۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۵
کد خبر: ۶۵۰۱۴۸
آیت الله توکل:

آیت الله امینی تا پایان عمر انقلابی ماند

آیت الله امینی تا پایان عمر انقلابی ماند
نماینده خبرگان با اشاره به برجستگی های شخصیتی مرحوم آیت الله امینی گفت: آیت الله امینی تا پایان عمر انقلابی ماند و از اهداف انقلاب و امام و رهبری فاصله نگرفت.

آیت الله سید رحیم توکل نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، با بیان این که آیت الله امینی(ره) قبل از انقلاب و در طول انقلاب با امام راحل و رهبر معظم انقلاب بودند، اظهار داشت: فرمایشاتی که امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری نسبت به ایشان داشتند، نشان از جایگاه ویژه ایشان دارد.

وی با اشاره به مسؤولیت هایی که ایشان بر عهده داشت، گفت: ایشان در مجلس تشخیص مصلحت نظام، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و در مجلس خبرگان رهبری حضور داشتند و پست هایی که ایشان داشتند، خود علامت و دلیلی بر عادی نبودن این عالم بود چرا که فرد عادی را در این جایگاه ها قرار نمی دهند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، آیت الله امینی(ره) را انسانی سلیم النفس دانست و تصریح کرد: ایشان انسانی سلیم النفس و در خط امام راحل و مقام معظم رهبری بودند.

وی در خصوص سلامت نفس آیت الله امینی(ره) افزود: در زمانی که ایشان امام جمعه قم بودند، جمله و تعرضی از ایشان نسبت به امام راحل، مقام معظم رهبری و نظام وجود ندارد؛ اگر انسانی با مقام های حقوقی و بسیار حساس  بتواند در مسیر درست حرکت کند، نشانه سلامت نفس او خواهد بود.

آیت الله توکل در خصوصی ولایت مداری آیت الله امینی(ره) اظهار داشت: افرادی بودن که قبل از تصاحب پست و مقامی در مسیر صحیح بودند اما به محض این که در پست های حساس قرار گرفتند، خودشان را گم کردند و از مسیر امام راحل و رهبر معظم انقلاب فاصله گرفتند؛ افرادی بودند که در زمان تصویر برداری از امام راحل، پشت سر امام(ره) می ایستادند اما به محض رحلت امام خمینی(ره)، برای خود دستگاهی را برپا کردند و در مقابل مقام معظم رهبری ایستادند و حرف های زشت و نامناسبی را بیان کردند اما هیچ فردی نقطه ضعفی از آیت الله امینی(ره) سراغ ندارد.

وی با بیان این که انقلابی ماندن مهم تر از انقلابی بودن بسیار مهم تر است، گفت: آیت الله امینی(ره) هم انقلابی بود و هم انقلابی ماند؛ ایشان منیت نداشت./822/ت302/ق

مهدی فلاحی
ارسال نظرات