۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۴
کد خبر: ۶۵۰۱۳۸

نمایشگاه کتاب فرانکفورت لغو نمی‌شود

نمایشگاه کتاب فرانکفورت لغو نمی‌شود
بزرگترین نمایشگاه کتاب دنیا، با وجود بحران کرونا، طبق برنامه‌های قبلی از ۲۳ تا ۲۷ مهر در شهر فرانکفورت آلمان برگزار می‌شود.
 
به گزارش خبرگزاری رسا، یورگن بوس (Juergen Boos) مدیر نمایشگاه کتاب فرانکفورت ضمن اعلام این خبر اذعان داشت: اگرچه هنوز نمی‌توان گفت که هفتاد و دومین نمایشگاه کتاب فرانکفورت دقیقا به چه شکلی برگزار خواهد شد اما حفظ سلامت غرفه‌داران، بازدیدکنندگان و عموم مردم اولویت اصلی برگزارکنندگان است.
وی همچنین خاطرنشان کرد که جزئیات بیشتر درباره این نمایشگاه بین‌المللی که یکی از مهم‌ترین رویدادهای حوزه کتاب است، اواسط ماه ژوئن در اختیار علاقمندان قرار خواهد گرفت.

تصمیم برگزارکنندگان نمایشگاه فرانکفورت موافقان و مخالفان خود را دارد.پیتر کاکس مدیر آژانس ادبی Redhammer Management در این باره می‌گوید: ممکن است این ناقوس مرگ نمایشگاه فیزیکی کتاب باشد. باعث تاسف است اما سال‌هاست که واقعا لزومی برای برگزاری نمایشگاه حضوری نبوده است.
جانی گلر نماینده ادبی و مدیر آژانس Curtis Brown نیز معتقد است که نمایشگاه‌های کتاب لندن و فرانکفورت می‌بایست در مواجهه با این بحران خلاقانه‌تر عمل می‌کردند و برای اثبات مفید بودن خود به جای حفظ تماس فیزیکی، راه‌های هوشمندانه‌تری پیدا می‌کردند.
اندرو فرانکلین ناشر اما نظر دیگری دارد. وی می‌گوید با لغو نمایشگاه کتاب لندن، برگزاری این نمایشگاه از همیشه مهمتر است.
ما واقعا می‌خواهیم از دیگر ناشران باخبر شویم، بازارشان را محک بزنیم، بدانیم اوضاع برایشان چطور بوده است، اوضاع در ایتالیا و دیگر بخش‌های جهان چگونه است. واقعا امیدوارم این نمایشگاه برگزار شود. فکر کنم از همیشه کوچکتر باشد زیرا برخی از ناشران نمی‌توانند در این رویداد شرکت کنند و مردم هم در هزینه‌های خود صرفه‌جویی خواهند کرد.
بحران شیوع کرونا تاکنون به لغو بسیاری از رویدادهای مهم تقویم صنعت نشر جهان از جمله نمایشگاه کتاب لندن و نمایشگاه کتاب کودک بولونیا منجر شده است./998/
میثم صدیقیان
ارسال نظرات