رادیو معارف به صورت ویژه پوشش داده می‌شود و محور برنامه سازی قرار گرفته است.

مدیر رادیو معارف درادامه به تشریح ویژه برنامه های ماه مبارک رمضان پرداخت و گفت: رسانه دینی رادیو معارف با ویژه برنامه "جشن ضیافت" حلول ماه پرخیر و برکت رمضان را جشن می گیرد.

وي  همچنين  به دو برنامه "بهشت اجابت"  (ويژه سحر) و "ضيافت" (ويژه افطار)  اشاره كرد و گفت: بيان ويژگي دعا و مناجات مطلوب از منظر ائمه اطهار (ع) ، حق الناس و سبك زندگي ديني با توجه به  آموزهاي خطبه متقين نهج البلاغه از جمله محورهايي است كه در ايام ماه مبارك رمضان به آن پرداخته مي شود.

مدیر رادیو معارف تصریح کرد: در ماه بهار قرآن مراسم ترتیل خوانی آیات وحی توسط قاریان برجسته کشور در دو نوبت صبح و عصر از رادیو معارف پخش می شود. جزء خوانی قرآن کریم صبح ها پس از اذان و نمازصبح ازجوار بارگاه ثامن‌الحجج(ع) و عصرها در ساعت ۱۴:۴۵ به صورت مستقیم از حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) در قالب برنامه "در محضر قرآن" تقدیم مؤمنین روزه دار می‌شود.

كاوياني از طرح احکام روزه و پاسخ گویی مراجع معظم تقلید به سؤالات شرعی مؤمنین روزه دار در برنامه «زمزم احکام» گفت: در این ایام شنوندگان می توانند سوالات خود را با برنامه مطرح نمایند و پاسخ خود را از برنامه دریافت نمایند.

وي همچنين با توجه به گسترش ويروس كرونا و فعاليت گسترده مردم در مبارزه با اين ويروس از پخش برنامه "موج مهرباني" خبر داد و گفت :اين برنامه كه به پوشش رزمايش مواسات و همدلي با معرفي خدمات گروه هاي جهادي و زمينه سازي مشاركت عمومي اختصاص دارد هر شب به طور زنده از راديو معارف به روي آنتن مي رود.

مدیر رادیو معارف خاطرنشان کرد:  همچنين راديو معارف در اين  ايام با پخش برنامه هاي" پرسمان" در حوزه خانواده كودك و نوجوان، قرآني و اعتقادي پاسخگوي سوالات شنوندگان با موضوع روزه داري و اهميت معنويت در زندگي و .. خواهد بود.

كاوياني  همچنین در این ایام از پخش برنامه " يار مهربان " خبر داد و گفت: مسابقه كتابخواني "يار مهربان "در اين ايام بر اساس كتاب" تاريخ انبياء" ميهمان مخاطبان فرهيخته راديو معارف خواهد شد و شنوندگان اين رسانه ديني را به مطالعه اين كتاب فرا مي خواند.

مدير راديو معارف  پخش مناجاتهاي" صحيفه سجاديه"  و دعاي " ابوحمزه ثمالی " در برنامه "مناجات" و "خلوت انس" و "دعاي افتتاح"  را از  دیگر برنامه‌های رادیو معارف در ماه مبارک رمضان  دانست و گفت:  همچنين برنامه سازان اين رسانه دين با پخش برنامه "عشق الهي" و" حكيمانه" ضمن بيان بركات توبه به تبيين پيام هاي اخلاقي نهج البلاغه از جمله خودسازي و تزكيه نفس و .. مي پردازد.

كاوياني در ادامه ضمن اشاره به اهمیت رهنمودهای امام خمینی رحمت الله علیه و مقام معظم رهبری مدظله العالی در همه مناسبت‌ها تصریح کرد: برنامه‌های «کلام امام»، «حدیث آفتاب» و «پیام ولایت» برنامه‌هایی هستند که سخنان ایشان را با محور آثار و برکات رمضان و فرصت‌های معنوی این ماه، از آنتن رادیو معارف به سمع شنوندگان فرهیخته این رادیو می‌رساند./1350/د102/ب1

ارسال نظرات