۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۵
کد خبر: ۶۴۹۷۲۰
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان چهارمحال و بختیاری:

ساماندهی امور خیریه مهمترین هدف طرح رزمایش مواسات مؤمنانه است

ساماندهی امور خیریه مهمترین هدف طرح رزمایش مواسات مؤمنانه است
حجت الاسلام طاهری با تأکید بر اینکه هدف ما ساماندهی امور خیریه در طرح رزمایش مواسات مؤمنانه است، گفت: به دنبال توزیع کمک‌های مردمی متناسب با نیاز روز جامعه هستیم.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام مهدی طاهری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان چهارمحال و بختیاری، عصر پنجشنبه در نشست ستاد شئون فرهنگی این استان، با اشاره به اینکه عملیات دینی رمضان ناظر به دو بعد است، گفت: یک بعد فردی رمضان ناظر به اجتماعیات دین است و بعد دیگر ناظر به اجتماعات دین؛ در رمضان امسال با توجه به شرایط موجود تجمع دینی نداریم، اما مساجد تعطیل نبوده و نیست.

وی با تأکید بر اینکه مساجد محور بسیاری از فعالیت‌های اجتماعی است، ابراز کرد: تأکید ما بر بازبودن مساجد با رعایت پروتکل‌های خاص است؛ به یقین عدم برگزاری اجتماعات جلوی سو استفاده‌ها را می‌گیرد.

حجت الاسلام طاهری با بیان اینکه تأکید ما در ماه مبارک رمضان امسال بر تفسیر قرآن است، اظهار کرد: قطعا در این زمینه خصوصا با محوریت سوره هود وارد میدان عمل می‌شویم و در این راستا از سوی سازمان تبلیغات اسلامی استان یک مسابقه جامع طراحی و با برنامه ریزی خاص اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در ماه شعبان هر شب در یکی از مکان‌های مذهبی و دینی استان هیأت مجازی با عنوان قرار عاشقی از سوی سازمان تبلیغات استان برگزار شد، تصریح کرد: باید صدا و سیمای استان در چنین برنامه‌هایی پای کار بیایید؛ متأسفانه در استان از همه ظرفیت‌ها استفاده نمی‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه تبلیغ مجازی در ماه مبارک رمضان از ضرورت‌ها است، ادامه داد: باید روی تفسیر قرآن در این راستا برنامه ریزی جامع صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه برای مشاوره در فضای مجازی در ماه مبارک رمضان آمادگی کامل وجود دارد، ابراز کرد: باید برای برگزاری هر چه بهتر مراسم‌های ویژه شب میلاد امام حسن مجتبی (ع) و شب‌های قدر برنامه ریزی جامع در استان صورت گیرد.

حجت الاسلام طاهری همچنین با اشاره به برگزاری طرح رزمایش مواسات مؤمنانه در استان همزمان با ماه مبارک رمضان گفت: در این راستا ۹ شبکه داخلی سازمان تبلیغات استان مأمور جمع آوری کمک‌های جامعه هدف خود شده اند که ان شاءالله گزارش آن به ستاد فرماندهی این طرح در استان داده خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه هدف ما ساماندهی امور خیریه در طرح رزمایش مواسات مؤمنانه است، افزود: به دنبال آن هستیم که کمک‌های مردمی را متناسب با نیاز روز جامعه توزیع کنیم؛ به عنوان مثال در حال رصد بحث اجاره مستأجرین، حساب دفتری‌های محله‌ای و بحث کمک‌های درمانی خانواده‌های نیازمند هستیم./۹۴۵۷/پ310/ب1
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات