۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۵
کد خبر: ۶۴۹۹۷۳
مدیر حوزه علمیه مازندران:

تلاش طلاب جهادی در مقابله با کرونا صحنه ای از مسؤولیت پذیری حوزویان است

تلاش طلاب جهادی در مقابله با کرونا صحنه ای از مسؤولیت پذیری حوزویان است
حجت الاسلام ابوترابی به تلاش جامعه حوزوی در ارائه خدمات به مردم پس از شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: این تلاش های خالصانه صحنه ای از مسؤولیت پذیری حوزویان است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین محمود ابوترابی، مدیر حوزه علمیه مازندران امروز در جلسه معارفه جمعی از مدیران و معاونان این مدیریت در ساری با تبریک فرا رسیدن ماه ماه مبارک رمضان، این ماه را ماه بندگی دانست و گفت: در این ماه با فضیلت همه ما میهمان سفره الهی هستیم.
 
وی با بیان این که نباید از ظرفیت‌های معنوی این ماه با فضیلت غافل شویم، افزود: معنویت این ماه پر فیض فرصت مناسبی برای تزکیه نفس و اصلاح درون است.
 
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با اشاره به این که شب‌ها و روز‌های ماه مبارک رمضان سرشار از معنویت است، خاطرنشان کرد: باید در ماه بهار قرآن، انس با کلام الهی را جزء اولویت‌های خود قرار دهیم.
 
مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که ماه مبارک رمضام ماه دعا، توبه و استغفار به درگاه الهی است، گفت: در این روز‌های معنوی و خاص دعا و توسل به درگاه خداوند متعال می‌تواند گره گشای مشکلات این روز‌های کشورمان باشد.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود به تغییرات صورت گرفته در بدنه مدیریتی حوزه علمیه استان اشاره کرد و آن را فرصت مناسبی برای تحول در برنامه‌های مجموعه حوزه علمیه مازندران عنوان کرد.
 
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با بیان این که حوزه علمیه مازندران از قدمت و اعتبار بالایی در سطح کشور برخوردار است، تصریح کرد: مدارس علمیه استان مهد پرورش عالمان و فرهیختگان بزرگ دینی بوده است.
 
مدیر حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود به شیوع ویروس کرونا و تلاش و مجاهدت شبانه روزی طلاب و روحانیان جهت خدمت رسانی به مردم و همچنین کادر درمانی و بیمارستانی اشاره کرد و گفت: طلاب جهادی مدارس علمیه استان خالصانه به کمک عموم مردم شتافتند تا بخشی از مشکلات و گرفتاری‌های به وجود آمده ناشی از ویروس کرونا را کاهش دهند.
 
عضو شورای حوزه علمیه مازندران به تولید و توزیع ماسک و مواد ضد عفونی کننده در میان مردم اشاره کرد و افزود: اساتید، طلاب و روحانیان بسیاری از نخستین روز شیوع ویروس کرونا خالصانه با تولید لوازم بهداشتی مورد نیاز مردم به یاری نیازمندان و همچنین عموم مردم شتافتند.
 
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با بیان این که در طول دو ماه اخیر بار دیگر وحدت و همبستگی مردم و روحانیت به نمایش گذاشته شد، تصریح کرد: حضور پررنگ روحانیت در عرصه خدمت رسانی به مردم و کادر درمانی و بیمارستانی بسیار ستودنی و قابل تقدیر است.
 
مدیر حوزه علمیه مازندران همچنین به انجام اعمال و احکام شرعی بر روی افرادی که به دلیل ابتلا به ویروس کرونا جان باختند اشاره کرد و گفت: پس از فتوای ارزشمند مقام معظم رهبری بسیاری از طلاب و روحانیان جهادی به میدان آمدند و این دغدغه مردم مؤمن را با انجام تغسیل، تدفین و اقامه نماز بر روی پیکر جانباختگان ناشی از ابتلا به این ویروس رفع کردند./950/پ310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات