۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۶
کد خبر: ۶۴۹۷۴۶
آیت الله مدرسی:

دوران فروپاشی تمدن غرب فرارسیده است

دوران فروپاشی تمدن غرب فرارسیده است
یکی از علمای عراق بر ضرورت بازگشت به امور دینی تاکید کرد و اظهار داشت که دوران فروپاشی تمدن غرب فرا رسیده است.

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق طی سخنانی از آغاز فروپاشی تمدن ها در جهان خبر داد و اظهار داشت: تمدن های مختلف جهان نتیجه مخالفت خود را با اراده و فرمایشات خداوند متعال دیدند، آنچنان که امت های گذشته دیده بودند.

وی افزود: ظلم، استکبار و خود برتر بینی بر بشریت تسلط یافته است و این بدان معناست که بشریت بیش از پیش در معرض تهدید به مشکلات مختلف نظیر ویروس کرونا است.

هشدار نسبت به پیامدهای کرونا بر اقتصاد عراق

این عالم عراقی با اشاره به تاثیر کرونا در جهان تصریح کرد که ویروس کرونا تاثیر بسیار بدی بر اقتصاد گذاشته است و متاسفانه دولت عراق نیز با اتکای اقتصادش بر نفت و عدم توجه به امور صنعتی و کشاورزی موجب شده است که در این روزها با چالش های مختلفی مواجه شود و این مسائل به غیر از فساد اقتصادی، اخلاقی و اداری رایج در ادارات دولتی است.

وی خواستار تغییر معادلات و عادت های گذشته شد و اظهار داشت: باید از ظلم مردم به زن و ظلم مردم به یکدیگر عبور کرد و ضمن بازنگری در رفتارهای شخصی و اجتماعی به سمت اصلاح اشتباهات گذشته حرکت کرد همان طور که قوم حضرت یونس از اشتباهات سابق خود دست برداشتند و خداوند نیز عذاب را از آنان دور ساخت.

آیت الله مدرسی با بیان اینکه دولت عراق باید قبل از تشدید مشکلات اقتصادی هر چه سریعتر تصمیمات لازم را اتخاذ کند، افزود: افزایش توزیع بسته های غذایی در میان نیازمندان و همراهی خیران در این زمینه، اتخاذ سیاست ریاضیت اقتصادی، تاکید بر مساله کشاورزی، حرکت در مسیر خودکفایی غذایی و اتخاذ سیاست مناسب برای فعالسازی امور صنعتی از جمله اموریست که دولت با توجه به آن ها می تواند اقتصاد کشور را نجات دهد.

ارسال نظرات