۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۲
کد خبر: ۶۵۰۰۷۸

لنز هوشمندی که می تواند میزان قند خون را اندازه گیری کند

لنز هوشمندی که می تواند میزان قند خون را اندازه گیری کند
این لنز هوشمند که توسط دانشمندان برای اندازه گیری قندخون افراد دیابتی ساخته شده، قادر است تنها با پلک زدن افراد میزان قند خون آنها را مشخص کند. این لنز هوشمند می تواند جایگزین مناسبی برای آزمایش قند خون باشد.

به گزارش خبرگزاری رسا، لنز هوشمند تشخیص قند خون حاصل تلاش محققان دانشگاه علم و فناوری پوهانگ کره جنوبی است، با بررسی مایعات داخل چشم بیمار و نظارت بر آن اطلاعات لازم را جمع آوری و بصورت بی سیم منتقل می کند. بدین ترتیب بدون  نیاز به آزمایش می توان تنها با پلک زدن میزان قند خون را اندازه گرفت. این لنز علاوه بر درمان، می تواند علائم بیماری هایی نظیر دیابت را نیز بررسی و شناسایی کند.

تراشه استفاده شده در این لنز قادر است میزان قند خون را از طریق رگ های خونی پشت چشم اندازه گیری کند. محققان این پروژه امیدوارند بتوانند راه های جدیدی با کمک لنزهای تماسی هوشمند در درمان بیماری هایی نظیر دیابت و استفاده از داروهای از راه دور پیدا کنند. علاوه بر ان درمان بیماری های چشمی نیز با استفاده از این لنزهای تماسی هوشمند امکان پذیر خواهد بود. با اندازه گیری میزان قند خون در بیمار، میزان داروهای دریافتی وی کنترل و درمان نیز سریع تر انجام خواهد گرفت.

 

منبع: اخبار تکنولوژی تکنا

محمد محققی
ارسال نظرات